ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بقایای فالکون 9 در انگلستان فرود آمد

شرکت اسپیس اکس نگفته بود که در صورت موفقیت یا شکست پروژه پرتاب فالکون 9 به فضا چه سرنوشتی در انتظار آن خواهد بود. حدودا 5 ماه پیش ایلان ماسک اعلام کرد که راکت CRS-7 ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ آذر ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

شرکت اسپیس اکس نگفته بود که در صورت موفقیت یا شکست پروژه پرتاب فالکون 9 به فضا چه سرنوشتی در انتظار آن خواهد بود. حدودا 5 ماه پیش ایلان ماسک اعلام کرد که راکت CRS-7 بلافاصله پس از پرتابش به فضا منفجر شده است اما روز گذشته، ذرات و بازمانده های راکت قبلی آن یعنی CRS-4 هویدا شدند.

جالب است بدانید که آن ذرات نه در نوار شرقی آمریکا بلکه هزاران مایل آنطرف تر یعنی در خوشه ای از جزایر سقوط کردند که در ساحل جنوب غربی انگلستان قرار گرفته بود.

مارتین لسلی فرمانده گارد ساحلی و دریایی انگلستان تایید کرد تکه بزرگی از آلیاژ این راکت که طول و عرضی به ترتیب 10 و 4 متری دارد در حالی که روی آب های منطقه مشرف به Bryher و Tresco شناور بود رویت گردید و به ساحل آورده شد و در آنجا تحت تدابیر شدید امنیتی از آن حفاظت می شود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

علائم روی این فلز پرچم آمریکا را نشان می دهند و آنطور که این فرمانده می گوید: بیشتربه یک راکت آمریکایی نزدیک است و شبیه به فالکون 9 به نظر می آید که کمی بعد از پرتاب در منطقه Cape Canaveral منفجر شد.

در عکسی که توسط یک اکانت توئیتر با نام کاربری Tresco Island منتشر گردیده، می توانید به وضوح عدد 9 را روی این تکه آهن که تصویر پرچم آمریکا را هم روی خود دارد مشاهده نمایید.

این راکت در ماه ژوئن با هدف حمل کپسول دراگون که حاوی وسایل تحقیقاتی بود به سمت ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شد اما بعد از بررسی های صورت گرفته، مشخص گردید که این بقایا به پروژه CRS-4 تعلق دارند که در سال 2014 میلادی محموله ای به وزن 5000 پوند و همچنین تجهیزات تحقیقاتی را به ایستگاه فضایی بین المللی رساند. در واقع 14 ماه طول کشید تا این تکه فلزی بزرگ در خاک انگلستان فرود بیاید.

اما علت فرود آمدن این بقایا در انگلستان جریان های آبی اقیانوس اطلس است. اگر  این راکت در ساحل آمریکا با زمین برخورد کرده باشد، بقایای آن احتمالا به واسطه جریان های خلیجی به سمت شرق حرکت کرده اند که آن نیز به آبهای شمال اطلس می ریزد. شمال اطلس نیز ناحیه ای بین کانادا و گرینلند است و از بالا به ایسلند و نروژ می رسد. راکت مورد بحث نیز ظاهرا در جزایر Scilly فرود آمده که در 28 مایلی جنوبی ترین بخش انگلستان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی