ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اکس باکس ۳۶۰ مایکروسافت ۱۰ ساله شد

ده سال پیش در چنین روزی، مایکروسافت کنسول اکس باکس ۳۶۰ را عرضه کرد. از این محصول می توان به عنوان موفق ترین کنسولی که تا کنون شرکت ساکن ردموند توسعه داده و به فروش ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲ آذر ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

ده سال پیش در چنین روزی، مایکروسافت کنسول اکس باکس ۳۶۰ را عرضه کرد. از این محصول می توان به عنوان موفق ترین کنسولی که تا کنون شرکت ساکن ردموند توسعه داده و به فروش رسانده نام برد که اگرچه در میانه راه با چالش هایی هم مواجه گشت اما هنوز هم کاربران می توانند آن را خریداری کنند چرا که خود مایکروسافت به همراه بسیاری از توسعه دهندگان شخص ثالث بازی های ویدیویی، از آن پشتیبانی کاملی به عمل می آورند.

اکس باکس ۳۶۰ در E3 سال ۲۰۰۵ رونمایی شد و چند روز پیش از معرفی رسمی، اطلاعات و تصاویر بسیاری از آن افشا شدند. بازی هایی که در آن زمان به همراه کنسول مورد بحث عرضه گشتند نیز متوسط بودند اما در نهایت مایکروسافت موفق شد تا فروش مناسبی از این محصول داشته باشد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در این میان می توان اشاره کرد که اکس باکس ۳۶۰ اولین کنسولی بود که «ماینکرفت» برایش عرضه شد و همین موضوع باعث گشت تا در انتهای عمر خود، موج جدیدی از خریداران دست به تهیه اش بزنند. تا سال ۲۰۱۴، گزارش شد که ۸۴ میلیون اکس باکس وان به فروش رسیده اما نباید از یاد برد که در ابتدای کار و زمانی که تازه مایکروسافت این کنسول را عرضه کرده بود، مشکلات سخت افزاری زیادی هم گریبان خریداران را گرفتند.

مشکلاتی که صرفا یکی از آنها مربوط می شد به چراغ های قرمزی که دور کلید پاور دستگاه روشن شده و از بی استفاده شدن آن خبر می دادند. کاربران نام این مشکل را «حلقه سرخ رنگ مرگ» گذاشته بودند. البته خریداران این کنسول در کشورهایی که به مایکروسافت دسترسی داشتند دستگاه های مشکل دار خود را به شرکت یاد شده برگرداندند که همین موضوع موجب شد تا اهالی ردموند زیانی ۱ میلیارد دلاری را متحمل شوند.

پس از گذشت ۸ سال، در ۲۲ نوامبر سال ۲۰۱۳ مایکروسافت، اکس باکس وان را عرضه کرد و به نظر می رسد برای این کنسول، سطح پشتیبانی خود را بسیار بالاتر برده و جدا از بروز رسانی های نرم افزاری که برای آن ارسال نموده، قصد دارد در آینده نزدیک آن را آغشته به طعم ویندوز ۱۰ کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • محمد سپاهان
    محمد سپاهان | ۲ آذر ۱۳۹۴

    ما از بچگی پلی استیشن داشتیمو خواهیم داشت چون سونی با انحصاریاش نمیذاره سمت کنسول دیگه ای نگا کنیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی