ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدبندی که می تواند موانع را شناسایی و افراد نابینا را با بازخوردهای لرزشی هدایت کند

تا زمانی که دانشمندان راهی برای اصلاح قدرت بینایی زیستی انسان پیدا کنند، افراد نابینا قطعا روش بهتری برای حرکت در محیط پیرامونی خود و عبور از موانع نخواهند داشت. اما سازندگان هدبندی به نام Sentiri دیدگاهی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ آذر ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

تا زمانی که دانشمندان راهی برای اصلاح قدرت بینایی زیستی انسان پیدا کنند، افراد نابینا قطعا روش بهتری برای حرکت در محیط پیرامونی خود و عبور از موانع نخواهند داشت.

اما سازندگان هدبندی به نام Sentiri دیدگاهی متفاوت از این دارند. این دستگاه قادر است کاربران را با استفاده از بازخوردهای لرزشی ایجاد شده از طریق یک موتور به اطراف هدایت نماید.

Sentiri با استفاده از حسگرهای مادون قرمز تشخیص عمق، اشیاء را در محیط شناسایی کرده و سپس سطوح لرزش اعمال شده به سر کاربر را تغییر می دهد تا مانع از برخورد وی با موانع شود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اگر این هدبند به تلفن هوشمندی متصل گردد که اپلیکیشن گوگل مپس را در خود دارد، آنگاه می تواند شما را به ایمن ترین شکل ممکن از نقطه A به B ببرد. شرکت سازنده این گجت که Chaotic Moon نام دارد همچنین نوعی زبان لرزشی را ابداع کرده که با تغییر فرکانس، شدت و تعداد لرزش ها، اطلاعات اضافی را به کاربران انتقال می دهد.

sentiri-haptic-blind-2015-11-20-02

دستگاهی که در تصویر می بینید به اعتقاد شرکت سازنده اش چیزی بیشتر از یک ابزار کمکی برای افراد کم بیناست. بن لم، مدیر عامل این کمپانی در این باره می گوید: «تکنولوژی ارائه شده پتانسیل های لازم برای استفاده گسترده را در خود دارد.»

برای نمونه، گروه های نظامی می توانند از این دستگاه برای حفظ سکوت رادیویی استفاده نمایند. این کاربری شباهت زیادی به یک دستگاهی پوشیدنی کمری دارد که چندی پیش ارتش ایالات متحده آمریکا از آن برای حفظ دید سربازان روی جاده استفاده کرد.

چنانچه حسگرهای مادون قرمز این ابزار با انواع حرارتی جایگزین شوند، کاربران می توانند به شکل خاصی از قوه تشخیص لرزشی در شب دست پیدا کنند. تا به امروز این کمپانی جدول زمانی مشخصی را برای عرضه Sentiri ارائه نکرده و علاوه بر این حرفی هم از قیمت آن به میان نیاورده اما سال هاست که در قالب پروژه ای به نام Halo روی ساخت این دستگاه کار می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی