ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تسلیحاتی که ترکیه می تواند با آنها از خود در برابر روسیه دفاع کند

در پی سرنگون شدن جت جنگنده روسی، همه نگاه ها به سمت ترکیه منعطف شد. اینکه ترک ها موفق شدند با چنین سهولتی یک فروند جت جنگی روسی را سرنگون کنند نباید به هیچ وجه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ آذر ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

در پی سرنگون شدن جت جنگنده روسی، همه نگاه ها به سمت ترکیه منعطف شد. اینکه ترک ها موفق شدند با چنین سهولتی یک فروند جت جنگی روسی را سرنگون کنند نباید به هیچ وجه عجیب به نظر بیاید چراکه ارتش این کشور پیشرفته ترین تجهیزات نظامی را در اختیار دارد که بعضا از ایالات متحده آمریکا به آن صادر شده اند و بخش قابل توجهی از آن نیز محصول دانشمندان و کارشناس خود آن است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا نگاهی بیاندازیم به تجهیزات و امکانات نظامی ترکیه که ممکن است مجبور به استفاده از آنها در برابر روسیه شود.

طبق گزارشات، هواپیمایی که جت روسی را از پای درآورد یک فروند فالکون F-16 بوده است. ترکیه در حدود 300 فروند از این جنگنده چند منظوره آمریکایی را در اختیار دارد.
طبق گزارشات، هواپیمایی که جت روسی را از پای درآورد یک فروند فالکون F-16 بوده است. ترکیه در حدود 300 فروند از این جنگنده چند منظوره آمریکایی را در اختیار دارد.
ترک ها همچنین سه فروند پهپاد MQ-1 Predator را در اختیار دارند که توسط ایالات متحده آمریکا ساخته شده اند. این پهپادها زمانی که به موشک های Hellfire مجهز می شوند می توانند اهدافی را روی زمین هدف بگیرند که حتی احتمالش را هم نمی دهند که تحت مراقبت هستند. گفتنی است که ترکیه تعداد بیشتری از این پهپادها را سفارش داده و در آینده ناوگان هوایی خود را به آنها تجهیز خواهد کرد.
ترک ها همچنین سه فروند پهپاد MQ-1 Predator را در اختیار دارند که توسط ایالات متحده آمریکا ساخته شده اند. این پهپادها زمانی که به موشک های Hellfire مجهز می شوند می توانند اهدافی را روی زمین هدف بگیرند که حتی احتمالش را هم نمی دهند که تحت مراقبت باشند. گفتنی است که ترکیه تعداد بیشتری از این پهپادها را سفارش داده و در آینده ناوگان هوایی خود را به آنها تجهیز خواهد کرد.
Black Hawk یا شاهین سیاه یکی هلیکوپترهای نظامی ثابت شده دنیاست که توسط کارشناسان آمریکایی طراحی شده و هنوز هم در نیروی هوایی آمریکا از آن استفاده می شود. ترکیه اخیرا قراردادی را با این کشور به امضا رسانده  تا 115 فروند مدل اصلاح شده از این هلی کوپترها را خریداری نماید.
Black Hawk یا شاهین سیاه یکی از هلیکوپترهای نظامی ثابت شده در دنیاست که توسط کارشناسان آمریکایی طراحی شده و هنوز هم در نیروی هوایی این کشور از آن استفاده می شود. ترکیه اخیرا قراردادی را با آمریکا به امضا رسانده تا 115 فروند مدل اصلاح شده از این هلی کوپترها را خریداری نماید.
خمپاره انداز Panter یک سلاح میدانی مدرن است که اخیرا در ترکیه ساخته شد تا در اختیار ارتش آن قرار گیرد. این سیستم بردی برابر با 25 مایل دارد.
خمپاره انداز Panter یک سلاح میدانی مدرن است که اخیرا در ترکیه ساخته شد تا در اختیار ارتش آن قرار گیرد. این سیستم بردی برابر با 40 متر دارد.
در این تصویر سیستم موشکی تاکتیکی MGM-140 را مشاهده می کنید که توسط ایالات متحده آمریکا طراحی شده و می تواند اهدافی در فاصله صد مایلی اش را هدف بگیرد. گفتنی است که ترکیه هم اکنون 100 فروند از این سیستم رادر اختیار دارد.
در این تصویر سیستم موشکی تاکتیکی MGM-140 را مشاهده می کنید که توسط ایالات متحده آمریکا طراحی شده و می تواند اهدافی در فاصله صد و شصت کیلومتری اش را هدف بگیرد. گفتنی است که ترکیه هم اکنون 100 فروند از این سیستم را در اختیار دارد.
در سالی که گذشت تانکی به نام Altay در ناوگان زمینی ترکیه به خدمت گرفته شد. Altay توسط یک شرکت ترک به نام Otokar است که بیشتر در زمینه ساخت اتوبوس شهرت دارد.
در سالی که گذشت تانکی به نام Altay در ناوگان زمینی ترکیه به خدمت گرفته شد. Altay توسط یک شرکت ترک به نام Otokar ساخته شده است که بیشتر در زمینه ساخت اتوبوس شهرت دارد.
ترکیه همچنین موشک های هوا به سطح خود را دارد که با نام Mizrak-U از آن یاد می شود. این موشک هدایت شونده می تواند اهدافی در فاصله 5 مایلی اش را هدف گرفته و نابود کند.
ترکیه همچنین موشک های هوا به سطح خود را دارد که با نام Mizrak-U از آن یاد می شود. این موشک هدایت شونده می تواند اهدافی در فاصله 8 کیلومتری اش را هدف گرفته و نابود کند.
BMC Kirpi یکی دیگر از سخت افزار نظامی ساخت داخل در ترکیه است که ارتش این کشور بیش از 600 فروند از آنها را در خدمت خود دارد. عبارت Kirpi به زبان ترکی به معنای جوجه تیغی است.
BMC Kirpi یکی دیگر از سخت افزار نظامی ساخت داخل در ترکیه است که ارتش این کشور بیش از 600 فروند از آنها را در خدمت خود دارد. عبارت Kirpi به زبان ترکی به معنای جوجه تیغی است.
ترکیه در تلاش است که به زودی ارتش کشور خود را به نیم میلیون رایفل جدید تجهیز نماید. این سلاح بعد از پشت سرگذاشتن پروسه ای شش ساله در ترکیه توسعه یافت تا همخوانی لازم را با شرایط آب و هوایی و جغرافیایی این کشور را داشته باشد.
ترکیه در تلاش است که به زودی ارتش کشور خود را به نیم میلیون رایفل جدید تجهیز نماید. این سلاح بعد از پشت سرگذاشتن پروسه ای شش ساله در ترکیه توسعه یافت تا همخوانی لازم را با شرایط آب و هوایی و جغرافیایی این کشور داشته باشد.
کشتی های استتاری کلاس Ada ترکیه به گونه ای تجهیز شده اند که توانایی رویارویی با هرچیزی شامل زیردریایی و هواپیماهای جنگنده را داشته باشند و این کشور در نظر دارد 10 فروند دیگر از آنها را تولید کند.
کشتی های استتاری کلاس Ada ترکیه به گونه ای تجهیز شده اند که توانایی رویارویی با هرچیزی شامل زیردریایی و هواپیماهای جنگنده را داشته باشند و این کشور در نظر دارد 10 فروند دیگر از آنها را تولید کند.
نیروی دریایی ترکیه 13 فروند زیردریایی Type 209 در آلمان دارد که هر کدام از آنها به 14 اژدر و موشک ضد کشتی مجهز شده است.
نیروی دریایی ترکیه 13 فروند زیردریایی Type 209 ساخت آلمان دارد که هر کدام از آنها به 14 اژدر و موشک ضد کشتی مجهز شده است.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (152 مورد)
  • کامبیز
    کامبیز | ۲۶ فروردین ۱۳۹۵

    اغا من همی کامنتا رو خوندم تقریبا همه ی حرفا درست بود ولی بیاین یه کم فکر کنید.اگه ترکیه با روسیه وارد جنگ شه جنگ جهانی میشه و مطمعن باشید ترکیه بکلی نابود میشه چون از هر طرف نزدیک تر و اسیب پذیر تره.اگه روسیه وارد جنگ شه بازم جنگ جهانی میشه که در این بین بیشترین سودو امریکا میکنه چون از همه دوره درسته که اسرایلی باقی نمیمونه ولی در هر صورت امریکا ضرری نمیکنه.دیگه هیچ جنگ مستقیمی نمیشه چون منجر به جنگ جهانی و مرگ میلیاردی انسان ها میشه و به همین دلیل جنگ ها غیر مستقیم ونیابتی هستند.درموضوع روسیه هم هممون میدونیم که روسیه از هر لحاظ از ترکیه قوی تره و اگر بخواد میتونه بزنش ولی فکر پشتشو میکنه چون جنگ جهانی میشه.ایران,عراق,سوریه,روسیه,چین,کره شمالی,یمن و چند کشور دیگه در هر اتفاق احتمالی باهمن وحقو به هم دیگه میدن و اونطرف هم امریکا,ترکیه,کشور های عضو ناتو هستند که وارد جنگ میشوند پس از این ها میتونیم نتیجه بگیریم که هیچ جنگی اتفاق نمیفته و همش مانوره.(به غیر از جنگ های غیر مستقیم که تو کشور ضعیفه و بیشترین ضررو هم خودشون میکنن)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی