ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Rise آشنا شوید؛ ساعت هوشمند اندرویدی با پشتیبانی از 3G

وقتی حرف از ساعت های هوشمند به میان می آید، قطعا Omate از اولین برندهایی نیست که نامش به ذهن خطور می کند، اما در واقعیت، این شرکت یکی از نخستین نام هایی بود که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ آذر ۱۳۹۴ | ۱۹:۴۵

وقتی حرف از ساعت های هوشمند به میان می آید، قطعا Omate از اولین برندهایی نیست که نامش به ذهن خطور می کند، اما در واقعیت، این شرکت یکی از نخستین نام هایی بود که ساعت هوشمندی با پشتیبانی از نسل سوم شبکه های موبایل را رونمایی کرد.

از آن زمان تا امروز، دو سالی می گذرد اما این گروه از محصولات پوشیدنی هنوز هم که هنوز است به زمان زیادی برای جا باز کردن در دل کاربران و همه گیر شدن نیاز دارند و این در حالی است که ال جی همین چند وقت پیش تولید جدیدترین ساعت LTE خود را متوقف نمود.

این خبر برای طرفداران گجت مذکور ناامید کننده و برای Omate که در نظر دارد از شش روز دیگر ساعت هوشمند صفحه گردش با نام Rise را با قیمت 200 دلار عرضه نماید، مسرت بخش است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این گجت به جای پلتفرم پوشیدنی اندروید از سیستم عامل اندروید 5.1 (که با رابط کاربری اختصاصی شرکت سازنده اش به نام OUI 4.0 بهینه سازی شده) بهره می برد و این یعنی امکان بارگذاری هرگونه اپلیکیشن اندرویدی از آن جمله سرویس Google Play برایش فراهم خواهد بود.

Rise یک نمایشگر 1.3 اینچی با رزلوشن 360 در 360 پیکسل دارد و می توان پس از جفت کردنش با تلفن های هوشمند بهره مند از iOS 9 یا اندروید 4.4 و نسخه های بالاتر، با استفاده از آن نوتیفیکیشن ها را هم مشاهده نمود.

بخش اعظمی از بدنه این ساعت از پلاستیک ساخته شده و توان پردازشی اش از طریق یک چیپست MT2601 تامین می شود که یک پردازنده دو هسته ای کم مصرف Cortex-A7 با سرعت کلاک 1.2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-400 GPU دارد و 512 مگابایت رم و 4 گیگابایت حافظه داخلی را در خود جای داده است.

در مورد امکانات ارتباطی این گجت هم لازم است بگوییم که پشتیبانی از شبکه 3G HSPA روی باندهای 1900 و 2100 مگاهرتز برای آن فراهم گردیده است و این یعنی دستگاه روی شبکه های اصلی و مهم کانادایی و آمریکایی کار می کند و اینها مناطقی هستند که دستگاه های قبلی ارائه شده توسط Omate در آنها کار نمی کرد.

برای اتصال این ساعت هوشمند به شبکه 3G نیز صرفا کافیست که سرپوش انتهایی بدنه را باز کنید و یک سیم کارت میکرو را در آن قرار دهید که این روش به مراتب از فعال کردن سیستم کارت های الکترونیکی نظیر آنچه در Gear S2 سامسونگ به چشم می خورد ساده تر است.

omate-rise-android-smartwatch-2

از دیگر امکانات در نظر گرفته شده برای این محصول می توان به GPS، ژیروسکوپ، شتاب سنج، میکروفون، اسپیکر، بلوتوث 4.1 با تکنولوژی Low Energy (برای مصرف کمتر انرژی)، پوشش یاقوت کبود برای شیشه نمایشگر، و بند قابل تعویض 22 میلیمتری اشاره نمود.

طبق اظهارات Laurent Le Pen مدیر ارشد اجرایی شرکت سازنده، باتری 580 میلی آمپر ساعتی این ساعت می تواند در صورت استفاده عادی، به مدت دو روز انرژی مورد نیاز آن را تامین کند و آن را به مدت 5 روز در وضعیت استندبای نگه دارد.

برای حفاظت بیشتر از این دستگاه و همچنین زیباتر شدن ظاهر آن، یک حاشیه گرد ساخته شده از فیبر کربنی برای آن در نظر گرفته شده که اضافه شدن آن به بدنه ساعت، هزینه بالایی را بر کمپانی سازنده در بر داشته است.

بدنه ساخته شده از پلی کربنات این گجت نیز در نوع خود بسیار زیبا و اغوا کننده است و تا عمق 10 متری آب هم آسیبی به آن وارد نمی شود.

حتما متوجه شده اید که در این گجت خبری از حسگر اندازه گیری ضربان قلب نیست. استدلال Le Pen در مورد این کاستی هم آن بوده که در حال حاضر حسگرهای چندان دقیقی برای استفاده در ابزارهایی با این ابعاد کوچک در بازار موجود نیست و به همین خاطر به کاربران علاقمند توصیه می کند که در عوض از کمربندهایی بلوتوثی استفاده نمایند که به دور قفسه سینه بسته می شوند.

طبق گفته وی، 1000 دستگاه نخستی که از طریق سایت Indiegogo فروخته شوند همراه با همین گجت جانبی در اختیار کاربران قرار می گیرند. 500 دستگاه نخست از این ساعت قیمتی برابر با 199 دلار خواهند داشت و 500 عدد بعدی به قیمت 209 دلار فروخته می شوند و از آن مرحله به بعد هرکسی که تمایل به خرید داشته باشد باید 219 دلار برای Rise بپردازد.

لازم است بدانید که کمپین سایت Indiegogo تنها به مدت 48 ساعت برقرار خواهد بود و بعد از آن قیمت ها تغییر خواهند کرد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

    روش فروشش عالی بوده. با این روش فروش حداقل هزار عدد از اینا توی ۴۸ ساعت اول تضمین شدس. شرکت های نوپا خوب دارن با این روش های خاص جذب مشتری می کنن.

  • امیر
    امیر | ۱۰ آذر ۱۳۹۴

    چه کپی بی شر ماته ای از hublot ندل بیگ بنگ کربن
    دقیقا خودشه

مطالب پیشنهادی