ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درآمد بازی های موبایل در کانادا در حال پیشی گرفتن از نمونه های مبتنی بر کنسول است

انجمن اپلیکیشن های سرگرمی کانادا، هر سال گزارشی به نام «واقعیت های اساسی» منتشر می کند و در آن نتیجه بررسی وضعیت بازار بازی های ویدئویی در این کشور را به صورت آماری در اختیار ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲ آذر ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

انجمن اپلیکیشن های سرگرمی کانادا، هر سال گزارشی به نام «واقعیت های اساسی» منتشر می کند و در آن نتیجه بررسی وضعیت بازار بازی های ویدئویی در این کشور را به صورت آماری در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

بر اساس آمار امسال ESAC، درآمد توسعه دهنده های بازی از کنسول های ویدئویی در سال جاری 35 درصد بوده و گیم های موبایلی نیز حدود 31 درصد فروش داشته اند که رقم قابل توجهی برای کمپانی های بازی ساز به حساب می آید. با توجه به نزدیکی آمار فروشی که هر دو دستگاه یعنی تلفن هوشمند و کنسول های بازی رقم زده اند، باید گفت موبایل ها در آینده نه چندان دور می توانند خود را به جایگاه نخست در این حوزه برسانند و سردمدار تولیدکننده های گیم بشوند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

از سال 2013 تاکنون، درآمد حاصل از بازی های موبایل حدود 20 درصد رشد داشته در حالیکه گیم کنسول ها مورد بی مهری کاربران قرار گرفته و از زمان یاد شده تاکنون با افول 35 درصدی فروش مواجه شده اند.

در این گزارش، در مورد دستگاه های دیگری که در این حوزه مورد استفاده قرار می گیرند همانند پی سی و مک نیز صحبت شده و درآمد کسب شده از آنها را 25 درصد اعلام نموده که در مقایسه با سال گذشته میلادی، رشد بسیار اندکی داشته اند.

با توجه به افزایش تمایل کاربران به بازی های موبایلی و استناد به این آمار که 65 درصد از گیم های تولیدی کمپانی های بازی ساز کانادایی در سال گذشته برای اسمارت فون ها بوده، می توان انتظار داشت این صنعت به زودی خود را به جایگاه نخست فروش برساند. البته هزینه تولید این نوع بازی ها هم در رشد آنها بی تاثیر نبوده.

د این راستا باید گفت، تولید یک گیم موبایلی به طور میانگین 500 هزار دلار هزینه دارد در حالیکه برای ساخت بازی برای کنسول های ویدئویی به طور متوسط باید 17 میلیون بودجه تخصیص داد. بعلاوه، برای ساخت بازی تلفن هوشمند، 10 برنامه نویس و توسعه دهنده کافیست و در 190 روز هم می توان آن را تکمیل و آماده ی ارائه نمود. اما بازی کنسول ها برای نهایی و قابل استفاده شدن به دستکم 45 تا 65 نیروی فعال و 485 روز زمان نیاز دارند.

با این آمار جای تعجب نیست که بیشتر برنامه نویس ها و توسعه دهنده ها به سمت برنامه های موبایلی جذب می شوند و ترجیح می دهند وقت خود را روی این نوع پلتفرم ها صرف نمایند.

آمار یاد شده فقط مختص کشور کانادا بود اما می توان آن را دورنمایی از وضعیت صنعت بازی در سراسر جهان نیز به حساب آورد که دقیقا شرابطی مشابه دارد. ساده ترین مثال این ادعا را هم می توان خریداری کمپانی King (توسعه دهنده بازی کندی کرش) با قیمت 5.9 میلیارد دلار توسط شرکت Activision Blizzard دانست.

نظر شما در این رابطه چیست و فکر می کنید در آینده ای نزدیک همانطور که آمار و ارقام ادعا می کنند در آمد بازی های مبتنی بر تلفن های هوشمند از کنسول ها پیشی خواهد گرفت یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آرمان
    آرمان | ۲ آذر ۱۳۹۴

    چه فایده همه بازی های خوب و گرافیکی آنلاین شدن توسط es. و گیم لافت، که به ضرر کشورهایی مثل ایران هییییی

مطالب پیشنهادی