ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای استراتژی های موثر Fallout 4؛ ساخت و توسعه پایگاه ها

موفقیت Fallout 4 ابدا دور از انتظار نبود. تنها در روز اول عرضه، این بازی موفق شد که فروش 750 میلیون دلاری را تجربه کند و از تمامی بازی های سال 2015 در زمینه فروش ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۱۱ آذر ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

موفقیت Fallout 4 ابدا دور از انتظار نبود. تنها در روز اول عرضه، این بازی موفق شد که فروش 750 میلیون دلاری را تجربه کند و از تمامی بازی های سال 2015 در زمینه فروش پیشی بگیرد.

فال آوت 4 یک عنوان در سبک نقش آفرینی است که بدون اغراق، یکی از دشوار ترین ژانرها در نظر گرفته می شود و گیم پلی آن بر اساس محورهای زیادی از تیراندازی گرفته تا سیستم ساخت و ساز سلاح و ابزار استوار است. اگر پیش از این با بازی های این سبک و به خصوص با عناوین Bethesda آشنایی چندانی نداشته باشید، در درک بسیاری از ویژگی های این شاهکار عاجز خواهید بود.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک راهنمایی کامل در چند بخش برای شما فراهم کنیم تا بتوانید در دنیای فال آوت به یک بازمانده واقعی تبدیل شوید. این راهنما شامل هفت بخش زیر خواهد بود.

  1. قسمت اول: آشنایی با اصول ابتدای ساخت شخصیت، سیستم S.P.E.C.I.A.L و پرک ها
  2. قسمت دوم: راهکار های مقدماتی برای بقا در Wasteland
  3. قسمت سوم: باز کردن قفل ها و هک کردن ترمینال ها
  4. قسمت چهارم: ساخت و ارتقا سلاح ها
  5. قسمت پنجم: استفاده، تغییر و تعمیر پاور آرمور
  6. قسمت ششم: ساخت و توسعه پایگاه ها
  7. قسمت هفتم: همراهان

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

یکی از جدید ترین امکاناتی به سری فال آوت اضافه شده، ساخت و توسعه پایگاهی برای بازماندگان و مردم Wasteland است، اکثر شما با Fallout Shelter آشنایی دارید، عنوانی اعتیاد آور که با ساخت یک Vault، مردم را جذب می کردید و با تشکیل یک اجتماع کوچک والت خود را رونق می دادید. این ایده به شکلی گسترده تر در Fallout 4 هم دیده می شود و در نقاط به خصوصی از نقشه می توانید یک شهر کامل بنا کنید.

متاسفانه راهنمای بازی در این بخش کمی گنگ است و باید خودتان با آن سر و کله بزنید تا متوجه تمام ویژگی های آن شوید، اما اگر به آن بها دهید، یکی از جذاب ترین بخش های جدید اضافه شده به فال آوت است.

اول از همه باید با ساختار های این بخش آشنا شویم.

falloutsmall6101

بهترین محل برای یادگیری این مکانیزم بازی، همان اولین شهر یعنی Sanctuary است، بعد از این که در ادامه ی مراحل داستانی به شهر Concord رفتید و با بازماندگان آن به Sanctuary برگشتید، یک زنجیره مرحله می گیرید که شما را با اصول اولیه ساخت و ساز آشنا می کند.

در محدوده هر کارگاه ساخت و ساز، یک ایستگاه مشخص وجود دارد که با وارد شدن به آن، وارد منوی مربوط به پایگاه ها می شوید. پس از وارد شدن به منوی مربوطه، حدود محیطی که برای ساخت و ساز به آن دسترسی دارید توسط دیوار های مجازی سبز مشخص می شوند. به خاطر داشته باشید که برای ورود به این منو حتما نباید سراغ ایستگاه بروید، هر وقت در این محدوده باشید کافی است کلید تغییر زاویه دید را مدتی نگه دارید.

حال بعد از ورود به این منو، در محیطی که در اختیار دارید کمی بگردید تا با ساز و کار آن آشنا شوید. تقریبا هر شیئی که در محیط می بینید، از تایر گرفته تا یک خانه کامل، قابل انتخاب و اوراق شدن هستند. این آیتم ها را بر حسب کاربردشان می توان برای کسب منبع اوراق کرد و را برای استفاده های بعدی ذخیره و یا جا به جا نمود. برخی از آیتم ها با رنگ زرد مشخص می شوند، این آیتم ها جز اوراق کردن کاربرد دیگری ندارند، تا حد ممکن آن ها را پیدا کنید تا منابع لازم برای ساخت سازه های مفید تر را پیدا کنید.

fo4

حال که منابع کافی کسب کردید، می توانید شروع به ساخت و ساز کنید، در منوی پایینی تمامی مواردی که قابل توسعه هستند دیده می شوند، از میز و صندلی گرفته تا یک آلونک چوبی کامل.

اما هر چیزی اولویت خودش را دارد. شهروندان شما باید نیازهای ابتدایی خود را مرتفع کنند، پس اول از همه باید برای آن ها منبع آب و غذا، تخت و سقفی برای زندگی بسازید. نیازی نیست که منابع تان را همان اول هدر بدهید، به جای این که یک خانه و تخت کامل از نو بسازید، همان تخت های باقی مانده در شهر را جمع کنید و آن ها را در خانه های متروکه بگذارید.

جالب این جا است که می توانید به هر کسی یک تخت خاص را اختصاص بدهید، کافی است به هر بازمانده فرمان بدهید و سپس با انتخاب تخت مورد نظر آن را به او واگذار کنید.

بعد از این، نوبت آب و غذا می رسد، آیتم های زیرشاخه Resources در منو، این نیاز های شما را برآورده می کنند. ساخت پمپ آب چندان سخت نیست، کافی است آن ها را در جاهایی که سبزه و علف قرار دارد بگذارید. اما برای تولید غذا و کشت گیاه نیاز به دانه دارید، این دانه ها را می توانید از محیط بازی به خصوص از گلخانه ها برداشت کنید، در همان Sanctuary، پشت خانه ها که ایستگاه ساخت پایگاه در آن قرار دارد تعدادی گیاه پیدا می کنید، آن ها را درو کنید تا بذر لازم را بدست آورید و آن ها را در زمینی که حاوی سبزه است بکارید.

fo6

اما این گیاه ها خود به خود درو نمی شوند، باید یکی از افراد خود را مسئول برداشت محصول کنید. کافی است به او نزدیک شده و دکمه Command را بزنید تا بتوانید به او دستور بدهید، سپس گیاهان را انتخاب کنید و Assign را بزنید تا از این پس او مسئول تامین غذای شهر کوچک شما بشود.

حال که مقر شما حاوی منبع تولید آب و غذا شد، توجه راهزن ها به شما جلب می شود و هر لحظه ممکن است حمله کنند. پس نوبت به تقویت وضعیت دفاعی است. ابتدایی ترین شیوه ساخت Guard Post و گماشتن افراد در آن ها است. اما می توانید در گوشه گوشه شهر خود Turret و تله برای حفاظت هر چه بیشتر قرار دهید.

یادتان باشد که وقتی فردی را در پست مراقبت قرار می دهید، به اندازه امتیاز آن پست، دفاع شما قوی تر می شود. حقه ی جالب این جا است که می توانید سه Guard Post را به صورت مدور کنار هم قرار دهید، در این صورت اگر فردی را مسئول یکی از آن ها کنید، او در حقیقت حفاظت از تمام آن ها را به عهده می گیرد و امتیاز دفاعی شما سه برابر بیشتر می شود و این گونه افراد خود را برای موارد دیگر حفظ می کنید.

2015-12-02_00001

بعد ها که منابع کامل تری بدست آوردید اقدام به نصب Turret کنید که نیاز به منابع انسانی برای کنترل ندارند و در دفاع قوی تر هم هستند.

اما مانند تمامی مکانیزم های گیم پلی در فالوت 4، ساخت و ساز هم یک سری پرک مخصوص به خودش را دارد. ممکن است گاهی یک اجاق گاز کامل را اوراق کنید و هیچ پیچی پیدا نکنید و از خود بپرسید مگر امکان دارد چنین چیزی بدون پیچ سرهم شده باشد؟ جواب شما در پرک Scrapper است. با این پرک می توانید منابع غیر معمول تر را با اوراق کردن ابزار و وسایل بدست بیاورید.

یکی دیگر از پرک های کارآمد Local Leader است که به واسطه ی آن می توانید بین پایگاه های خود خطوط تجاری برقرار کنید یا مغازه های مختلف بنا کنید.

در نهایت هم اگر دنبال منابع به خصوص هستید، می توانید آن ها را مارک کنید، در این صورت اگر هنگام گشت و گذار در Commonwealth آیتمی دیدید که با علامت ذره بین مشخص شده بود، در جمع کردن و اوراق کردن آن دریغ نکنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • amir_pro
    amir_pro | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

    سلام
    من به تازگی این بازی رو شروع کرزدم و زیاد وارد نیستم
    یکی از این پایگاه رو ساختم
    اما نیروی انسانی ندارم عضو انجمن هم هستم
    لطفا کمک کنید

  • mohammad
    mohammad | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

    اقا دمت گرم همینی که نوشته بودی خیلی عالی بود اگه یکم جزیاتش رو بیشتر میکردی خیلی خیلی بهتر میشد ولی خدایش تا همینجاشم گل کاشتی بازم دمت گرم داشی
    یه سوالم داشتم تو بازی میشه مهمات واسه اسلحه ها ساخت و یا فیوز های اون ربات گنده هارو شارژ کرد ؟؟؟
    من توی یه مرحله گیر کردم و اونم یه جای خیلی دوریه که یه قلعس اونو گرفتم چنتا ژنراتور توش ساختمو انتنشو ردیف کردم بعد یه در گنده ی فلزی رو اپ کردم بعد نوشت مپم اپدیت شد ولی هیچ نشونه ای اضافه نشد توی مپ حالا نمیدونم باید چی کار کنم اگه کسی از دوستان میدونه کمک کنه ممنون میشم

    • رضا
      رضا | ۱ فروردین ۱۳۹۵

      سلام..چطور ژنراتور ساختی؟؟من ژنراتور میزنم ولی قرمز میمونه هنوز..سبز نمیشه اون بالا..تو همون دره هستم ک لاک پشت بزرگا رو میکشی..الان گفته ژنراتور بساز..میسازم ولی فایده نداره..چجور باید وصلش کنم؟

  • فراز
    فراز | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    سلام
    دوستان این فرمان دادن به ادم های که توی شهر قرار دارن به چه صورت با چه دکمه ای هست به عبارت دیگه این دکمه Command که توی متن بهش اشاره شده کجاست. چون وقتی می خوای با بقیه حرف بزنی یا گزینه ای نمی اد یا نهایتا فقط ترد می کنند.

  • arsham
    arsham | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

    مجموعه مقالات ارزشمندی هستن هر چند کسی اینجا قدرشونو نمیدونه بودنشون لازمه میتونید کمی تخصصی تر هم بنویسید /در کل ممنون از زحمات و وقتی که میزارید آقا پوریا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی