ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: Leagoo Elite 5

اگر بازه قیمت اقتصادی در بازار ابزارهای الکترونیکی را در نظر بگیرید، مشاهده خواهید کرد که تولید کنندگان چینی در این بخش به کابوس غول های حوزه تکنولوژی و فرشته نجات کاربران تبدیل شده اند. نام های ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۸ آذر ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۰

اگر بازه قیمت اقتصادی در بازار ابزارهای الکترونیکی را در نظر بگیرید، مشاهده خواهید کرد که تولید کنندگان چینی در این بخش به کابوس غول های حوزه تکنولوژی و فرشته نجات کاربران تبدیل شده اند.

نام های مشهور و پر سابقه این بازار هرچه می کنند نمی توانند محصولی ارائه نمایند که با قیمت یکسان، امکاناتی برابر با تلفن های هوشمند و تبلت های تولید کنندگان چینی در اختیار کاربران قرار دهند.

Leagoo یکی از جدیدترین این تولید کنندگان به شمار می رود که یکسالی است پا به عرصه گذاشته و تمرکز خود را روی ارائه محصولاتی قرار داده که از کمترین قیمت ممکن، در کنار کیفیت و پشتیبانی مناسب برخوردار باشند.

این شرکت اخیرا فبلت ۵.۵ اینچی Elite 5 را به بازار عرضه کرده که در بازه قیمت ۶۰۰ هزار تومان قرار گرفته و در عین حال از امکانات جذابی بهره می برد.

هرچند روی کاغذ تردیدی در مورد مناسب بودن ویژگی های این تلفن هوشمند وجود ندارد، اما اکنون رقبای متعددی در همین رده وجود دارند که هر تازه واردی برای غلبه بر آنها، لازم است ابتدا مزیت های محصول خود را به کاربران اثبات کند.

تجربه کاربری مناسب نیز خصوصیت دیگری است که تنها با ارائه سخت افزار جذاب به دست نمی آید و سازنده برای فراهم کردن آن لازم است از بینش خود بهره گیرد.

با بررسی دیجیاتو از «لیگو الیت ۵» همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به ویژگی های این فبلت اقتصادی.

طراحی

نمایش ۳۶۰ درجه تصویر را بچرخانید

لیگو به درستی با انتخاب طراحی ساده، ظاهری زیبا و قابل قبول برای تلفن های هوشمند اقتصادی خود رقم زده است. در همین راستا می توان نمای ظاهری «الیت ۵» را نیز مناسب به شمار آورد.

بخش پشتی این تلفن هوشمند به ساده ترین شکل تنها برای اسپیکر، دوربین و لوگوی سازنده در نظر گرفته شده است.

این قاب ضمناً برای دسترسی به باتری و درگاه کارت حافظه/سیم کارت قابل جدا شدن است و از پلاستیک نرمی برای ساخت آن استفاده شده که لمسش حس کیفیت را منتقل می کند.

IMG_8609

انتقال درگاه حافظه و سیم کارت به زیر قاب پشتی موجب شده کناره های این تلفن هوشمند نیز کاملاً خلوت باشند.

IMG_8540

دکمه های پاور و صدا در سمت راست و چپ بدنه قرار دارند و در بخش پایین تنها سوراخی کوچک مربوط به میکروفون مکالمه مشاهده می شود.

IMG_8548

بخش بالای «الیت ۵» نیز برای موارد باقی مانده از جمله ورودی هدفون، درگاه Micro USB و فرستنده نسبتاً بزرگ مادون قرمز در نظر گرفته شده است.

IMG_8531

در نمای روبروی دستگاه نیز دکمه های ناوبری سخت افزاری به شکل لمسی زیر نمایشگر قرار گرفته اند و اندازه حاشیه های اطراف نمایشگر نیز با توجه به قیمت محصول قابل قبول به نظر می رسد.

IMG_8557

حاشیه های اندک، به ابعاد ۱۵۴ در ۷۷ میلی متری برای «الیت ۵» منجر شده و این موضوع در کنار انحنای پشت بدنه، ارگونومی مناسبی را برای تلفن هوشمند لیگو رقم زده است.

وزن ۱۷۶ گرمی و ضخامت ۸.۹ میلی متری نیز از دیگر خصوصیات طراحی «الیت ۵» هستند که باعث شده اند این فبلت با وجود اندازه ۵.۵ اینچی،  به شکل مناسبی در دست قرار گرفته و از ارگونومی مطلوبی برخوردار باشد.

IMG_8523

هرچند ضخامت این فبلت با رقبای گران قیمت قابل مقایسه نیست، اما برای نمونه به ضخامت ۱۱.۶ میلی متری Moto G 2015 و ۹.۵ میلی متری   Xiaomi Redmi Note 4G توجه داشته باشید، محصولاتی که در بازه قیمتی مشابه و حتی بالاتر از «الیت ۵» قرار می گیرند.

علاوه بر این برای ساخت شاسی بدنه «الیت ۵» از آلیاژ آلومینیوم-تیتانیوم استفاده شده که بر اساس اعلام سازنده، تا ۵۰ درصد میزان مقاومت دستگاه در مقابل فشار و خم شدن را افزایش می دهد.

لیگو برای «الیت ۵» ۳ رنگ مختلف را در نظر گرفته و علاوه بر گزینه های معمول مثل مشکی و سفید، می توانید این فبلت را در رنگ زرد لیمویی نیز تهیه کنید.

در مجموع می توان گفت «الیت ۵» با توجه به بازه قیمت ۶۰۰ هزار تومانی از طراحی و ارگونومی مناسبی برخوردار است و کیفیت ساخت آن نیز قابل قبول است.

نمایشگر

IMG_8545

لیگو برای «الیت ۵» یک نمایشگر ۵.۵ اینچی IPS با رزولوشن ۷۲۰p را در نظر گرفته که با توجه به اندازه و قیمت دستگاه رقم قابل قبولی به شمار می رود.

نقطه قوت این نمایشگر رو می توان رنگهای زنده و پویا به حساب آورد، موردی که باعث شده مشاهده ویدیو و عکس روی «الیت ۵» لذت بخش باشد. البته باید توجه داشته باشید که دمای رنگ ها به سمت رنگ های گرم تمایل دارد.

زاویه دید و میزان عمق رنگ مشکی صفحه نمایش نیز در مقایسه با پنل های LCD در سطح مناسبی قرار دارد.

IMG_8647

از سوی دیگر اما تراکم ۲۶۷ پیکسل در هر اینچ باعث شده هنگام مطالعه و مرور وب، پیکسل های تشکیل دهنده حروف تا حدی قابل تفکیک بوده و مدتی طول خواهد کشید تا چشم کاربر به این موضوع عادت کند.

حداکثر میزان روشنایی صفحه نمایش نیز در سطح مطلوبی قرار دارد و به همین دلیل مشکلی از جهت استفاده در محیط های روشن وجود نخواهد داشت.

نرم افزار

IMG_8507

یکی از مزیت های «الیت ۵» این است که به شکل پیش فرض از آخرین نسخه اندروید آب نبات چوبی یعنی ورژن ۵.۱ بهره می برد و به همین دلیل حداقل در کوتاه مدت، جای نگرانی از بابت ارائه بروزرسانی توسط لیگو وجود ندارد.

سازنده البته در محصولات خود از رابط کاربری Leagoo OS استفاده می کند. ظاهر این رابط کاربری نسبت به اندروید خام متفاوت است و لیگو در آن مثل بسیاری از دیگر تولید کنندگان کشور چین تلاش کرده تجربه کاربری نزدیک به iOS فراهم آورد.

با ورود به صفحه قفل ۴ میانبر برای مراجعه به بخش های دوربین، تماس، پیام رسانی و باز کردن قفل در اختیار خواهید داشت، اما بر خلاف معمول، نوار تنظیمات سریع دستگاه با کشیدن انگشت از بالای صفحه در این قسمت پدیدار نخواهد شد.

Digiato Leagoo Elite 5 SC03

پس از ورود به صفحه خانگی می توانید به نوار تنظیمات سریع دسترسی داشته باشید که البته گزینه های آن قابل تغییر نیست و به موارد ارائه شده به شکل پیشفرض محدود هستید.

Digiato Leagoo Elite 5 SC04

صفحه خانگی نیز عمده ترین بخش تفاوت رابط کاربری لیگو با اندروید خام به شمار می رود، چرا که کشوی اپلیکیشن ها در این قسمت حذف شده و برای دسترسی به نرم افزارهای نصب شده روی تلفن هوشمند، می توانید بین صفحات موجود اسکرول کنید.

Digiato Leagoo Elite 5 SC05

البته سازنده برای این بخش عملکردی فراتر از نمایش آیکون اپلیکشن ها در نظر گرفته و با اسکرول به سمت چپ به ویجتی اختصاصی و تمام صفحه برای پخش موسیقی دسترسی خواهید داشت.

Digiato Leagoo Elite 5 SC06

آخرین صفحه نیز برای ویجت گالری در نظر گرفته شده که در آن علاوه بر مشاهده تصاویر موجود، می توانید بدون باز کردن اپلیکیشن دوربین، از کادر موجود در بالای این قسمت برای گرفتن عکس استفاده نمایید.

البته باید در نظر داشته باشید که تنظیمات دوربین از طریق این قسمت قابل تغییر نیستند و تنها دکمه ای برای انتخاب دوربین عقب یا جلوی دستگاه در اختیار خواهید داشت.

Digiato Leagoo Elite 5 SC07

Gesture ها اما مهمترین ویژگی رابط کاربری لیگو به شمار می روند که سازنده تمرکز زیادی روی آنها داشته است. برخی از این Gesture ها لمسی هستند. برای نمونه می توانید با نوشتن حروف مختلف روی صفحه قفل دستگاه، به سرعت به اپلیکیشن هایی که سازنده در این بخش در نظر گرفته دسترسی داشته باشید.

Digiato Leagoo Elite 5 SC09

Gesture های دیگری نیز برای گرفتن اسکرین شات با ۳ انگشت یا تعویض theme با ۲ انگشت وجود دارند و فرمان های حرکتی دیگر نیز به سایلنت کردن دستگاه با پشت و رو کردن یا پاسخ به تماس با نزدیک کردن به گوش اختصاص دارند.

Digiato Leagoo Elite 5 SC08

Gesture های باقی مانده اما نیازی به لمس ندارند. برای مثال می توانید با حرکت دادن دست در بالای نمایشگر، بین تصاویر گالری عقب و جلو بروید، موردی که برای پخش موسیقی، ناوبری در رابط کاربری، مکالمه و رادیو نیز کاربرد دارد.

Digiato Leagoo Elite 5 SC10

لیگو در رابط کاربری خود برای امنیت نیز اهمیت قائل شده و امکاناتی را در این زمینه ارائه کرده است که از جمله آنها می توان به امکان تعیین گذرواژه برای باز کردن اپلیکیشن ها اشاره کرد.

Digiato Leagoo Elite 5 SC11

ظاهر رابط کاربری لیگو ضمناً از قابلیت شخصی سازی نیز برخوردار است و با استفاده از تنظیمات موجود می توانید افکت ها و انیمیشن های موجود در رابط کاربری را تغییر دهید. علاوه بر این اپلیکیشنی نیز برای دانلود theme های متنوع در نظر گرفته شده است.

Digiato Leagoo Elite 5 SC12

فرستنده مادون قرمز نیز ویژگی دیگری است که لیگو در تبلیغات «الیت ۵» تاکید زیادی روی آن داشته و یک اپلیکیشن اختصاصی را برای این موضوع در رابط کاربری خود در نظر گرفته است. این فرستنده با توجه به اندازه بزرگ خود از دقت و برد بالایی برخوردار است و اپلیکیشن ارائه شده برای آن نیز از حدود ۲۰ هزار محصول بیش از ۸۰۰ سازنده پشتیبانی می کند، رقمی که می تواند در این زمینه نیاز اکثر کاربران را برطرف نماید.

Digiato Leagoo Elite 5 SC13

قابلیت کنترل رنگ LED بالای نمایشگر، ایجاد کاربر مهمان و امکان تعیین برنامه زمانبندی خودکار برای خاموش و روشن شدن دستگاه نیز از دیگر امکانات رابط کاربری لیگو هستند و در مجموع می توان گفت این سازنده تازه وارد با توجه به سابقه اندک خود، عملکرد مناسبی در این بخش داشته است.

سخت افزار

IMG_8595

لیگو برای «الیت ۵» چیپست ۶۴ بیتی MTK6735 ساخت مدیاتک را در نظر گرفته که از ۴ هسته با قدرت ۱.۰ گیگاهرتز در کنار ۲ گیگابایت حافظه رم بهره می برد. هرچند رابط کاربری دستگاه بدون تاخیر و مشکل اجرا می شود، اما سخت افزار مورد استفاده، تردید هایی را در زمینه پردازش های سنگین به وجود آورده است.

برای بررسی این موضوع از بنچمارک Geekbench 3 استفاده کردیم و «الیت ۵» با ثبت امتیاز ۴۶۷ برای عملکرد تک هسته ای و ۱۲۷۰ به شکل چند هسته ای، نشان داد تردید ها تاحدودی صحت دارند.

Digiato Leagoo Elite 5 SC02

Antutu نیز بنچمارک دیگری است که عملکرد چیپست را به شکل کامل در کنار واحد پردازش گرافیکی و حافظه رم سنجش می کند و «الیت ۵» در آن امتیاز نزدیک به ۲۰ هزار را کسب کرد که رقم چشمگیری به حساب نمی آید.

Digiato Leagoo Elite 5 SC01

برای بررسی عملکرد واحد پردازش گرافیکی ARM Mali-T720 در دنیای واقعی، انجام بازی های مختلفی را روی دستگاه امتحان کردیم. هرچند در اجرای موارد سبک تر مثل Temple Run 2 و Subway Surfers مشکلی وجود نداشت، اما در نمونه های سنگین مثل Real Racing، Asphalt 8 و Modern Combat 5 افت فریم محسوس بود، البته باید گفت که همه موارد در نهایت قابل بازی بودند.

این عمده ترین بخشی به شمار می رود که بازه قیمتی دستگاه در آن محسوس است و در مجموع می توان گفت نباید از این فبلت اقتصادی، انتظار توان پردازشی در سطح محصولات میان رده به بالا را داشته باشید.

این تلفن هوشمند ضمناَ از ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد، اما باید توجه داشته باشید که حدود ۱۱ گیگابایت از این میزان در اختیار کاربر قرار دارد و در صورت نیاز به فضای بیشتر، می توانید از کارت های حافظه تا ۳۲ گیگابایت استفاده کنید.

دوربین

IMG_8627

لیگو برای «الیت ۵» سنسور ۱۳ مگاپیکسلی ساخت سونی را در کنار فلش LED در نظر گرفته است. رابط کاربری دوربین این محصول طراحی قابل قبولی دارد و علاوه بر امکانات معمول، از امکان تنظیم دستی ISO، White Balance و Exposure نیز پشتیبانی می کند.

Screenshot_2015-11-30-00-37-44

از جمله حالت های تصویربرداری در این تلفن هوشمند می توان به Panorama برای عکاسی پانوراما، Face Beauty برای روتوش خودکار صورت و Multi Angle View برای ثبت چند تصویر از زوایای مختلف اشیاء اشاره کرد.

رابط کاربری دوربین لیگو در این زمینه ویژگی منحصر به فردی را ارائه نمی کند و تنها قابلیت خاص را می توان حالت Motion Track به حساب آورد که برای ثبت تصاویر مشابه فایل های GIF کاربرد دارد.

در مورد کیفیت تصویربرداری نیز باید بگوییم هرچند عکسهای ثبت شده در نور روز از رنگهای نسبتاً طبیعی و قابل قبولی برخوردار هستند، اما پردازش های ثانویه در «الیت ۵» به خوبی انجام نمی شود و نویز زیادی در عکسها وجود دارد که میزان جزئیات عکس را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

IMG_20151129_211507

فوکوس خودکار و نور سنجی نیز از دیگر بخش های دوربین هستند که در برخی مواقع عملکرد خود را به شکل مناسب انجام نمی دهند و بهتر است برای بهترین نتیجه، خودتان با لمس نمایشگر، محل مناسب برای فوکوس و رسیدن به نور مناسب را برای دستگاه مشخص کنید.

برای مشاهده نمونه ای از نورسنجی نامناسب دستگاه نشانگر ماوس را روی تصویر حرکت دهید، تصویر سمت راست بیش از حد تاریک ثبت شده و تصویر سمت چپ بیش از حد روشن.

image
ثبت تصویر مناسب با دخالت کاربر
ثبت تصویر مناسب با دخالت کاربر

البته استفاده از حالت HDR در این بخش تاحدودی روی بهبود کیفیت موثر است، اما لازم است بدانید با فعال کردن آن زمان مورد نیاز برای ثبت هر تصویر تا حدود ۵ ثانیه افزایش خواهد یافت.

IMG_20151129_211500

عملکرد دوربین در شب نیز از شرایط مشابهی پیروی می کند. هرچند رنگها طبیعی و نزدیک به واقعیت هستند و میزان نویز نیز کمتر از روز به نظر می رسد، اما با این حال جزئیات تصویر به اندازه کافی نیستند.

IMG_20151129_232322

استفاده از HDR در این حالت نیز می تواند بهبود دهنده باشد، البته باید توجه داشته باشید که در شرایط کم نور احتمال بیشتری برای تار شدن تصویر وجود دارد و تنها برای سوژه های کاملاً ثابت می توانید این قابلیت را مورد استفاده قرار دهید.

IMG_20151129_232326

فلش دوربین نیز از عملکرد متوسطی برخوردار است و هرچند تاثیر منفی روی طبیعی بودن رنگها ندارد، اما از قدرت بالایی برخوردار نیست و نمی توانید با استفاده از آن سوژه های دور را روشن کنید.

IMG_20151129_232336

دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی دستگاه اما نقطه قوت «الیت ۵» در مقایسه با رقبا به شمار می رود و این تلفن هوشمند به لطف آن قادر است سلفی هایی با کیفیت مناسب ثبت کند.

IMG_20151129_210700

البته لازم است بدانید قابلیت روتوش خودکار چهره موجود در این بخش کارایی چندانی ندارد و نتیجه عملکرد آن روی تصاویر چندان محسوس نیست، اما در عوض فرمان حرکتی برای دوربین ارائه شده که در صورت فعال کردن آن اگر علامت پیروزی را با دست خود نشان دهید، دستگاه بدون نیاز به لمس عکس خواهد گرفت.

در پایان می توانید نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین «الیت ۵» را مشاهده نمایید.

موسیقی

IMG_8617

«الیت ۵» از یک اسپیکر مونو بهره می برد که در پشت بدنه قرار دارد. تا زمانی که درجه بلندی صدا را روی بالاترین حالت قرار ندهید، این اسپیکر از کیفیت پخش مناسبی برخوردار است، اما به دلیل اینکه محل اسپیکر در پشت دستگاه قرار دارد معمولاً مجبور خواهید شد صدا را بلندتر کنید که این موضوع به افزایش دیستورشن و درهم رفتگی صدا ها منجر خواهد شد.

قدرت بیس نیز نقطه ضعف دیگر این بخش به شمار می رود، اما اگر قیمت دستگاه را نیز در نظر بگیریم می توان گفت که «الیت ۵» در مجموع از کیفیت کافی و قابل قبولی برای تماشای ویدیو روی نمایشگر بزرگ دستگاه بهره می برد.

سازنده علاوه بر این یک هدفون داخل گوشی را نیز همراه دستگاه ارائه می کند که هرچند از قدرت بیس مناسبی برخوردار است، اما تفکیک صدای چندان مطلوبی ندارد و فرکانس های بالا در آن به شکل کاملاً خفه و بم به گوش می رسند.

امکانات ارتباطی

IMG_8525

«الیت ۵» از ۲ سیم کارت نانو پشتیبانی می کند که برای دسترسی به آنها لازم است قاب پشت بدنه را باز کنید. مزیت این تلفن هوشمند اما به پشتیبانی از 4G باز می گردد که با وجود آن می توانید از آخرین نسل ارتباطی شبکه های مخابراتی بهره مند شوید.

«الیت ۵» ضمناً به لطف اندروید ۵.۱ به خوبی از زبان فارسی برای کیبورد و منوهای دستگاه پشتیبانی می کند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

فرستنده مادون قرمز نیز از بخشهایی است که سازنده در تبلیغات «الیت ۵» تاکید زیادی روی آن داشته و اپلیکیشنی را برای این قطعه در رابط کاربری دستگاه تعبیه کرده که همانطور که در بخش نرم افزار توضیح دادیم، با استفاده از آن به سادگی می توانید محصولات صوتی تصویری خود را کنترل کنید.

هرچند «الیت ۵» فرستنده NFC ندارد، اما به جای آن از فناوری HotKnot بهره می برد که با استفاده از آن می توانید داده ها را به شکل بی سیم به ابزارهای دیگر انتقال دهید.

این فناوری برخلاف NFC به آنتن و فرستنده مجزا نیازی ندارد و نحوه عملکرد آن به این شکل است که با نزدیک شدن ۲ نمایشگر خازنی به یکدیگر، از مدار ایجاد شده در این حالت، برای ارسال اطلاعات استفاده می کند.

البته باید توجه داشته باشید که این فناوری به چیپست های مدیاتک محدود است و برای تبادل اطلاعات لازم است هر دو دستگاه از فناوری HotKnot پشتیبانی کنند.

«الیت ۵» ضمناً از قابلیت OTG پشتیبانی می کند و کابل مورد نیاز هم درون جعبه دستگاه ارائه شده تا با استفاده از آن بتوانید حافظه های فلش را به این فبلت متصل کنید، موضوعی که می تواند تا حدی، محدودیت دستگاه در پشتیبانی از کارت های حافظه حداکثر تا ۳۲ گیگابایت را جبران نماید.

باتری

IMG_8653

باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خصوصیتی است که کمتر در محصولات این بازه قیمت مشاهده می شود، اما سازنده با انتخاب چنین ظرفیتی تلاش کرده عمر باتری مناسبی را برای «الیت ۵» به ارمغان آورد.

این باتری قابل تعویض است و از لیتیوم پلیمر برای ساخت آن استفاده شده که بر اساس اعلام تولید کننده، تا ۱۰ درصد موجب افزایش کارایی نسبت به نمونه های لیتیوم یونی خواهد شد.

اما باید توجه داشت که میزان بهینه بودن مصرف انرژی در رابط کاربری این تلفن هوشمند مشخص نیست و حالت ذخیره انرژی دستگاه نیز، تنها برای کاهش مصرف شارژ در حالت استندبای در نظر گرفته شده و هنگام استفاده کارایی چندانی نخواهد داشت.

برای بررسی بیشتر این موضوع از تست پخش ممتد ویدیو استفاده کردیم و «الیت ۵» با ثبت زمان نزدیک به ۱۲ ساعت نشان داد می توان با هر شارژ برای یک استفاده ترکیبی ۲ روزه روی آن حساب باز کرد.

«الیت ۵» ضمناً از امکان شارژ معکوس برخوردار است، مزیتی که باعث می شود بتوانید از ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دستگاه به عنوان پاوربانکی برای شارژ کردن ابزارهای دیگر استفاده کنید.

باتری «الیت ۵» همچنین از فناوری LFC برای شارژ سریع بهره می برد که به لطف آن شارژ نیمی از ظرفیت باتری در ۳۰ دقیقه انجام می گیرد و شارژ کامل باتری پر ظرفیت دستگاه نیز به ۱۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

علاوه بر این می توانید با یک شارژ کوتاه ۱۵ دقیقه ای از دستگاه برای ۳۰ دقیقه مکالمه، ۱ ساعت پخش موسیقی و ۳۰ دقیقه بازی استفاده کنید.

در مجموع با توجه به قابلیت های مورد بحث می توان این بخش را عمده ترین مزیت «الیت ۵» نسبت به رقبا به شمار آورد.

نکات مثبت

  • ظرفیت باتری
  • ظاهر و امکانات قابل قبول رابط کاربری
  • طراحی و ارگونومی مناسب
  • رنگهای پویا در نمایشگر
  • قابلیت شارژ سریع باتری
  • امکان استفاده از ظرفیت باتری به عنوان پاوربانک
  • دوربین جلو

نکات منفی

  • قدرت پردازشی
  • عملکرد متوسط دوربین
  • کیفیت دوربین عقب

جمع بندی

IMG_8493

«الیت ۵» در مجموع کیفیت ساخت و امکانات مناسبی دارد، اما با توجه به حضور رقبای متعدد در این حوزه، لازم است هنگام انتخاب آن نیازهای خود را مد نظر داشته باشید.

مهمترین مزیت این تلفن هوشمند نسبت به رقبا باتری و پشتیبانی از ارتباط 4G به شمار می رود. فلبت اقتصادی لیگو علاوه بر آن از نمایشگر قابل قبولی برای نمایش ویدیو و عکس بهره می برد. امکانات نرم افزاری دستگاه نیز به لطف رابط کاربری سازنده و آخرین نسخه اندروید آب نبات چوبی، مناسب و کاربردی هستند.

اگر این موارد در زمره نیازهای شما قرار می گیرند، می توان «الیت ۵» را به عنوان گزینه مناسبی برای خرید به حساب آورد.

در پایان لازم به ذکر است که Leagoo Elite 5 در بازار ایران با قیمت ۶۷۹.۰۰۰ تومان به فروش می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (41 مورد)
  • شهروز
    شهروز | ۲ فروردین ۱۳۹۵

    سلام
    اقا من این گوشی رو چند وقته دارم خداییش عاله هستش.قیمت 570 تومن خریدم
    شما با این قیمت نمی تونید گوشی سرتر ازین بخرید
    اون دوستی هم ک گفته لنوو k3 note دوست عزیز اگر استفاده کردخه باشی لنوو باگ های خودشو داره مثل سنسور نور صفحه ک زمانی ک روشن می کنی گوشیرو باید چندین بار دکمه آنلاک رو بزنی تا سنسور عمل کنع و صفحع روشن شه.و از نظر باتری هم ک واقعا رو اعصابه.
    ردمی نوت 2 مصرف باتریش فوق العاد بالاست
    ام ردمی نوت 3 خیلی فوق العادست فقط قیمت 570 کجا و قیمت 800 تومن کجا
    هرکسیم در مورد الیت 5 سوال داشت من در خدمتم.570 هم می تونم براتون بخرم.با گارانتی نیک سریس ک تنها وارد کنندش هستش

    • خسرو
      خسرو | ۲۶ فروردین ۱۳۹۵

      سلام، من میخام بخرم این گوشی رو،
      از سرعت پردازشش میترسم

      به نظرتون بخرم؟

  • Aisan
    Aisan | ۲۴ اسفند ۱۳۹۴

    واقعاازهرنظرگوشی خوبی من این مدل گوشی دارم وواقعاکاملاازش راضی هستم درست این گوشی ساخت چین هست ولی همه چیزش عالیه من خودم اصلافک نمیکردم که اینقدخوب باشه من که ازانتخابم راضی هستم خصوصاازباتریش که معرکه است

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی