ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عنوان دومین کشور بزرگ جهان از نظر کاربران فعال اینترنتی به هند داده شد

رسیدن تعداد کاربران آنلاین به رقم 402 میلیون نفر موجب شد تا هند به عنوان دومین کشور بزرگ دنیا در زمینه تعداد مصرف کننده فعال اینترنتی معرفی و اعلام شود. با این میزان کاربر فعال ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲ آذر ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

رسیدن تعداد کاربران آنلاین به رقم 402 میلیون نفر موجب شد تا هند به عنوان دومین کشور بزرگ دنیا در زمینه تعداد مصرف کننده فعال اینترنتی معرفی و اعلام شود.

با این میزان کاربر فعال در دنیای مجازی، هند آمریکا را پشت سر گذاشت و پس از کشور چین با 600 میلیون کاربر آنلاین، در جایگاه دوم قرار گرفت. این در حالیست که تعداد کاربران سرزمین فیل ها در ماه مهر، 375 میلیون نفر اعلام شده بود.

برای آگاهی از جزئیات این گزارش در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سازمان خدمات اینترنتی و موبایل هند در همکاری با موسسه تحقیقاتی IMRB بین المللی همین کشور و در نتیجه بررسی 35 شهر، این آمار را منتشر نموده اند. در این گزارش نوشته شده: «استقبال از اینترنت در هند حدود 10 سال طول کشید تا از 10 میلیون کاربر به یکصد میلیون نفر برسد، سه سال زمان برد تا از یکصد به 200 میلیون نفر ارتقا بیابد، این در حالیست که اضافه شدن صد میلیون نفر بعدی فقط در عرض یک سال انجام شد و کاربران از 300 به 400 میلیون نفر افزایش پیدا کردند.»

یافته های کلیدی این تحقیق موارد زیر را شامل می شود:

تعداد کاربران اینترنت در سال 2015 رشد چشمگیری داشته

به گزارش آمار یاد شده، تعداد کاربران فعال اینترنتی در کشور هند در سال جاری میلادی حدود 49 درصد بیشتر از سال گذشته است و اگر روند رشد و افزایش افراد بر همین منوال پیش برود در نیمه تابستان سال 2016 میلادی تعداد آنها به 462 میلیون نفر خواهد رسید.

بیش از 76 درصد از افراد برای دسترسی به اینترنت از اسمارت فون استفاده می کنند

رقم 76 درصدی در نتیجه افزایش استفاده از موبایل در کشور یاد شده است. در ماه آبان امسال، حدود 306 نفر از کاربران با تلفن هوشمند خود از اینترنت استفاده نموده اند. دو سوم از افرادی هم که هنوز از موبایل برای وبگردی یا دیگر مسایل اینترنتی بهره نمی گیرند، اظهار داشته اند به زودی این کار را انجام خواهند داد.

بیشتر افراد هر روز آنلاین هستند

در این گزارش مشخص شده حتی تعداد افرادی که  به طور ثابت هر روز از اینترنت استفاده می کنند نیز زیاد شده و در مقایسه با ماه مهر، حدو 69 درصد رشد داشته است.

تعداد کاربران مرد بیشتر از زنان بوده

جالب است بدانید که 71 درصد از کاربران اینترنت در کشور هند را مردان تشکیل می دهند و سهم زنان از این بازار فقط 29 درصد است. البته این آمار در مناطق شهری این کشور پهناور متعادل تر ظاهر گشته و مردان 62 و زنان 38 درصد کاربران اینترنتی را تشکیل داده اند. بعلاوه، افزایش تعداد زنانی که از اینترنت بهره می گیرند 39 درصد اعلام شده که در مقایسه با آمار 28 درصدی مردان، رشد با سرعت بیشتر را نشان می دهد. در آخر هم اشاره کنیم که در مناطق روستایی، 88 درصد از کاربران اینترنت را مردها تشکیل داده اند و فقط 12 درصد از آنها زن هستند.

فقط یک سوم از مردم هند به اینترنت دسترسی دارند

شاید برای شما هم عجیب باشد، در کشوری که به عنوان دومین قطب مصرف کننده اینترنت در دنیا معرفی گشته، فقط یک سوم از جمعیت به دنیای مجازی دسترسی دارند. اما این حرف واقعیت دارد و این در حالیست که بیشتر جمعیت هند از دنیای مجازی بی خبر هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • امیر
    امیر | ۲ آذر ۱۳۹۴

    یکی از دلایلش همین طرز تفکر و حرف زدن نژاد پرستانه شماست!

    • Nemesis
      Nemesis | ۲ آذر ۱۳۹۴

      احسنت ?

  • patrik
    patrik | ۲ آذر ۱۳۹۴

    من بیشتر برا شما متاسفم که اینقدر با نفرت و‌ نژاد پرست وار حرف زدین. اگه با شماها شدیم ۸۰ میلیون، که همون اینترنت نداشته باشیم بهتره

  • محمد
    محمد | ۲ آذر ۱۳۹۴

    جتاب پروفسور لطفا راجب چیزی که اطلاع نداری اظهار فضل نفرمایید اولا هند ی ها آدم نشدن آدم بودن دوما از لحاظ فرهنگ ، تمدن ، قدمت و دانش هند همیشه جزو کشور های برتر بوده و یکی از صادر کننده های بزرگ نیروی متخصص درجه یک هستند نمونشم اینه که الان تو راس شرکت هایی مثل مایکروسافت و گوگل هستن البته در سطوح مختلف هم باژ حضور دارن
    دوست عزیز قبل از اینکه کامنت بزاری اول راجب چیزی که می خوای بگی مطالعه کن که بفهمی داستان چی هست بعد بیا مطلب بزار ، شما با این کامنت گذاشتن تون خودتون یکی از همونایی هستین که مثلا ۰

مطالب پیشنهادی