ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای استراتژی های موثر Fallout 4؛ باز کردن قفل ها و هک کردن ترمینال ها

موفقیت Fallout 4 ابدا دور از انتظار نبود. تنها در روز اول عرضه، این بازی موفق شد که فروش 750 میلیون دلاری را تجربه کند و از تمامی بازی های سال 2015 در زمینه فروش ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۸ آذر ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

موفقیت Fallout 4 ابدا دور از انتظار نبود. تنها در روز اول عرضه، این بازی موفق شد که فروش 750 میلیون دلاری را تجربه کند و از تمامی بازی های سال 2015 در زمینه فروش پیشی بگیرد.

فال آوت 4 یک عنوان در سبک نقش آفرینی است که بدون اغراق، یکی از دشوار ترین ژانرها در نظر گرفته می شود و گیم پلی آن بر اساس محورهای زیادی از تیراندازی گرفته تا سیستم ساخت و ساز سلاح و ابزار استوار است. اگر پیش از این با بازی های این سبک و به خصوص با عناوین Bethesda آشنایی چندانی نداشته باشید، در درک بسیاری از ویژگی های  این شاهکار عاجز خواهید بود.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک راهنمایی کامل در چند بخش برای شما فراهم کنیم تا بتوانید در دنیای فال آوت به یک بازمانده واقعی تبدیل شوید. این راهنما شامل هفت بخش زیر خواهد بود.

  1. قسمت اول: آشنایی با اصول ابتدای ساخت شخصیت، سیستم S.P.E.C.I.A.L و پرک ها
  2. قسمت دوم: راهکار های مقدماتی برای بقا در Wasteland
  3. قسمت سوم: باز کردن قفل ها و هک کردن ترمینال ها
  4. قسمت چهارم: ساخت و ارتقا سلاح ها
  5. قسمت پنجم: استفاده، تغییر و تعمیر پاور آرمور
  6. قسمت ششم: ساخت و توسعه پایگاه ها
  7. قسمت هفتم: همراهان

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

همان طور که در قسمت قبل گفته شد، در فال آوت شما باید تا می توانید از محیط آیتم جمع (لوت) کنید، اما بهترین آیتم ها راحت به دست نمی آیند. برخی از سلاح ها و زره های خاص و ویژه پشت در هایی قرار دارند که توسط قفل یا ترمینال مسدود شده اند و قابل باز شدن نیستند. در برخی از مراحل هم میان بر هایی وجود دارد که با باز کردن این درها آزاد می شوند و می توانید تا حد ممکن از درگیری دوری کنید.

جدا از هر مهارتی که شخصیت شما بیشتر در آن تسلط دارد، گرفتن پرک های Locksmith و Hacker بسیار ضروری است و باید در اولین فرصت ممکن Perception و Intelligence شخصیت خود را به حدی برسانید که بتوانید این پرک ها را بگیرید.

قفل ها

lock

هر قفلی در بازی یکی از 4 درجه Novice ،Advanced ،Expert و Master را دارد. قفل های Novice بدون نیاز به پرک های مخصوص قابل باز شدن هستند، اما برای باز کردن قفل های Advanced و بالاتر، باید پرک های مربوط یعنی Locksmith در شاخه Perception را بگیرید.

پرک Locksmith سه سطح دارد، سطح اول اجازه باز کردن قفل های Advanced، سطح دوم قفل های Expert و سطح سوم قفل های Master را به شما می دهد. جدا از پرک، ابزار لازم برای باز کردن قفل ها Bobby Pin است که می توانید آن را از برخی فروشنده ها بخرید یا از محیط لوت کنید.

حال اگر شرایط لازم را داشته باشید، می توانید اقدام به باز کردن قفل کنید. مکانیزم قفل باز کردن در فال آوت دقیقا مانند اسکایریم، عنوان قبلی بتسدا است. باید پیچ گوشتی را به حدی بچرخانید که در جایگاه درست قرار بگیرد و سپس قفل را باز نمایید.

بار اول شاید هیچ ایده ای نداشته باشید که پیچ گوشتی را چقدر و به کدام جهت بچرخانید. بنابراین در حالت عادی که قفل عمودی است یک بار سعی کنید قفل را باز کنید، اگر مقاومتی دیدید بلافاصله باز کردن را رها نموده و پیچ گوشتی را کمی به سمت راست یا چپ حرکت دهید و دوباره سعی در باز کردن قفل داشته باشید.

اگر قفل زودتر و شدیدتر از حالت قبلی مقاومت کرد، به این معنی است که جهت چرخش غلط بوده و باید قفل را به سمت مخالف بچرخانید، در غیر این صورت جهت حرکت شما درست بوده اما باید بیشتر پیچ گوشتی را بچرخانید.

این قفل را باید تا جایی حرکت دهید که بالاخره به نقطه باز شدن قفل برسید، یه خاطر داشته باشید با دیدن کوچکترین مقاومت باید باز کردن را رها کنید وگرنه Bobby Pin شما می شکند.

Cait

جدا از پرک ها، برخی آیتم ها، ویژگی های خاصی دارند که شکستن قفل ها را راحت تر می کنند، برخی لباس های Legendary که در Commonwealth پیدا می کنید، پیشوند Safecracker خواهند داشت، در صورت پوشیدن این لباس ها، نقطه باز شدن قفل کمی بزرگ تر می شود و راحت تر آن را پیدا می کنید.

اما می توانید بدون داشتن پرک و حتی Bobby Pin لازم، قفل های حداکثر تا Expert را باز کنید. بدین منظور، باید یکی از Companion ها به نام Cait را همراه خود ببرید. به هر قفلی که رسیدید فقط به او دستور بدهید تا قفل را باز کند.

ترمینال ها

terminal

ترمینال ها هم دقیقا مانند قفل ها، 4 درجه سختی دارند، ترمینال های Novice را بدون نیاز به پرک خاصی می توانید هک کنید ولی برای هک کردن درجه Advanced به بالاتر باید پرک Hacker در شاخه Intelligence را بگیرید.

صفحه هک ترمینال شامل یک مشت حروف و نشانه های در هم و بر هم است که در میان آن ها برخی کلمات 4 حرفی یا بیشتر هم یافت می شوند. پسوردی که باید پیدا کنید یکی از همین کلمات است. ابتدا یک کلمه را به دلخواه وارد کنید، در صورتی که این پسورد مد نظر نباشد، ترمینال یک عدد Likeness به شما بر می گرداند، این عدد نشان می دهد که پسورد اصلی چند حرف با کلمه ای که وارد کردید مشترک دارد.

اگر Likeness برابر صفر بود، باید دنیال کلمه ای بگردید که هیچ یک از حروف کلمه قبلی را نداشته باشد، در غیر این صورت دنیال کلمه ای بگردید که حداقل یک یا چند حرف با کلمه قبلی مشترک داشته باشد، حال از Likeness این کلمه اخیر و کلمه قبلی می توانید کم کم نتیجه بگیرید که پسورد اصلی شامل چه حروفی است.

nick

هک کردن در حقیقت یک مدل مینی گیم آزمون و خطا است. در هر بار هک کردن حداکثر 4 کلمه می توانید وارد کنید و اگر همه غلط باشند ترمینال برای مدتی دسترسی شما را مسدود می کند و اگر دوباره بخواهید برای هک کردن تلاش کنید، پسوورد عوض می شود و تلاش های قبلی شما بی فایده خواهند بود.

یادتان باشد که هیچ محدودیت زمانی در هک کردن ندارید پس باید تا حد ممکن صبر و حوصله داشته باشید و تک تک کلمات ورودی و Likeness آن ها را دقیق بررسی کنید تا بتوانید کلمه صحیح را حدس بزنید.

مانند قفل ها، یکی از همراهان به نام Nick Valentine، قابلیت هک کردن تریمنال ها تا حداکثر سطح Expert را دارد. فقط کافی است او را به سمت ترمینال هدایت کنید تا آن را بدون دردسر برای شما هک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • حسن
    حسن | ۷ اسفند ۱۳۹۴

    برای این که پسورد ترمینال ها کمترشه یک تعداد علامت وجود دارهمثل (<؟‍=-) به صورتی که دقت کرده باشید اگر نشانگر موس را روی پرانتز سمت چپ ) ببرید کل حروف انتخاب میشه و با کلیک روی اونها یکی از رمز ها پاک میشه و کار شما ساده تر میشود
    چند عدد از این قبیل علایم وجود تا نهایتا تعداد به چهار یا پنج عدد برسد و با استفاده از تعداد مچ شده شانس خود را امتحن کنید .

  • شهرام
    شهرام | ۷ دی ۱۳۹۴

    نمی دانی چرا فروش کرده چون بازی نکردی وقتی درگیرش شدی تازه می فهمی gta بازی بچه هاست بازی حرفه ای ها فقط فال اوت 4.

    • محمد
      محمد | ۲۷ دی ۱۳۹۴

      کی گفته جی تی ای ماله بچه هاس اقای بزرگ؟
      من با 23 سالمه جی تی ای رو تموم کردم
      ماله بچه هاس؟
      حرفه میزنی؟

  • sorush33
    sorush33 | ۹ آذر ۱۳۹۴

    مقاله ی عالی بود
    Nick Valentine :)

  • امید
    امید | ۸ آذر ۱۳۹۴

    واقعا من نمیدونم این بازی چجور انقد فروش کرده
    gta کجا این کجا

  • علی
    علی | ۸ آذر ۱۳۹۴

    دمت گرم

مطالب پیشنهادی