ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گارتنر: ویندوز ۱۰ از نظر محبوبیت نسبت به سایر سیستم عامل های مایکروسافت رکورد دار می شود

ویندوز 10 در هشتم تیر ماه امسال به طور رسمی ارائه شد و از طرف کاربران مورد توجه و استقبال فراوان قرار گرفت، به طوریکه در عرض فقط سه ماه بالغ بر 120 میلیون نسخه ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۳ آذر ۱۳۹۴ | ۱۷:۴۴

ویندوز 10 در هشتم تیر ماه امسال به طور رسمی ارائه شد و از طرف کاربران مورد توجه و استقبال فراوان قرار گرفت، به طوریکه در عرض فقط سه ماه بالغ بر 120 میلیون نسخه از آن دانلود و نصب گشت.

در همین راستا، کمپانی گارتنر که آمار و رکوردهای حوزه تکنولوژی را اندازه گیری می کند، پیش بینی نموده جدیدترین نسخه سیستم عامل مایکروسافت به محبوب ترین OS این کمپانی بدل خواهد گشت و تعداد گسترده نصب آن در سراسر دنیا رقمی بی سابقه در تاریخ ویندوز بر جای خواهد گذاشت. می توان گفت نسخه 10، پا جای پای نسخه های XP و 7 گذاشته که آنها نیز از محبوب ترین ویندوزهایِ تاریخ مایکروسافت به شمار می روند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گارتنر یکی از دلایل این امر را ارائه رایگان ویندوز 10 به کاربران ویندوزهای 7 و 8.1 می داند. استیو کلاینهانس، معاون رئیس بخش تحقیقات شرکت مورد بحث در این رابطه اظهار داشته: «در بخش بازاریابی، وقتی سیستم عامل ارتقا پیدا می کند و به صورت رایگان با همه امکاناتش در اختیار کاربران قرار می گیرد و حتی آپدیت های آتی آن نیز اتوماتیک و رایگان خواهند بود، بدون شک ده ها میلیون نفر آن را دانلود و روی دستگاه های گوناگون خود نصب خواهند کرد.» اگرچه کمپانی تحقیقاتی یاد شده، چنین شیوه ارائه محصولی را دلیلی بر ادامه رکود فروش پی سی ها نیز می داند.

پیرو همین اعتقاد، کلاینهانس گفته: «ما پیش بینی می کنیم شرکت ها خیلی سریع تر از آنچه 6 سال پیش در مورد ویندوز 7 شاهد بودیم، این نسخه از ویندوز را روی سیستم های کامپیوتری خود پیاده سازی کنند.» بر این اساس انتظار می رود تا دی ماه امسال، 50 درصد از کمپانی ها، سیستم عامل کامپیوترها را به نسخه 10 ویندوز آپدیت نمایند.

شرکت تحقیقاتی موردبحث، دلایل دیگری نیز برای توجه زیاد کاربران به ویندوز 10 ذکر کرده که یکی از آنها، کنار گذاشته شدن کامل ویندوز 7 در سال 2020 میلادی و دیگری هم سازگاری زیاد نسخه مذکور با برنامه های ویندوز سون است.

گارتنر همچنین پیش بینی کرده تا سال 2018 میلادی، یک سوم از تمامی نوت بوک ها صفحه نمایش لمسی خواهند داشت و شاهد این خواهیم بود که این قابلیت به یکی از ویژگی های پیش فرض چنین دیوایس های تبدیل شوند و هزینه تولیدشان نیز کاهش یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • هادی
    هادی | ۳ آذر ۱۳۹۴

    کمپانی گارتنرزیادپوز میده از نظر بنده ویندوز 10 مضخرف ترین ویندوز تاریخ مایکروسافت تا الانه .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی