ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی DJI پهپادی ساخته که روند سم پاشی مزارع را بهبود می بخشد

کمپانی چینی DJI شهرت زیادی در ساخت و عرضه انواع پهپادهای مختلف دارد و سری پهپادهای Phantom 3 آن ها، جزو بهترین درون های حال حاضر بازار به شمار می روند. اما این کمپانی به ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ آذر ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

کمپانی چینی DJI شهرت زیادی در ساخت و عرضه انواع پهپادهای مختلف دارد و سری پهپادهای Phantom 3 آن ها، جزو بهترین درون های حال حاضر بازار به شمار می روند. اما این کمپانی به تازگی از پهپاد هشت روتوره خود به نام Agras MG-1 رونمایی کرده که بیش از هر چیز، برای صنایع کشاورزی و سم پاشی کاربرد خواهد داشت.

پهپاد Agras به یک تانکر 10 لیتری مجهز شده است و می تواند سطحی برابر با 7 الی 10 جریب را در زمانی کم تر از 1 ساعت سم پاشی کند. DJI می گوید که سم پاشی از طریق Agras تا 40 برابر موثرتر از سم پاشی به صورت دستی و توسط انسان انجام می شود.

پهپاد مورد بحث، با استفاده از یک رادار مایکرویو می تواند سطح زمین را مورد بررسی قرار داده و ضمن حفظ فاصله مناسب نسبت به گیاهان، مقدار مناسبی از مایعات داخل تانکر را روی آن ها اسپری می کند. Agras می تواند در هر ثانیه، تا 8 متر ارتفاع بگیرد به تبع همین، به صورت گسترده تری سم پاشی کند. در همین حال، تنظیمات اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی پهپاد هم از جمله امکانات آن به شمار می روند.

پهپاد Agras را می توان سرآغازی بر استفاده از درون های مختلف در حوزه های صنعتی دانست و به نظر می رسد که در آینده نزدیک، شاهد محصولات مشابه بیش تری باشیم. در هر حال، این پهپادها برای هر کسی ساخته نشده اند و برای دریافت آن، باید مبلغ 15000 دلار بپردازید. Agras ابتدا در بازار چین و کره و سپس در سایر کشورهای جهان عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی