ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«جنگ» گروه Anonymous علیه داعش به بن بست رسید

چندی پیش ویدئویی از سوی گروه هک Anonymous منتشر شد که از آغاز مبارزه آن با تروریست های داعش خبر می داد. آن کمپین که در پی حملات تروریستی در پاریس آغاز شده بود #OpIsis نام داشت ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۳ آذر ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

چندی پیش ویدئویی از سوی گروه هک Anonymous منتشر شد که از آغاز مبارزه آن با تروریست های داعش خبر می داد. آن کمپین که در پی حملات تروریستی در پاریس آغاز شده بود #OpIsis نام داشت و روشی آسان را در اختیار فعالان آنلاین قرار می داد تا مبارزه ای دیجیتالی را علیه یک گروه شرور و رعب آفرین آغاز نمایند.

با شروع این مبارزه، بسیاری گله مند شدند که فعالیت های این گروه هکی ممکن است نبرد علیه داعش را تحت تاثیرات منفی قرار دهد، اوضاع را برای نهادهای اطلاعاتی پیچیده تر کند و کانال های مرسوم ارتباطی را از اطلاعات نادرست پر کند. حالا ظاهرا آن پیش بینی ها درست از آب در آمده اند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

ظاهرا بخش اعظمی از تلاش های این گروه هکی در راستای مسدودسازی اکانت های توئیتری داعش و وبسایت های متعلق به آن صورت گرفت. اما براساس گفته های یکی از کارکنان این وبسایت اجتماعی به نشریه Daily Dot، آن گزارشات کاملا بی پایه بوده اند.

بررسی دیگری که توسط Ars Technica انجام شد نشان می دهد که تعدادی از اکانت های غیر وابسته به داعش هم هدف حملات اخیر داعش قرار گرفته اند و علت هم صرفا هتاکی آنها در یکی از اکانت های منسوب به این گروه یا استفاده از زبان عربی در توئیت هایشان بوده است.

بسیاری از فعالان این کمپین، ظاهرا از مشکل آگاهی کافی دارند و چندی است که یک پیام ویژه در توئیتر دست به دست می شود و آن این است: اینکه مشارکت کنندگان در مبارزه دیجیتالی علیه داعش به یاد داشته باشند که صرفا عربی بودن یک وبسایت یا مطلب و یا مسلمان بودن آن شخص به معنای آن نیست که باید هدف حملات هکی قرار داده شوند.

در عین حال، ماهیت این کمپین ها هم به گونه ایست که پراکنده نمودن یکپارچه این پیام را غیر ممکن می کند. اشتباهات انجام گرفته در این حوزه به قدری فاحش بوده اند که دیگر گروه های هکی را وادار کرده اند تا از کمپین #OpIsis فاصله بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • محمد
    محمد | ۳ آذر ۱۳۹۴

    *هکینگ* درسته نه *هکی*

  • ارين
    ارين | ۳ آذر ۱۳۹۴

    "تعدادي از اكانت هاي غير وابسته به داعش هم هدف حملات اخير 'داعش' قرار گرفته اند.آيا اون ' داعش' غلط نيست؟

    • امیر حسین
      امیر حسین | ۳ آذر ۱۳۹۴

      بله درسته کاملا غلطه :)

      منظور نویستنده Anonymous بوده

  • sahar
    sahar | ۳ آذر ۱۳۹۴

    نظر ها رو تایید نمیکنید ... منتظر ریزش مخاطب و بی تفاوتی نسبت به نظر ها باشید ...

    واقعا خیلی مونده به زومیت برسید .

مطالب پیشنهادی