ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدف سامسونگ از ساخت «Galaxy View» چه بوده است؟

تبلت گلکسی ویو از سامسونگ، محصولی پر رمز و راز برای کاربران بسیاری است و «چرا»های زیادی را برانگیخته؛ محصولی که نام تبلت را یدک می کشد اما از یک نمایشگر ۱۸.۴ اینچی برخوردار بوده ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۷ آذر ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

تبلت گلکسی ویو از سامسونگ، محصولی پر رمز و راز برای کاربران بسیاری است و «چرا»های زیادی را برانگیخته؛ محصولی که نام تبلت را یدک می کشد اما از یک نمایشگر ۱۸.۴ اینچی برخوردار بوده و مشخصات سخت افزاری اش هم یادآور موبایل های میان رده هستند.

هفته پیش یکی از نویسندگان انگجت به نام «ناتان اینگراهام» پس از مدتی استفاده از این دستگاه مطلبی به رشته تحریر درآورد تحت عنوان: «درک نمی کنم چرا گلکسی ویوی سامسونگ ساخته شده است». وی می نویسد: «من مطمئن هستم که در آینده، شخصی پیدا خواهد شد که از این تبلت استفاده ای مناسب خواهد کرد اما نمی دانم چگونه و چرا.»

سامسونگ اما از همه این مسائل آگاه است و به خوبی می داند محصولی که به تازگی توسعه داده، باعث گشته تا کاربران بازخوردهایی منفی نشان دهند. به همین دلیل در روزهای گذشته اقدام به ارائه برخی توضیحات از سوی طرح ریزان و تیم توسعه تجربه کاربری این محصول کرده و در وب سایت خود نوشته:

گلکسی ویو یک پیشتاز در زمینه به نمایش کشیدن محتواست و اپلیکیشن های آن نیز به گونه ای سفارشی طراحی شده اند تا بهترین پویایی را برای نمایشگر بزرگ آن داشته باشند. یک آشپز شاید از آن برای دیدن دستورالعمل پخت غذا استفاده کند، بچه ها می توانند با آن به انجام بازی های ساده بپردازند. کاربرانی که به ورزش علاقه دارند می توانند آن را از اتاقی به اتاق دیگر یا محیط باز برده و مسابقه مورد علاقه شان را تماشا کنند یا از طریق اینترنت از نتایج آگاه گردند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سامسونگ در بخش دیگری از همان مقاله و به زبانی عامیانه تر می گوید: «تبلت گلکسی ویو به عنوان یک پروژه سرگرم کننده از سوی طراحان این شرکت به تولید رسیده است تا همه افراد یک خانواده بتوانند از آن استفاده کنند.»

در انتهای پیام خود، سامسونگ آورده: «این تبلت همچنین می تواند به عنوان یک محصول آموزشی در مدارس و سایر نهادها ایفای نقش کند. برای سفرهای برون شهری و هنگام چادر زدن در فضای آزاد، ویو قادر است تا ۸ ساعت به پخش ویدیو مشغول شود، با اسپیکرهایی که صدای بلند و رسایی دارند.»

چرا به فلسفه وجودی این تبلت ایراد گرفته می شود؟

شاید ابتدا باید پرسید: «چرا سامسونگ احساس کرده باید در وب سایت رسمی اش نوشته ای منتشر کند و در مورد دستگاهی که توسعه داده توضیح دهد؟» پاسخ به این پرسش آن است که واقعا افراد کمی هستند که بتوانند موارد استفاده برای این تبلت غول پیکر اندرویدی پیدا کنند.

سامسونگ قبلا هم چنین کارهایی کرده. اساسا این شرکت به افزایش اندازه نمایشگر در گجت های همراه علاقه ای عجیب دارد و بعید به نظر می رسد اگر بتواند همین عادت را روزی ترک کند؛ اولین موبایل سری نوت، اولین تبلت نوت پرو که دارای نمایشگر ۱۲.۲ اینچی بود و... اما مسئله اینجاست که در سری نوت، سامسونگ علائم و قابلیت هایی را در اختیار کاربران قرار می دهد که می توانستند واقعا از آن دستگاه ها به شکلی پویا بهره گیرند.

samsung-galaxy-notepro-122-first-aa-98-13-645x362-w600
گلکسی نوت پرو ۱۲.۲ اینچی که در نوع خود یک تبلت اندرویدی غول پیکر است

Galaxy View اما به حدی بزرگ است که خود سازنده احساس کرده باید دسته ای را در پشت آن قرار دهد تا کاربر بتواند آن را حمل نماید. زمانی که دستگاه مورد بحث را روشن می کنید با یک مرکز رسانه ای برخورد خواهید کرد؛ امری که به شما یادآور می شود این تبلت بیشتر برای تماشای محتوای رسانه ای توسعه پیدا کرده است. کمپانی کره ای همین موضوع را دوباره در پایگاه مجازی اش یادآور می شود:

تکنولوژی های بکار رفته در دستگاه های همراه در حال افزایش هستند و به همین دلیل، مرز میان تماشای محتوا به شکلی راحت در خانه و تماشای آن در محیط بیرون به وسیله ابزارهای جانبی و اپلیکیشن های عالی از میان برداشته شده است. حالا این دستگاه از رزولوشنی برخوردار است که در بیشتر تلویزیون های سطح بالا یافت می شود و به همین علت کاربران می توانند محتوای رسانه ای خود را در آن به شکلی واضح تماشا کنند.

آنچه سامسونگ تلاش دارد بگوید این است که گلکسی ویو می تواند عمکردی همچون یک تلویزیون داشته باشد. اما نکته اینجاست که در خانه، کاربر می تواند از خود تلویزیون اش استفاده کند و در محیط بیرون هم از یک تبلت معمولی. در زمان استراحت هم می توان خود تبلت یا حتی یک فبلت را در دست گرفت و به تماشای رسانه پرداخت.

چرا شخصی که از یک تلویزیون و تبلتی ۱۰ اینچی برخوردار است باید به یک تبلت ۱۸ اینچی نیاز داشته باشد که می خواهد شبیه به تلویزیون ها باشد؟


ایسوس ایده های خوبی در سر داشت

asus-padfone-x-710x473-w600
سری PadFone از ایسوس می توانست راه را به شکل بهتری به سامسونگ نشان دهد

حقیقت این است که اگر سامسونگ ایده ایسوس در سری PadFone را دنبال می کرد می توانست تبلت اش را به محصولی محبوب تر بدل سازد. سری یاد شده از ایسوس، دارای یک تبلت و تلفن هوشمند می شدند که موبایل در قابل پشتی تبلت جای می گرفت و به آن قدرت می بخشید. در واقع قلب تبپنده تبلت همان تلفن هوشمند بود.

گلکسی ویو اما محصولی مستقل است. سامسونگ در این میان اشاره می کند که کاربر می تواند از تلفن هوشمند خود برای کنترل برخی بازی ها استفاده کند اما در حقیقت این دو محصول کاملا جدا از هم هستند که صرفا از طریق نرم افزاری اینچنین به هم متصل شده اند.

در صورتی که تلفن های هوشمند سری گلکسی به عنوان قلب تپنده «ویو» انجام وظیفه می کردند مشکل سخت افزار بسیار متوسط آن نیز تا حد زیادی حل می شد.

apple-ipad-pro-840x553-w600

در این میان برخی باور دارند که گلکسی ویو، صرفا عکس العمل سامسونگ نسبت به آیپد پرو بوده است. پس از یک سال شایعه، مشخص بود که اپل در پاییز ۲۰۱۵ از آیپد غول پیکر خود پرده بر خواهد داشت و به همین دلیل برخی مدعی شده اند که «ویو» پاسخ سامسونگ بوده به آپیدی که اکنون از همیشه بزرگ تر شده است.

اپل البته بیان می کند که آیپد پرو را برای افزایش بهره وری به تولید رسانده و با ارائه قلم اپل برای آن نیز همین موضوع را تاکید می کند.

سامسونگ در همین حال، گویا فراموش کرده که محصولی عالی برای رقابت با آیپد پرو داشته. تبلتی به نام گلمسی نوت پرو ۱۲.۲ اینچ که مدتی است بروز رسانی نشده. سامسونگ می توانست یا همان تبلت را بروز رسانی کند و یا حداقل پشتیبانی از S Pen را در View ممکن سازد. تبلت ۱۸ اینچی سامسونگ از قلم های هوشمند استایلوس همین شرکت ملقب به S Pen پشتیبانی نمی کند و همین حقیقت، اذعان کننده آن است که اهالی کره جنوبی واقعا می خواسته اند صرفا محصولی سرگرم کننده تولید کنند؛ دستگاهی که باید در آن به تماشای ویدیو پرداخت و انتظار بیشتری هم از آن نداشت.


کاهش قیمت بیانگر همه چیز است

スクリーンショット-117-840x473-w600

گلکسی ویوی سامسونگ صرفا چند هفته در بازار بوده و همین حالا، شرکت کره ای تصمیم گرفته قیمت آن را کاهش دهد.

وقتی که یک دستگاه تازه توسعه یافته که زمان زیادی از حضور آن در بازار نمی گذرد اینچنین مشمول کاهش قیمت ۱۰۰ دلاری می شود، مشتریان احساس خواهند کرد که یک جای کار مشکلی بزرگ وجود دارد.

سامسونگ همچنین در روزهای گذشته اعلام کرده بود که برای گلکسی تب پرو ۸.۴، بروز رسانی مارشملو و لالی پاپ را عرضه نخواهد کرد اما اعلام نموده که گلکسی ویو را تا ۱۸ ماه پشتیبانی می کند.

با چنین شرایطی آیا یک کاربر عادی به گفته سامسونگ اعتماد خواهد کرد؟ بعید است کره ای ها حتی ۸ ماه هم از این دستگاه پشتیبانی کنند و به علت بازخورد بسیار ضعیفی که این محصول تا کنون دریافت کرده، احتمال آن وجود دارد که سامسونگ به سرعت فراموش کند که چنین دستگاهی توسعه داده، همانند بسیاری از پروژه های دیگرش.


نگاهی از پشت عینک خوشبینی

galaxyview-w600

گلکسی ویو محصول بدی نیست و می توان در برخی موارد واقعا از آن استفاده کرد. همین موضوع که این تبلت بر بستر نرم افزاری اندروید توسعه یافته، باعث می شود که در بسیاری از موارد بهتر از تلویزیون های هوشمند باشد.

به علت اندرویدی بودن آن، می توانید یک ماوس و کیبورد را از طریق بلوتوث به آن متصل نمایید و در آن اقدامات ساده کامپیوتری نظیر مطالعه ایمیل ها، اسناد و مرور وب را تجربه کنید.

در حالی که عده بی شماری از کاربران به این نتیجه رسیده اند که تبلت اساسا دستگاهی غیر ضروری است، شاید گلکسی ویو بتواند نظر آنها را برگرداند چرا که در واقع گلکسی ویو تلاش می کند تا تلویزیونی پویا بر بستر اینترنت و با استفاده از اندروید باشد.

برخلاف مانیتور یا تلویزیون که به منبع تغذیه الکتریسیته نیاز دارند، گلکسی ویو مشمول یک باتری قدرتمند است و می توانید آن را با خود حمل کنید.

samsung-galaxy-view-0032-1500x1003-w600

خاطر جمع باشید زمانی که ابتدا گلکسی ویو را مشاهده می کنید، حیرت زده خواهید شد اما پس از کمی فکر کردن، می توانید موارد استفاده مناسبی برایش یافته و از آن بهره گیرید. همانگونه که خود سامسونگ می گوید، قادر هستید از آن در یک کلاس درس و محیط های آموزشی استفاده نمایید.

در ابتدای پاییز و زمانی که ساموسنگ نمایه ای از گلکسی ویو را در IFA به نمایش کشید، بسیاری نمی دانستند باید انتظار چه محصولی را داشته باشند. حالا چند هفته ای می شود که این تبلت عجیب در دسترس کاربران است تا آن را تهیه کنند اما هنوز بیشتر اهالی دنیای تکنولوژی متوجه نشده اند که «این چیست» و «چرا متولد شده است». برای همین سامسونگ در کنار کاهش قیمت ۱۰۰ دلاری، تصمیم به ارائه یک توضیح بلند بالا در وب سایت خودش گرفته تا کاربران بتوانند درک کنند با چه رو به رو هستند و باید با چه تفکری به سراغش بروند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • ابراهیم فندق چی
    ابراهیم فندق چی | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    میشه به عنوان سینی برای پذیرایی چای استفاده کرد،
    مناسب واسه جهیزیه.

  • ماهان
    ماهان | ۸ آذر ۱۳۹۴

    این پروژه اینده روشنی داره. شک نکنید سامسونگ گجت بدون کاربرد نمیسازه.. برای استفاده مالتی مدیا بسیار کاربردی خواهد بود..

  • علیرضا
    علیرضا | ۸ آذر ۱۳۹۴

    چرا انقد شکایت میکنید آخه؟ D:
    بساط تکنولوژی به اندازه کافی حوصله سربر میشه خودش شما هم هی گیر بدید. من همواره برام عجیبه که چطور یک عده یک طوری بعضی محصولات و ایده های شرکت های بزرگی مثل مایکروسافت و اپل و سامسونگ و غیره رو تحقیر میکنند انگار خودشون کارشناس بی بدیل اند. باور کنید پولشون رو تو جوب نمیریزند دوستان حتما یک هدفی دارن از تولیدش و بررسی شده این جریانات.
    کامپیوتر ها بهترین هابی ها هستند. خرابشون نکنید.

  • خلیل ژپتو
    خلیل ژپتو | ۸ آذر ۱۳۹۴

    "یک آشپز شاید از آن برای دیدن دستورالعمل پخت غذا استفاده کند.."

    از همین صحبتش و سوتی که داده میشه فهمید این محصول صد در صد جزو محصولات لوازم خانگیش محسوب میشه ،
    جزو قاشق چنگالو ظرفو قابلمه هایی که میسازه..
    زیر مجموعه ظروف غذاییشه.
    جهت سرو کردن ماهی خشک شده ، سالاد ، برنج ، چایی ، یا میوه استفاده میشه، البته نه هر میوه ای با هر فرم هندسه ای، فقط میوه هایی که مربعی یا مستطیل شکل هستن، اگه گرد باشن میریزن بیرون.، البته با اطلاعات ذینفسی که من دارم میدونم حتما مدل اج {لبه دار} رو هم تولید خواهد کرد.

    یه منبع گمنام از یه جای بی پدرو مادر هم اعلام کرده که این گجت صرفا جهت صاف کردن اوراق A4 که تو دستگاه کپی گیر میکنن و مچاله میشن استفاده میشه.. به این ترتیب که اون رو بر روی کاغذ چروکیده قرار میدن و بعد از ۱۲ ساعت مثه روز اولش میشه.
    همون منبع بی صاحب که این مطلب رو عنوان کرده و نخاسته اسم و جنسیتش فاش بشه، گفته بازده کار بسیار رضایت بخش بوده.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی