ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سگ رباتیک گوگل یک هفته برای آموزش در اختیار نیروهای نظامی بوده است

پیش از این در مورد رباتی به نام «اسپات» که به دست شرکت «بوستون دینامیکس» ساخته شده برایتان نوشته بودیم؛ رباتی که در پیکر یک سگ طراحی شده و حدود یک سال پیش معرفی شد ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱ آذر ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

پیش از این در مورد رباتی به نام «اسپات» که به دست شرکت «بوستون دینامیکس» ساخته شده برایتان نوشته بودیم؛ رباتی که در پیکر یک سگ طراحی شده و حدود یک سال پیش معرفی شد و سپس خبر رسید که در صورت ضربه وارد شدن به اندامش، می تواند تعادل خودش را حفظ کند.

اکنون خبر می رسد که شرکت یاد شده، «اسپات» را در ماه سپتامبر یک هفته به نیروهای نظامی سپرده تا به او آموزش هایی داده و از آن استفاده نمایند.

گفته می شود که نیروهای نظامی، قابلیت های اسپات را برای گذشتن از زمین های ناهموار همانند تپه، جنگل و حتی بخش هایی از شهر مورد آزمایش قرار داده اند. نحوه کنترل کردن این سگ رباتیک هم به این صورت بوده که از فاصله ای ۵۰۰ متری توسط یک لپ تاپ و یک دسته کنترلر مورد هدایت قرار گرفته است. نیروهای نظامی خبر می دهند که کنترل «اسپات» به حدی ساده بوده که حتی یک کودک ۴ ساله هم قادر به انجام آن است.

خبر می رسد که در هنگام آموزش ها، نیروهای نظامی به اسپات یاد داده اند که در هنگام رسیدن به یک نقطه، ابتدا صبر کرده و به خوبی اطراف خود را مورد بررسی قرار داده و سپس وارد نقطه ای دیگر شود. به نظر می رسد این آزمایشات و آموزش ها صورت گرفته اند تا مشخص گردد که آیا در آینده نیروهای نظامی قادر به استفاده از این سگ رباتیک هستند یا خیر. لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۳، شرکت بوستون دینامیکس از سوی گوگل خریداری شد و اکنون از زیر مجموعه های آلفابت به شمار می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sikan
    sikan | ۱ آذر ۱۳۹۴

    من این سگ درگیر بشیم ...یه لحظه فکر کن

  • حامد
    حامد | ۱ آذر ۱۳۹۴

    این ربات البته ورژن دوم این شرکت هست. سال 2005 ربات اصلی با نام big dog بود که اون موقع که ویدئوهاش رو می دیدیم برق از کلمون می پرید. البته هنوزم می بینیم برق از کلمون می پره. اما بدونین از دهه 90 وزارت دفاع آمریکا روی این ربات ها سرمایه گذاری اساسی می کرده.

مطالب پیشنهادی