ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بر اساس پتنت جدید گوگل، ماشین های خودران با عابرین پیاده ارتباط برقرار خواهند کرد

سه شنبه هفته گذشته، گوگل پتنت جدیدی برای ماشین های خودران خود به ثبت رسانده که به موجب آن این خودروها قابلیت ارتباط برقرار کردن با عابران پیاده را پیدا خواهند کرد. بر اساس این ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۷ آذر ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

سه شنبه هفته گذشته، گوگل پتنت جدیدی برای ماشین های خودران خود به ثبت رسانده که به موجب آن این خودروها قابلیت ارتباط برقرار کردن با عابران پیاده را پیدا خواهند کرد.

بر اساس این اختراع جدید، ماشین های بدون راننده می توانند تشخیص دهند که آیا عابر پیاده قصد عبور از عرض خیابان را دارد یا خیر و بر اساس آن حرکت بعدی خود را برنامه ریزی و در آخر نیز قصدشان برای انجام هر واکنشی را به عابر نیز اعلام نمایند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

از آنجا که این خودروها با سیستم های کامپیوتری هدایت می گردند، عابر پیاده نمی تواند با اشاره دست یا ارتباط چشمی با راننده متوجه شود که ماشین برای عبور او در جای خود خواهد ایستاد یا خیر. اما به موجب این پتنت، در اطراف و احتمالا در سقف و صندوق عقب ماشین، صفحه نمایش های الکترونیک نصب خواهند شد تا به او این اطمینان خاطر را بدهند که خودرو برای رد شدنش توقف می کند و بدون هراس می تواند از خیابان عبور نماید. این نمایشگرها احتمالا از علائم بازدارنده، ترافیکی یا نوشته برای این منظور استفاده خواهند کرد.

البته این اختراع امکانات دیگری را نیز در خود دارد؛ از جمله باید به وجود بلندگویی در بخش بیرونی خودرو اشاره کرد که هشدارهای صوتی همانند «در حال حرکت» یا «امن برای عبور» را اعلام می کند.

جالب می شد اگر که دست و چشم های روباتیک برای تعامل با عابر پیاده نیز در این خودروها گنجانده می شدند تا فضای طبیعی میان انسان و ماشین را شبیه سازی و به فرد اعلام کند که او را می بیند که در این پتنت ثبت نشده.

گوگل این پتنت را نخستین بار در سال 2012 میلادی تسلیم اداره علائم تجاری و پتنت های آمریکا کرد و سیستم آن مشابه طرحی است که نیسان در ماه گذشته نمایش داد و در واقع یک صفحه نمایش روی داشبورد خودروست که پیغام های خود را با عابرین پیاده به اشتراک می گذارد.

در روز سه شنبه هفته گذشته، شرکت ساکن در مانتین ویو پتنتی هم برای باز کردن قفل در ماشین خودران هنگامی که مسافر قصد سوار شدن دارد را ثبت نمود. این ثبت اختراع توضیح می دهد که سیستم کامپیوتری خودروی بدون راننده با استفاده از بلوتوث یا شبکه های داخلی می تواند نزدیک شدن اسمارت فون مسافر را تشخیص دهد و به موجب آن قفل درب های خودرو را باز نماید.

Screen_Shot_2015-11-27_at_6.54.51_PM.0.0-w600

Screen_Shot_2015-11-27_at_6.55.09_PM.0-w600imrs.php-w600

 

imrs2.php-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی