ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برق بزرگ ترین دیتاسنتر روسیه توسط انرژی هسته ای تامین می شود

براساس گزارش آژانس خبری تلکام دیلی، کمپانی Rosenergoatom در حال ساخت بزرگ ترین دیتاسنتر در روسیه است، آن هم به فاصله ای اندک از نیروگاه هسته ای کالینین. این نیروگاه که در فاصله 120 مایلی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۶ آذر ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

براساس گزارش آژانس خبری تلکام دیلی، کمپانی Rosenergoatom در حال ساخت بزرگ ترین دیتاسنتر در روسیه است، آن هم به فاصله ای اندک از نیروگاه هسته ای کالینین. این نیروگاه که در فاصله 120 مایلی شمال غرب موسکو واقع شده، انرژی ای معادل 80 مگاوات در اختیار کارخانه قرار می دهد تا حداقل 10 هزار رک سرور را تامین کند.

پیش بینی شده که هزینه برپایی این پروژه، 6.4 میلیارد روبل، معادل 975 میلیون دلار باشد، آن هم بدون سرورها و هزینه های مربوط به دیتاسنتر. جالب است بدانید که فقط ده درصد سرورها مورد استفاده کمپانی Rosenergoatom قرار خواهد گرفت و باقی برای مشتریان است.

اخیرا، قانون گذاران روسی اعلام داشته اند که از این به بعد، هر داده ای که مربوط به شهروندان روسی باشد، باید روی سرورهای داخلی ذخیره شود. این قانون می تواند کسب و کار شرکت هایی نظیر Rosenergoatom را رونق بخشد. گفته شده که این شرکت از همین حالا گوگل و فیسبوک را مشتریان بالقوه خود می داند و با آن ها وارد گفتگو شده.

شرکت Rosenergoatom در حال حاضر ده نیروگاه هسته ای با 33 رآکتور را تحت کنترل خود دارد و مقصد این است که تا سال 2030، تعداد رآکتورها به 59 عدد برسد. اولین فاز بهره برداری از دیتاسنتر، مارس 2017 خواهد بود و فاز دوم آن تابستان 2018 آغاز به کار می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    آورین به روسیه

مطالب پیشنهادی