ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خطوط موبایل کاربران اپلیکیشن های پیام رسان خارجی در چین قطع خواهد شد

در چین قوانین سخت گیرانه ای برای سانسور اعمال می شوند. بسیاری از خدماتی که در کشورهای غربی مورد استفاده قرار می گیرند با فایروال عظیم این کشور بلاک می شوند و این موارد تمامی ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۳ آذر ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

در چین قوانین سخت گیرانه ای برای سانسور اعمال می شوند. بسیاری از خدماتی که در کشورهای غربی مورد استفاده قرار می گیرند با فایروال عظیم این کشور بلاک می شوند و این موارد تمامی سرویس های گوگل شامل توئیتر، پریسکوپ، فیسبوک، اینستاگرام، اسنپچت و بسیاری موارد دیگر را در بر می گیرد.

ویکیپدیا تا همین چند وقت پیش در این کشور مسدود بود. وی چت از جمله اپلیکیشن های بسیاری محبوب در چین است که بیش از 10 میلیون بار دانلود شده اما نمونه های دیگری از این اپ ها هم وجوددارند که برای چین ساخته نشده اند و از آن جمله می توان به واتس اپ اشاره کرد. حالا براساس گزارشی که در نیویورک تایمز منتشر شده، دولت این کشور قصد دارد خط موبایل افرادی که از این اپلیکیشن ها استفاده می کنند را قطع نماید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

البته کاربرانی که قرار است سرویس موبایلشان به این دلیل قطع شود، از قبل پیامکی را با این مضمون دریافت می کنند: براساس اعلام پلیس، شماره موبایل شما ظرف دو ساعت آینده و براساس قوانین مسدود می شود. در صورتی که سوالی در این باره دارید لطفا با پلیس سایبری در نزدیک ترین ایستگاه پلیس منطقه خود تماس بگیرید.

در حال حاضر این قانون صرفا در ژینگژیانگ اعمال می شود که همچون پکن و شانگهای منطقه شناخته شده ای نیست. این شهر در شمال شرقی چین و در نزدیکی مرز این کشور با قزاقستان قرار دارد.

علاوه بر این، گزارش شده که پلیس همزمان با مسدود سازی خط موبایل کاربران این اپلیکیشن ها، مجازاتی مشابه را برای آنهایی در نظر گرفته که از شبکه های خصوصی مجازی استفاده می کنند یا اینکه در زمان خرید سیم کارت اطلاعات هویتی خود را به طور کامل ارائه نکرده اند.

لازم است یادآور شویم که واتس اپ هم اکنون توسط فایروال چین بلاک نمی شود و به همین خاطر جالب است که چطور دولت اقدام به قطع خطوط موبایل آن دسته از کاربرانی می کند که از این اپلیکیشن استفاده میکنند. هرچند به احتمال زیاد این اپلیکیشن نیز در آینده نزدیک مسدود سازی می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • osyan
    osyan | ۴ آذر ۱۳۹۴

    از این لحاظ ایران چین کره شمالی شونه به شونه هم حرکت میکنن

  • pourya_p
    pourya_p | ۴ آذر ۱۳۹۴

    کی تاحالا توئیترو پریسکوپ، فیسبوک، اینستاگرام، اسنپچت شامل سرویس های گوگل شدن ک ما خبر نداشتیم ؟

  • ایمان
    ایمان | ۴ آذر ۱۳۹۴

    این حرکت بزودی در ایران هم اتفاق میوفته
    من با هیچی پیام رسان ایرانی مشکل ندارم
    جز اینکه خیالم بابت عکسای خصوصیم راحت باشه البته ن اینکه با خارجیا خیالم راحته ها ن اما خب حداقلش اینه سوع پیشینه براخودم جورنکردم براشون! میگیرین ک....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی