ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کنترل موبایل با پا
تکنولوژی

محققان دانشگاه MIT ابزاری را برای کنترل موبایل با استفاده از حرکت پاها توسعه داده اند

برای همه ی افراد گاهی پیش می آید که مشغول کاری باشند و در همان حال یک تماس روی تلفن همراهشان دریافت کنند. گاهی می شود کار خود را متوقف کرد و به سراغ تلفن ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۹ آذر ۱۳۹۴ | ۲۰:۴۵

برای همه ی افراد گاهی پیش می آید که مشغول کاری باشند و در همان حال یک تماس روی تلفن همراهشان دریافت کنند. گاهی می شود کار خود را متوقف کرد و به سراغ تلفن رفت، اما گاهی به اصطلاح "دستتان بند است" و نمی توانید به تماس پاسخ دهید. در خیلی از موارد هم دستان شما پر از کیسه های خرید است و هیچ کاری هم از دست شما برنمی آید.

به نظر می رسد گروهی از محققان دانشگاه MIT به طور کامل اهمیت مشکل فوق را درک کرده اند و قصد دارند راه حلی جالب برای آن ارائه دهند؛ چه می شود اگر بتوانیم به جای دست، از پاهای خود برای کنترل ابزارهای الکترونیک بهره ببریم؟ در ادامه مطلب دیجیاتو را همراهی کنید.
این گروه نمونه اولیه ی طرح خود را KickSoul نامیده اند. این سیستم ابزاری را در اختیار کاربر قرار می دهد که با استفاده از آن بشود اسمارت فون‌ ها، رایانه و سایر لوازم الکتریکی را کنترل کرد.

محققان کار خود را با یک جفت کفی معمولی کفش آغاز کردند. قبل از هر چیز در لایه میانی آنها یک قطعه الکترونیک کار گذاشتند. این قطعه شامل یک میکرو کامپیوتر به نام Arduino، ماژول بلوتوث و یک ژیروسکوپ 6 محوره می شود.

کیت فوق این امکان را فراهم می کند که هر قدم فرد به صورت مجزا ثبت شده و به میکرو کامپیوتر ارسال گردد. حال Arduino با توجه به الگوریتم هایی که برایش تعریف شده، ژست های حرکتی مختلف را درک و فرمان متناسب را از طریق بلوتوث به ابزار مورد نظر ارسال می کند.

کاربردهای مختلفی برای چنین گجتی قابل تصور است. همانند زوم کردن روی تصاویر با عقب و جلو گذاشتن یکی از پاها، روشن کردن چراغ اتاق، دسترسی به برخی گزینه ها روی صفحه نمایش تبلت ها و اسمارت فون ها در شرایطی که تنها یک دست آزاد دارید، پاسخ یا رد تماس های ورودی در شرایطی که موبایل در نزدیکی فرد قرار نداشته باشد و... .

هنوز از طرف تیم سازنده اظهار نظری مبنی بر قصدشان برای تجاری سازی این تکنولوژی بیان نشده، اما ممکن است روزی شاهد معرفی آن به بازار باشیم تا علاوه بر دست ها و چشم ها، پاهای ما هم در کنترل ابزارهای الکترونیک به یاری مان بشتابند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی