ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: Nexus 5X [به همراه بررسی ویدیویی]

تلفن های هوشمند سری نکسوس آمده اند تا استفاده از جدیدترین امکانات پلتفرم اندروید را با کمترین هزینه برای کاربران امکان پذیر کنند، اما تمایل گوگل به افزایش اندازه نمایشگر و امکان نمایش تبلیغات بیشتر، ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۴ آذر ۱۳۹۴ | ۲۳:۰۰

تلفن های هوشمند سری نکسوس آمده اند تا استفاده از جدیدترین امکانات پلتفرم اندروید را با کمترین هزینه برای کاربران امکان پذیر کنند، اما تمایل گوگل به افزایش اندازه نمایشگر و امکان نمایش تبلیغات بیشتر، موجب شد سال گذشته Nexus 6 به یک تلفن هوشمند بزرگ و گران قیمت تبدیل شود، موضوعی که با فلسفه وجودی این خانواده محصولات همخوانی نداشته و به نارضایتی طرفداران اندروید خالص منجر شد.
شرکت ساکن مانتین ویو اما امسال راهکار دیگری را پیش گرفت و برای نخستین بار ۲ تلفن هوشمند سری نکسوس عرضه کرد تا هم به خواسته خود برسد و هم کاربران برای بهره مند شدن از جدیدترین بروزرسانی های اندروید یک ابزار ارزان قیمت در اختیار داشته باشند.
محصول ارزانتر و کوچکتر Nexus 5X نام دارد که توسط LG ساخته شده و حاصل سومین همکاری مشترک بین این دو شرکت به شمار می رود.
هرچند گوگل مشکل نارضایتی کاربران را با عرضه ۲ نسخه حل کرده، اما از سوی دیگر اکنون محصولاتی مثل Moto X Pure Edition و OnePlus 2 در بازار وجود دارند که امکانات مشابهی را با قیمت مناسب تر در اختیار کاربران قرار می دهند.
با بررسی دیجیاتو از «نکسوس ۵ اکس» همراه باشید تا ببینیم این تلفن هوشمند ۳۷۵ دلاری برای ورود به میدان رقابت سهمگین امروز چه در چنته دارد.

بررسی ویدیویی

در صورت تمایل به مشاهده نسخه با کیفیت 720p روی دکمه HD در گوشه تصویر کلیک کنید.

طراحی

نمایش ۳۶۰ درجه تصویر را بچرخانید

تلفن های هوشمند سری نکسوس آمده اند تا استفاده از جدیدترین قابلیت های پلتفرم موبایل گوگل را با قیمتی مناسب برای همگان امکان پذیر کنند، از همین رو تعجبی ندارد که ظاهر این دستگاه ها در رده بعدی از نظر اهمیت قرار داشته باشد.

البته از نظر نویسنده این متن «۵ اکس» ظاهر مناسبی دارد، اما طراحی آن به شکلی نیست که برای همه کاربران راضی کننده باشد و علاوه بر این بدنه پلاستیکی نیز هرگز نمی تواند به اندازه شیشه و فلز حس کیفیت را منتقل کند.

بدنه پلاستیکی هرگز نمی تواند به اندازه شیشه و فلز حس کیفیت را منتقل کند

استفاده از همین پلاستیک اما از سوی دیگر موجب شده سازنده بتواند با وجود افزایش اندازه، جلوی بالا رفتن وزن دستگاه را بگیرد، در نتیجه نکسوس جدید LG تنها ۱۳۶ گرم وزن دارد که نسبت به نسل قبلی افزایشی در حد ۶ گرم داشته است و هنوز می توان آن را در زمره محصولات سبک به حساب آورد.

000 (27)

ابعاد «۵ اکس» ۵.۲ اینچی اکنون به ۱۴۷ در ۷۲ سانتیمتر رسیده و می توان گفت سازنده اندازه نمایشگر آن را تا حد ممکن افزایش داده (موضوعی که علاقه گوگل به آن قابل کتمان نیست!) بدون اینکه راحتی استفاده با یک دست تحت تاثیر قرار بگیرد.

000 (28)

بخشی از ارگونومی مناسب دستگاه هم البته به ضخامت ۷.۳ میلی متری باز می گردد که نسبت به نسل پیشین به شکل قابل توجهی کاهش یافته و از پرچمدار LG نیز کمتر است.

000 (32)

البته لازم است بدانید که این ضخامت مناسب با بیرون زدگی دوربین از پشت بدنه ممکن شده است، اما اگر مثل نویسنده این متن، تجربه کاربری نه چندان دلچسب نکسوس های قبلی (خصوصاً ۴ و تاحدودی ۵) را در سابقه خود داشته باشید، این زائده اضافی پشت دستگاه را با کمال میل پذیرا خواهید بود، تنها به شرطی که دستگاه در عوض قادر باشد تصاویر دلپذیری ثبت کند.

000 (25)

جنس پلاستیک بدنه هم از دیگر مواردی است که تغییر کرده و نسبت به مدل پیشین اندکی سخت تر شده، البته هنوز هم نسبتاً نرم است و می توان حس لمس آن را به چیزی شبیه پوست تخم مرغ تشبیه کرد.

طراحی این قاب به شکلی است که به نظر می رسد می توانید آن را از بدنه جدا کنید، اما اینطور نیست و بهتر است برای دسترسی به باتری غیر قابل تعویض دستگاه تلاش نکنید.

000 (11)

اما مهم ترین تغییر در این بخش را می توان اضافه شدن حسگر اثر انگشت به پشت دستگاه به حساب آورد. این حسگر طراحی دایره شکل دارد و در محل مناسبی قرار گرفته که دسترسی به آن را آسان می کند.

البته اگه دست شما به تلفن های هوشمند بزرگ عادت داشته باشد ممکن است در اوایل استفاده چند باری به شکل ناخودآگاه لنز دوربین را به جای محل حسگر لمس کنید.

000 (33)

اسپیکر نکسوس ۵ در بخش پایین نوار اطراف بدنه قرار داشت و حالا LG در نکسوس جدید اسپیکرها را به بالا و پایین نمایشگر انتقال داده که البته تنها بخش پایینی برای پخش موسیقی به شکل مونو در نظر گرفته شده است.

چراغ LED نوتیفیکیشن ها نیز در وسط این اسپکیر تعبیه شده، اما به شکل پیش فرض غیر فعال است و برای استفاده از آن لازم است به تنظیمات دستگاه مراجعه نمایید.

000 (35)

نوار اطراف بدنه نیز طراحی بسیار ساده ای دارد، درگاه سیم کارت نانو در سمت چپ قرار گرفته و در سمت راست دکمه های صدا و پاور مشاهده می شوند که البته طراحی چندان مناسبی ندارند و حس چندان مناسبی را هنگام استفاده منتقل نمی کنند.

000 (41)

یکی از مهمترین تغییرات اما در پایین نوار اطراف بدنه و در کنار ورودی هدفون مشاهده می شود، جایی که درگاه تازه نفس USB Type-C حضور دارد.

اصلی ترین ویژگی این درگاه این است که جهت کابل هنگام اتصال اهمیتی ندارد و در نتیجه اتصال با سادگی بیشتری انجام می شود، اما در عین حال دیگر نمی توانید کابل ها، پاوربانک ها و لوازم جانبی خود را با نکسوس جدید مورد استفاده قرار دهید.

000 (36)

هرچند پیشرفت و تغییر درگاه ها اجتناب ناپذیر است، اما می توان گفت در حال حاضر با توجه به موارد بالا USB Type-C همانقدر که راحتی به ارمغان می آورد موجب دردسر هم خواهد بود، خصوصاً با توجه به اینکه LG در یک تصمیم عجیب هر دو سوی کابل همراه دستگاه را از نوع Type-C در نظر گرفته و به همین دلیل تا فراگیر شدن این استاندارد، لازم است برای اتصال «۵ اکس» به کامپیوتر از تبدیل استفاده کنید.

000 (38)

گوگل ضمناً این بار هم ۳ رنگ مختلف را برای بدنه نکسوس جدید در نظر گرفته است و اگر رنگ آبی باب طبعتان نیست، می توانید تهیه نسخه های مشکی یا سفید «۵ اکس» را در نظر داشته باشید.

نمایشگر

000 (24)

با وجود اینکه «۵ اکس» مثل Nexus 5 از همان نمایشگر IPS با رزولوشن ۱۰۸۰ بهره می برد، اما افزایش اندازه از ۵ به ۵.۲ اینچ باعث شده تراکم پیکسل ها کاهش یافته و از ۴۴۵ به ۴۲۳ در هر اینچ برسد، رقمی که البته با توجه به اندازه دستگاه کافی به نظر می رسد و می توان گفت بیشتر از آن تنها مصرف باتری را بی دلیل افزایش می داد.

نمایشگر Nexus 5 رنگ ها را اندکی متمایل به سرد نشان می داد، Nexus 6 تاحدی به سوی رنگ های اغراق شده تمایل داشت و حالا «۵ اکس» از صفحه نمایشی بهره می برد که بین این دو قرار می گیرد.

000 (26)

هرچند این نمایشگر از نظر میزان جزئیات با صفحه نمایش WQHD AMOLED مورد استفاده در Nexus 6P قابل مقایسه نیست، اما با در نظر گرفتن قیمت دستگاه باید گفت از کیفیت مناسب و رنگهای زنده و پویا بهره می برد و عملکرد آن برای نمایش ویدیو، عکس و مرور وب کاملاً قابل قبول است.

با وجود اینکه حداکثر روشنایی نمایشگر «۵ اکس» نسبت به نسل پیشین کاهش یافته و به ۴۵۵ نیت رسیده، اما به دلیل اینکه شیشه محافظ گوریلا گلس ۳ نور را چندان بازتاب نمی دهد، این صفحه نمایش از خوانایی بسیار مناسبی زیر نور خورشید برخوردار است.

000 (48)

البته باید توجه داشت استفاده از گوریلا گلس ۳ (که در Nexus 5 هم استفاده شده بود) معایب خود را نیز دارد و احتمال شکستن صفحه نمایش را افزایش می دهد.

نرم افزار

000 (47)

عرضه هر نکسوس تازه با جدیدترین نسخه از پلتفرم موبایل گوگل همراه است و «۵ اکس» در همین راستا از اندروید مارشملو نسخه ۶ بهره می برد. برخلاف اندروید آب نبات چوبی که ظاهرش دستخوش تغییرات بسیاری شده بود، اکنون در نسخه مارشملو تغییرات به باطن سیستم عامل محدود شده و شاهد بهبودها و قابلیت های متفاوتی هستیم که در ادامه به توضیح برخی از آنها خواهیم پرداخت.

کشوی اپلیکیشن ها

Digiato Nexus 5X SC01

این بخش عمده ترین تغییر ظاهری به شمار می رود، چرا که در نسخه مارشملو، نرم افزارهای موجود روی حافظه به شکل عمودی در کشوی اپلیکیشن ها لیست شده و دیگر صفحات افقی برای ورق زدن وجود ندارند.

در بالای این قسمت نوار جستجو مشاهده می شود و کمی پایینتر نیز می توانید به آیکون ۴ اپلیکیشنی که بیشتر از همه مورد استفاده قرار دادید دسترسی داشته باشید.

Google Now on Tap

Digiato Nexus 5X SC02

این ویژگی مهمترین قابلیت اضافه شده به نسخه مارشملو به حساب می رود که با استفاده از آن می توانید دکمه home را در هر بخش از سیستم عامل نگه دارید تا دستیار دیجیتالی گوگل بر اساس محتوای موجود روی صفحه، اطلاعات و لینک های مختلفی را در اختیار شما قرار دهد.

برای نمونه در تصویر نتیجه نگه داشتن دکمه هوم روی یکی از ایمیل های دریافتی در اپلیکیشن جیمیل را مشاهده می نمایید.

مصرف انرژی بهینه

Digiato Nexus 5X SC03

اندروید نسخه مارشملو از ویژگی Doze بهره می برد و طرز کار آن به این شکل است که تلفن هوشمند در صورت ساکن ماندن طولانی مدت، پردازش های پس زمینه (از جمله اتصال اینترنت) را متوقف می کند تا شارژ باتری در مواقعی که از تلفن هوشمند خود استفاده نمی کنید بیهوده مصرف نگردد.

App standby نیز ویژگی دیگری است که با کنترل میزان دسترسی اپلیکیشن ها به اینترنت، مصرف باتری بیهوده را کاهش می دهد. برای مثال اگر اپلیکیشنی را نصب کرده و چندان از آن استفاده نمی کنید، دستگاه نیز با در نظر گرفتن این موضوع اجازه دسترسی به اینترنت را برای این اپلیکیشن محدود خواهد کرد.

امنیت

Digiato Nexus 5X SC04

از جمله بهبودهای نسخه مارشملو در زمینه امنیت می توان به اضافه شدن پشتیبانی از حسگر اثر انگشت به صورت پیشفرض اشاره کرد که این قابلیت را به سادگی در اختیار اپلیکیشن های سوم شخص قرار داده و راحتی استفاده و امنیت دستگاه را به شکل محسوسی افزایش می دهد.

علاوه بر این، اکنون دیگر هنگام دانلود اپلیکیشن ها با لیست پیچیده ای از مجوزهای مورد نیاز نرم افزار مواجه نخواهید شد و به جای آن هر زمان که اپلیکیشن بخواهد به بخشی از اطلاعات شما دسترسی داشته باشد، مجوز مربوط به آن دریافت خواهد شد.

Digiato Nexus 5X SC05

امکان مشاهده مجوزهای دسترسی دریافت شده توسط هر اپلیکیشن نیز به شکل مجزا وجود دارد و در هر زمان می توانید با مراجعه به منوی تنظیمات در مورد آنها تصمیم بگیرید.

Digiato Nexus 5X SC06

گوگل ضمناً اعلام کرده هر ماه یک وصله امنیتی برای ابزارهای نکسوسی مجهز به اندروید مارشملو منتشر می کند. برای مشاهده تاریخ آخرین بروزرسانی دریافت شده خود می توانید به بخش Android security patch level در قسمت About phone منوی تنظیمات مراجعه نمایید.

دوربین

000 (51)

اگر مثل نویسنده تجربه نه چندان دلچسب عکاسی با محصولات سری نکسوس را در خاطر داشته باشید، از شنیدن این خبر خوشحال خواهید شد که «۵ اکس» از ویژگی های مناسبی در زمینه عکاسی بهره می برد.

LG سنسور IMX377 ساخت سونی را برای «۵ اکس» در نظر گرفته که از پیکسل های ۱.۵۵ میکرونی برخوردار است، اندازه ای که حتی از پیکسل های مورد استفاده در رقیب گران قیمتی مثل آیفون هم بزرگتر به شمار می رود.

این تلفن هوشمند علاوه بر این از ویژگی هایی مثل گشودگی دهانه دیافراگم f/2.0، فلش LED دوگانه و فوکوس لیزری بهره می برد، اما بر خلاف نکسوس های ۵ و ۶، این بار دیگر شاهد وجود لرزشگیر اپتیکال نیستیم.

با وجود امکانات مناسب در بخش سخت افزار، رابط کاربری دوربین در اندروید خالص از قابلیت های متنوعی برخوردار نیست. این رابط کاربری از تنظیمات دستی برخوردار نیست و حالت های عکاسی آن نیز به پانوراما، Photo Sphere برای ثبت تصاویر کروی و Lens Blur برای ثبت عکس هایی با زمینه محو محدود می شود.

Screenshot_20151125-221557

هرچند بخشی از این مشکل را می توان با دانلود اپلیکیشن های سوم شخص برای عکاسی حل کرد، اما جالب است بدانید که حسگر دوربین این تلفن هوشمند به شکل برعکس تعبیه شده و در صورت عکاسی با بسیاری از نرم افزارهای متفرقه، تصاویر را به شکل سر و ته مشاهده و ثبت خواهید کرد، موردی که البته امکان دارد در آینده و با ارائه بروزرسانی های نرم افزاری مرتفع گردد.

در زمینه کیفیت عکاسی اما «۵ اکس» حرف های زیادی برای گفتن دارد. این تلفن هوشمند ارزان قیمت  در نور روز عکس هایی ثبت می کند که از جزئیات کافی، نویز ناچیز و رنگهای طبیعی برخوردار هستند (هرچند وایت بالانس کمی به سوی رنگهای سرد تمایل نشان می دهد).

IMG_20151125_155326

این تلفن هوشمند از قابلیت +HDR بهره می برد که در صورت فعال بودن، کنتراست و رنگهای عکس های شما را به شکل محسوسی بهبود خواهد بخشید، البته در ازای کند تر شدن عملکرد عکاسی.

IMG_20151125_155330

این قابلیت در شرایط کم نور و هنگام عکاسی در شب هم کاربرد دارد و در صورت استفاده از آن می توانید تصاویری با نور بسیار مناسب، رنگهای طبیعی و نویز ناچیز ثبت کنید.

عملکرد فلش دستگاه نیز کاملاً قابل قبول است و می توان گفت این تلفن هوشمند قادر است در هر شرایط نوری تصاویری با رنگهای طبیعی و نور مناسب ثبت کند.

«۵ اکس» ضمناً قادر است ویدیوها را با رزولوشن تا 2160p و نرخ ۳۰ فریم در ثانیه ثبت کند و حالت اسلوموشن نیز با رزولوشن 720p و نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه عمل می کند (این میزان در Nexus 6P به ۲۴۰ فریم در ثانیه می رسد).

در زمینه کیفیت ویدیوها نیز باید بگوییم هرچند از جزئیات مناسب و کافی برخوردار هستند، اما رنگ ها به اندازه حالت عکاسی طبیعی نبوده و اندکی اغراق در این زمینه مشاهده می شود.

گوگل سرانجام موفق شده یک تجربه عکاسی دلپذیر برای کاربران نکسوس فراهم آورد

در مجموع اما می توان گفت گوگل بالاخره موفق شده یک تجربه عکاسی کاملاً راضی کننده را برای کاربران تلفن های هوشمند ارزان قیمت سری نکسوس فراهم کند و عمده ترین ایراد این بخش را می توان تنوع ناچیز امکانات نرم افزاری در مقایسه با رقبا در نظر گرفت، موردی که البته امید می رود در آینده توسط سازنده مرتفع گردد.

در ادامه می توانید گالری تصاویر ثبت شده با دوربین «۵ اکس» را مشاهده نمایید.

سخت افزار

000 (1)

LG برای «۵ اکس» همان چیپست مورد استفاده در پرچمدار خود یعنی اسنپدراگون ۸۰۸ را در کنار ۲ گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته است. این چیپست از ۲ هسته قدرتمند ۱.۸۲ گیگاهرتزی Cortex-A57 و ۴ هسته ۱.۴۴ گیگاهرتزی Cortex-A53 برای پردازش های سبک تر بهره می برد.

این موضوع در حالی است که OnePlus 2 با وجود قیمت ارزان تر از چیپست پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۱۰ در کنار ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه رم بهره می برد و Moto X Style نیز با وجود چیپست مشابه، از ۳ گیگابایت حافظه رم برخوردار است.

اما بررسی امتیاز بنچمارک های دستگاه نشان می دهد گوگل موفق شده با بهینه سازی های نرم افزاری عملکرد مناسبی برای «۵ اکس» فراهم آورد و این تلفن هوشمند به اندازه ای که روی کاغذ به نظر می رسد از رقبای خود ضعیف تر نیست.

این تلفن هوشمند در بنچمارک Antutu امتیاز بیش از ۵۳ هزار را کسب کرد که نه تنها با رقبای هم رده خود تقریباً برابر است، بلکه با رقبای گران قیمت مثل Galaxy S6 هم فاصله چندانی ندارد. 

Screen Shot 2015-11-25 at 10.59

بررسی امتیاز های بنچمارک Geekbench 3 نیز همین موضوع را تایید می کند و می توان گفت LG و گوگل به خوبی موفق شده اند سخت افزار و نرم افزار دستگاه را هماهنگ کرده و عملکرد بسیار بهینه و مناسبی را برای محصول فراهم آورند.

Screen Shot 2015-11-25 at 11.00.11 PM

Screen Shot 2015-11-25 at 11.00.02 PM

البته باید در نظر داشت که «۵ اکس» برخلاف بسیاری از رقبا (از جمله پرچمدار LG) از نمایشگر QHD بهره نمی برد و در نتیجه می توان بخش بیشتری از توان پردازشی را در اختیار کاربر قرار دهد، موضوعی که در نتایج بررسی واحد پردازشی دستگاه (ادرینو ۴۱۸) نیز کاملاً مشهود است.

«۵ اکس» در بنچمارک های گرافیکی نسبت به بسیاری از رقبای خود عملکرد مناسب تری ارائه می کند که می توانید در ادامه برخی از آنها را مشاهده نمایید.

Screen Shot 2015-11-25 at 11.00.56 PM

Screen Shot 2015-11-25 at 11.00.48 PM

برای بررسی بیشتر این موضوع در دنیای واقعی، انجام بازی های سنگین و اجرای چندین اپلیکیشن همزمان را با «۵ اکس» امتحان کردیم و در مجموع می توانیم این اطمینان را به شما بدهیم که این نگرانی از نظر توان پردازشی دستگاه وجود ندارد و تنها مشکل در این زمینه را می توان زمان طولانی لودینگ در برخی بازی ها به شمار آورد.

این تلفن هوشمند ضمناً در ۲ ظرفیت ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی عرضه می شود و امکان افزایش این میزان توسط درگاه حافظه نیز وجود ندارد، موضوعی که تاحدودی می تواند روی صرفه خرید برای کاربران حرفه ای تر تاثیر گذار باشد چرا که برای تهیه نسخه ۳۲ گیگابایتی لازم است رقمی در حدود ۴۲۹ دلار را کنار بگذارید.

حسگر اثر انگشت

000 (34)

«۵ اکس» از یک حسگر اثر انگشت در پشت بدنه و زیر لنز دوربین بهره می برد. این حسگر عملکرد بسیار سریع و دقیقی دارد و محل قرار گیری آن به شکلی است که می توانید هنگام بیرون آوردن تلفن هوشمند از جیب، به شکل همزمان قفل دستگاه را نیز باز کنید، اما از سوی دیگر هنگام قرار داشتن محصول روی میز به حسگر دسترسی نخواهید داشت.

حسگر اثر انگشت Nexus 5X یکی از بهترین نمونه ها در دنیای اندروید است

در مجموع لازم است بگوییم که حسگر اثر انگشت نکسوس جدید یکی از بهترین نمونه ها در دنیای اندروید به شمار می آید و حالا با اضافه شدن پشتیبانی از این قطعه در اندروید نسخه مارشملو، اپلیکیشن های سوم شخص هم می توانند از وجود آن بهره مند شده و قابلیت های مختلفی را با توجه به این ویژگی تازه در اختیار کاربران قرار دهند.

موسیقی

000 (20)

LG اسپیکرکوچک کنار درگاه USB در Nexus 5 را در «۵ اکس» به نمای جلوی دستگاه منتقل کرده و حالا در بالا و پایین نمایشگر این تلفن هوشمند ۲ اسپیکر بزرگ مشاهده می شوند. البته باید توجه داشته باشید که اسپیکر بالایی تنها برای مکالمه استفاده می شود و اندازه بزرگ اسپیکر پایینی هم نباید توقع شما را در زمینه کیفیت پخش صدا بالا ببرد.

این اسپیکر تا زمانی که صدای دستگاه را بلند نکرده باشید کیفیت و تفکیک مناسبی ارائه می دهد، اما با هرچه بلندتر شدن صدا میزان دیستورش به شکل محسوسی افزایش یافته و از کیفیت بخش کاسته می شود، در نتیجه بهتر است چندان روی بلندی صدای دستگاه حساب نکنید.

باتری

000 (55)

قابلیت های جدید در اندروید مارشملو برای مصرف بهینه انرژی، افزایش ظرفیت باتری به ۲۷۰۰ میلی آمپر ساعت و رزولوشن ۱۰۸۰ نمایشگر از مواردی هستند که می توان روی کاغذ آنها را به عنوان نشانه عملکرد مناسب باتری «۵ اکس» به شمار آورد.

اما باید در نظر داشت قابلیت های Doze و App Standby در اندروید جدید روی افزایش مدت زمان Standby دستگاه متمرکز هستند و وجود آنها هنگام استفاده های روزمره چندان محسوس نخواهد بود، ضمن اینکه ظرفیت باتری با توجه به اندازه دستگاه میزان بسیار بالایی به شمار نمی آید.

برای بررسی این موضوع از «۵ اکس» تست پخش ویدیو به عمل آوردیم و این تلفن هوشمند با ثبت زمان کمتر از ۷ ساعت نشان داد که حداکثر تا یک روز می تواند کاربر را همراهی کند.

استفاده از درگاه USB Type-C موجب شده بسیاری از لوازم جانبی شما با Nexus 5X قابل استفاده نباشند

البته «۵ اکس» در این بخش یک نقطه قوت هم دارد و آن استفاده از درگاه USB Type-C در کنار ویژگی شارژ سریع که موجب شده زمان شارژ کامل دستگاه تنها ۱۰۰ دقیقه باشد (برای مقایسه شاٰرژ کامل پرچمدار LG حدود ۱۳۰ دقیقه و آیفون ۶ ۱۵۰ دقیقه زمان می برد) و با یک شارژ کوتاه ۱۰ دقیقه ای نیز بتوانید حدود ۴ ساعت از این تلفن هوشمند استفاده کنید.

هرچند باید توجه داشت استفاده از همین درگاه در عین حال موجب شده کابل ها و پاوربانک های فعلی شما برای نکسوس جدید گوگل قابل استفاده نباشند.

نکات مثبت

  • ارگونومی مناسب
  • اندروید مارشملو
  • کیفیت دوربین
  • قیمت مناسب
  • نمایشگر قابل قبول
  • عملکرد حسگر اثر انگشت
  • توان پردازشی مناسب

نکات منفی

  • هر دو سوی کابل همراه دستگاه از نوع USB Type-C در نظر گرفته شده
  • عمر باتری متوسط
  • امکانات عکاسی محدود
  • عدم وجود درگاه حافظه
  • کیفیت اسپیکر

جمع بندی

000 (43)

سیستم عامل گوگل حالا از همیشه هوشمند تر و امن تر شده و در صورتی که کاربر Nexus 5X باشید، می توانید پیش از همه به جدیدترین بروزرسانی ها و قابلیت های آن دسترسی داشته باشید، آن هم بدون نیاز به کلنجار رفتن با اپلیکیشن های زائد و رابط های کاربری شلوغ و پیچیده تولید کنندگان دیگر.

اما حتی اگر به اندروید خالص اهمیتی نمی دهید باز هم می توان گفت Nexus 5X تلفن هوشمند جذابی است که از امکانات مناسب در مقایسه با قیمت خود بهره می برد. این محصول بهترین تجربه عکاسی گوگل تاکنون را ارائه می کند و اگر تصاویر ثبت شده با آن را کنار رقبایی با دو برابر قیمت قرار دهید، به سختی می توان صرف هزینه بیشتر برای خرید آنها را توجیه نمود.

نکسوس جدید گوگل علاوه بر این از قدرت پردازش قابل قبولی نیز برخوردار است و عمده ترین ایراد های آن را می توان عملکرد متوسط باتری و عدم وجود درگاه حافظه به حساب آورد.

در پایان باید بگوییم Nexus 5X به خوبی قادر است از نظر صرفه خرید با محصولات هم رده خود مثل Moto X Pure Edition و OnePlus 2 برابری کرده و گزینه مناسبی برای افرادی باشد که به کارایی و امنیت، بیش از ظاهر تلفن هوشمند خود اهمیت می دهند.

نسخه ۱۶ گیگابایتی Nexus 5X در حال حاضر با قیمت ۱.۶۸۵.۰۰۰ تومان در بازار ایران به فروش می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • Se.noghte
    Se.noghte | ۲۷ شهریور ۱۳۹۵

    سلام،میخواستم بدونم این گوشی قابلیت اتصال USB یا کابل OTG را دارد؟؟؟؟؟

  • Se.noghte
    Se.noghte | ۲۶ شهریور ۱۳۹۵

    سلام اگر میشه اسم بازی که تو فیلم هست رو بنویسید

  • negin
    negin | ۳۰ دی ۱۳۹۴

    سلام به نظرم گوشيه خيلي خيلي بيخوديه من خريدم اصلا راضي نيستم

    • Se.noghte
      Se.noghte | ۲۶ شهریور ۱۳۹۵

      من خریدم خیلی هم راضیم

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۲۱ دی ۱۳۹۴

    سلام.ماهم داریم جی ال ایکس خخخ دیگه اثری ازش نیست نمیدونم باچه امیدی اومد توبازار گوشی خدامیدونه فقط.من یک گوشی جی ال ایکس گرفتم رفتم خونه دیدم هندفری یکی گوشی داشت یکی دیگشو یادشون رفته بود بزارن.

  • رضا
    رضا | ۱۸ دی ۱۳۹۴

    با این قیمت منصرف شدم ازپول دادن براش؟

    من همون هواوی8که خوبم ازکاردر اومده راترجیح میدم....
    پول اضافی بدم به دلال که چی؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی