ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

5 نمونه از کسانی که برای موفقیت در مسیر کارآفرینی باید در کنار خود داشته باشید

کارآفرینی از بسیاری جهات رسیدن به استقلال است. شما رئیسی نخواهید داشت. هیچ ناظر و همکاری روی برنامه ی کاری و موفقیت هایتان نظارت نخواهد کرد. در عوض سرنوشتتان در دستان خودتان خواهد بود و ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱ آذر ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

کارآفرینی از بسیاری جهات رسیدن به استقلال است. شما رئیسی نخواهید داشت. هیچ ناظر و همکاری روی برنامه ی کاری و موفقیت هایتان نظارت نخواهد کرد. در عوض سرنوشتتان در دستان خودتان خواهد بود و برای تمام کارهایی که خواهید کرد تنها به خودتان پاسخگو خواهید بود.

با این وجود این استقلال می تواند مایه ی دردسر هم باشد. در حقیقت با اینکه کارآفرینی فعالیتی مستقل محسوب می شود، موفق ترین کارآفرینان دنیا بدون کمک اطرافیان خود نمی توانستند به جایگاه فعلی خود برسند. شما به عنوان کار آفرین خودتان تصمیم می گیرید و مسیرتان را انتخاب می کنید، اما اگر می خواهید به نهایت اثربخشی و اثرگذاری ممکن خود برسید، باید روی کمک این چند نفر حساب کنید.

در ادامه ی این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

1- یک راهنمای مورد ستایش

راهنما ها منابع جدایی ناپذیر کارآفرینان محسوب می شوند، مخصوصاً اگر برای اولین بار است که کسب و کاری راه می اندازید. اغلب کارآفرینان دنیای کسب و کار در گذشته کسب و کار های متعددی داشته اند، اشتباهات بیشتری مرتکب شده اند و بیش از آنچه تصورش را بکنید درس گرفته اند. راهنمای شما در کسب و کار به شما توصیه های ارزشمندی خواهد کرد و هر جا احتیاج داشتید، بینش و راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد. آنها از طرف دیگر ارتباطات و منابعی دارند که می توانید هنگام بنا کردن زیرساخت های کسب و کار خود از آنها بهره مند شوید.

حتماً راهنمایی پیدا کنید که مورد ستایش شماست و به او اعتماد دارید. اگر چنین کسی را در اختیار دارید، می تواند سال ها شما را در مسیر درست هدایت کند. اما اگر برای پیدا کردن راهنمایی مناسب برای کسب و کار خود دچار مشکل هستید، در شبکه های اجتماعی به دنبال کارآفرینان پرسابقه ی صنعت و منطقه ی خود بگردید. می توانید شرکت در جلسات شبکه سازی و صحبت کردن با کسانی که با آنها مواجه می شوید را نیز امتحان کنید.

2- شرکایی قابل احترام

برای مدیریت کسب و کار خود چه به دنبال مدل شراکتی باشید و چه به دنبال پیدا کردن کسب و کار های دیگری که بتوانید از نیرویشان بهره بگیرید، پیدا کردن شرکایی قابل احترام برای بالا بردن شانس موفقیتتان به عنوان یک کارآفرین اهمیتی حیاتی دارد. شراکت کسب و کار اگر بر مبنای احترام متقابل شکل بگیرد، احتمال تسلیم شدن در برابر نقطه ضعف های معمول کار مثل اختلاف نظر، سوء استفاده و یا خودخواهی کاهش خواهد یافت.

پیدا کردن شرکای خوب آسان نیست، اما اگر می خواهید پتانسیل خود را به حد اکثر برسانید، این کار از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین برای این کار عجله نکنید، از زمان نهایت استفاده را ببرید و منتظر بهترین گزینه باشید.

3- کارمندانی قابل اعتماد

یک کسب و کار تنها با رهبری به جایی نخواهد رسید. شما باید شبکه ای از کارمندان قابل اعتماد و متعهد داشته باشید تا در اجرای مسئولیت های عملیاتی روزانه ی شرکت به شما کمک کنند. آنها قرار است به عنوان وسیله ی رهنمود های شما عمل کنند، بنابراین باید اطمینان داشته باشید از پس وظایفی که به آنها محول می کنید بر می آیند و در صورت عدم توانایی، حد اقل این موضوع را با شما در میان می گذارند.

برای کمک به خلق فضایی که به صورت طبیعی کارکنان قابل اعتمادی که به آنها احتیاج دارید را جذب خود کند، معیار های واضحی برای فرهنگ شرکت خود تعیین کنید و به ویژه در فرایند مصاحبه دقت زیادی به خرج دهید. در انتخاب خود شخصیت فوق العاده و صداقت واقعی را بر سابقه ی درخشان و طولانی و یا پیشینه ی تحصیلی چشمگیر ارجحیت دهید.

4- دوستانی که برایشان وقت بگذارید

دوستان شما بیش از آنچه تصورش را می کنید شما را در مسیر کارآفرینی یاری می دهند، اما فقط در صورتی که شما اجازه ی این کار را به آنها بدهید. وقتی به عنوان یک کارآفرین وارد گود شوید، به راحتی ممکن است روابط شخصی خود را فدای ساعات کاری طولانی و هفت روز هفته کار کردن کنید. تلاش برای موفقیت شما لازم است، اما باید میان کار و استراحت خط مشخصی بکشید و برای خودتان نیز وقت بگذارید.

با حفظ تعادل بهتر میان کار و زندگی، از زمان خود به عنوان یک کارآفرین لذت بسیار بیشتری خواهید برد و تصمیمات بهتری خواهید گرفت. دوستان خوب به پا گرفتن شما کمک خواهند کرد و نمی گذارند خودتان را با کار از پای در بیاورید.

5- خانواده ای که از شما حمایت کنند

به عنوان آخرین مورد، هیچگاه قدرت و اهمیت خانواده را از یاد نبرید. آنها حتی پیش از آنکه کسب و کار خود را به راه بیندازید پشتیبان شما بوده اند، حالا نیز پشتیبان شما هستند و فارغ از موفقیت یا شکست شما در آینده از شما حمایت خواهند کرد.

از در میان گذاشتن مشکلات، ترس ها، نگرانی ها و چالش های خود با آنان نترسید. نگه داشتن این مسائل در خود می تواند استرس بیشتری به شما وارد کند و شما را از خانواده تان دورتر کند. به صورت منظم زمانی را برای گذراندن در کنار خانواده اختصاص دهید و آنها را بخش فعالی از سفر کارآفرینانه ی خود قرار دهید.

این چند نفر به شما کمک خواهند کرد تصمیمات درستی بگیرید و در هنگام سختی ها در کنار شما خواهند بود. به این ترتیب احتمال موفقیت شما به عنوان یک کارآفرین بیشتر می شود. خودتان را با افراد مورد اعتماد، علاقه و احترامی که می شناسید احاطه کنید؛ حتی اگر شکست بخورید باز هم می توانید از این سفر لذت ببرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • صدرا
    صدرا | ۲ آذر ۱۳۹۴

    خانواده :( کاملا بستگی داره که مثل اونا باشی یا نه ... برا درس خوندن و استخدام شدن شاید حمایتتون کنن ولی کافیه یکم کارای عجیب بخواین انجام بدین.
    اونا که همش میگن بشین مرتب کارتو بکن اخراج نشی. درستو بخون اخراج نشی. شایدم راس میگن البته ...
    برا یه کارآفرین خانواده ایرانی معتقد به اینکه رزق کارمندی رزق حلاله و انسان با بلند پروازی شکست میخوره نه تنها هیچ کمکی نمیکنه بلکه فرصت های شما رو هم میگیرن. اگه خانواده ای دارین که در مسیر ریسک و تلاش های کارآفرینانه حمایتتون میکنند، از طرف من قدرشونو بدونید.

    • محمد سپاهان
      محمد سپاهان | ۲ آذر ۱۳۹۴

      ایول خوشم اومد

مطالب پیشنهادی