ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با لای فای آشنا شوید؛ تکنولوژی جدیدی که 100 برابر از وای فای سریع تر است

بالاخره ممکن است روزی فرا برسد که وابستگی جهان به وای فای کنار گذاشته شود چراکه تکنولوژی جدیدی به نام لای فای در راه است؛ جایگزینی که به زعم دانشمندان می تواند به سرعت یک ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ آذر ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

بالاخره ممکن است روزی فرا برسد که وابستگی جهان به وای فای کنار گذاشته شود چراکه تکنولوژی جدیدی به نام لای فای در راه است؛ جایگزینی که به زعم دانشمندان می تواند به سرعت یک گیگابیت بر ثانیه در دنیا واقعی دست پیدا کند و این رقم 100 برابر سریع تر از سرعت متوسط وای فای است.

در چنین سرعتی می توان یک فیلم اچ دی را ظرف تنها چند ثانیه دانلود کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این تکنولوژی با دیجیاتو همراه باشید.

شرکتی به نام Velmenni چندی پیش به نشریه IBTimes UK اعلام کرد که به تکنولوژی مذکور دست یافته است و موفق شده آن را در محیط های صنعتی استونی پیاده سازی کند.

لای فای قادر است داده ها را با استفاده از تعدادی لامپ های LED که در کسری از ثانیه مرتبا خاموش و روشن می شوند، انتقال دهد و این اتفاق آنقدر سریع رخ می دهد که برای چشم انسان غیرقابل تشخیص است. تکنولوژی مذکور در سال 2011 میلادی اختراع شد و در آزمایشگاه توانست به سرعت 224 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کند.

برخلاف سیگنال های وای فای که می توانند به آنسوی دیوارها نفوذ کنند، تکنولوژی لای فای براساس نور کار می کند و چنین قابلیتی ندارند، بنابراین برد آن به لحاظ نظری محدودتر است اما به خاطر همین محدودیت می توان گفت که امنیت بیشتری در قیاس با وای فای دارد.

لای فای همچنین فرصت های تازه ای را برای لوازم خانگی هوشمند به وجود می آورد. در آینده لامپ های LED مورد استفاده در منازل قادر خواهند بود که دو کارکرد را از خود نشان دهند: روشن کردن منازل و ایجاد شبکه ای داخلی برای برقراری ارتباط دستگاه های الکترونیکی با یکدیگر.

گفتنی است در کنار Velmenni شرکت های مختلفی تلاش کرده اند تا لای فای را برای مشتریانشان به ارمغان بیاورند که از آن جمله می توان به Olecomm و PureLife اشاره نمود که مورد آخر توسط هرالد هس مخترع لای فای راه اندازی گردید.

هر دوی این شرکت ها، کیت هایی را در اختیار کاربران علاقمند قرار می دهند تا شبکه های لای فای را در دفتر و خانه خود راه اندازی نمایند و کیت ارائه شده توسط pureLiFi می تواند سرعتی معادل با 10 مگابیت بر ثانیه را برای کاربرانش به ارمغان بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • کیومرث
    کیومرث | ۱۵ فروردین ۱۳۹۵

    اگه ایرانیا لای فای رو درست نیکردن چی میشد اخه ها
    لعنت به همه جز ایرانیان

  • سپهر
    سپهر | ۶ فروردین ۱۳۹۵

    کاربر عزیز...یم لامپ معمولی ١٠٠ بار روشن و خاموش میشه...یعنی در هر هرتز یکبار در پیک منفی و یک بار پیک مثب...
    پس چون پنچاه هرتز داریم میشه... ١٠٠ بار....

  • Erfan
    Erfan | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

    هر چی که هست گیر ما نمیاد....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی