ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرفس فون مایکروسافت با امکان اجرای اپلیکیشن های دسکتاپ ویندوز در دست توسعه است [شایعه]

وب سایت «ویندوز سنترال» خبر داده است تلفن هوشمند «سرفس فون» که مدت نسبتاً طولانی است شایعاتی را در مورد آن می شنویم عاقبت در نیمه دوم سال آینده میلادی از راه می رسد. این گزارش می ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۱ آذر ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

وب سایت «ویندوز سنترال» خبر داده است تلفن هوشمند «سرفس فون» که مدت نسبتاً طولانی است شایعاتی را در مورد آن می شنویم عاقبت در نیمه دوم سال آینده میلادی از راه می رسد.

این گزارش می افزاید موبایل مذکور به شکل اختصاصی توسط تیم سرفس مایکروسافت در دست توسعه قرار دارد و این تیم آن را به صورت داخلی «پانوس فون» خطاب می نماید که این نام برگرفته از اسم مدیر گروه مذکور یعنی «پانوس پانای» است که از ماه جولای گذشته رهبری بخش دیوایس های کمپانی ساکن ردموند را عهده دار شده.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مایکروسافتی ها اگرچه در زمینه ی تبلت ها موفق بوده اند و لپ تاپ تازه به میدان آمده شان نیز مورد استقبال واقع شده ولی سهم آنها از بازار تلفن های هوشمند بسیار ناچیز است. این شرکت برای بهبود شرایط یاد شده در روزگاری نه چندان دور به فکر تصاحب نوکیا افتاد و فنلاندی ها را وادار نمود تا موبایل هایی مبتنی بر ویندوز فون تولید نمایند. اما اسمارت فون های مذکور هرگز توفیقی به دست نیاوردند و در نهایت غول نرم افزاری ساکن ردموند خرید نوکیا را به عنوان زیانی قابل توجه در یکی از گزارش های مالی اش به ثبت رساند.

ویندوز سنترال خاطر نشان می کند که مایکروسافت هنوز در مورد طراحی و فرم-فکتور تلفن هوشمند آتی خود به جمع بندی نرسیده و مشغول آزمون خطاست و به همین علت چندین نمونه اولیه آماده سازی شده اند.

panos-panay-arrows-3

برخی منابع دیگر نیز از احتمال رونمایی سرفس فون در تابستان و همزمان با عرضه به روز رسانی Redstone ویندوز ۱۰ خبر داده اند؛ بدین ترتیب شایعات دچار تناقض هستند و نمی توان در مورد تاریخ دقیق معرفی محصول به قطعیت بخصوصی رسید هر چند که خبر های اخیر نیمه دوم سال را قطعی تر می دانند.

از سوی دیگر خبر بد اینکه گفته می شود اسمارت فون های تمام فلزی که پیش تر ذکر می گشت ردموندهای در حال توسعه شان بر مبنای ویندوز ۱۰ موبایل هستند کنسل شده اند و دیگر قرار نیست شاهد حضورشان در دستان کاربران باشیم.

«ویندوز سنترال» در بخش دیگری از گزارش خود آورده اینتل نیز برای آماده سازی سرفس فون راهنمودها و راهکارهایی را ارائه می نماید و با مایکروسافت همکاری نزدیکی دارد، لذا بعید نیست اهالی ردموند در پی این باشند که امکان اجرای نرم افزارهای دسکتاپی ویندوز را در موبایل تازه شان امکان پذیر سازند.

در صورت رخ دادن چنین اتفاقی می توانیم بگوییم شاهد یک تحول در عرصه تلفن های هوشمند خواهیم بود و شاید ویندوز ۱۰ موبایل بدل به یک پیشروی بی چون و چرا در بازار گردد.

در حال حاضر یکی از قابلیت های اصلی خانواده ی لومیا ۹۵۰ این است که کاربر می تواند با متصل کردن آنها به یک داک ویژه و سپس وصل کردن کیبرد، ماوس و مانیتور به همان داک اقدام به اجرای اپلیکیشن های فراگیر نموده و تجربه ای مشابه یک کامپیوتر شخصی را از موبایلش به دست آورد ولی چنانچه شایعات مرتبط به سرفس فون به وقوع بپیوندند احتمالاً ویژگی مذکور وارد مرحله ای تازه و بسیار پیشرفته تر خواهد شد.

هم اکنون یکی از مشکلات اصلی پلتفرم موبایلی مایکروسافت و تلفن های هوشمند این شرکت مرتبط می شود به کمبود بسیار قابل توجه اپلیکیشن ها، اپ های فراگیر نیز هنوز نتوانسته اند آنطور که باید و شاید جایگاه خود را پیدا کنند. قابلیت اجرای نرم افزارهای دسکتاپی ویندوز روی موبایل های این شرکت می تواند شرایط را به صورت کامل تغییر داده و بسیاری از سازمان ها و کسب و کارها را متقاعد سازد تا به سمت تلفن های هوشمند اهالی ردموند بیایند.

مایکروسافت طی یکی دو سال گذشته با جدیت کوشش کرده تا روزگار بهتری را برای اسمارت فون هایش رقم بزند و از این بازار ارزشمند درآمد کسب کند، ولی حالا به نظر می آید سپردن مسئولیت تولید موبایلی متفاوت و قدرتمند به تیم سرفس که پیش از این نیز دستگاه هایی موفق را به بازار عرضه کرده بهترین تصمیم و سیاست اتخاذ شده از جانب این شرکت باشد و باید منتظر ماند و دید شایعات مذکور به واقعیت می پیوندند یا خیر.

در رابطه با اطلاعاتی که در بالا آمده مایکروسافت حاضر به ارائه هیچگونه توضیحی نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • علی
    علی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

    بالاخره یه روزی این اتفاق میوفته امیدوارم باقدرت وبدون نقطه ضعف باشه من از اولی که گوشی موبایل ویندوزی خریدم (سال۹۱)منتظر این لحظم تا امکانات یک کامپیوتر کامل رو همه جا و در هر لحظه بدون محدودیت داشته باشم
    به امید اون روز.....

  • امیر
    امیر | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

    اخه برنامه های حرفه ای روی پردازنده ضعیف و اپ های کوچک کم ویندوز دسکتاپ به چه دردی میخوره
    کمبود ایده است فقط

  • anonymous
    anonymous | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

    پانوس فون :D
    عجب چیزی بشه

  • عارف
    عارف | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

    الله اکبر به پانوس فون

  • arsham
    arsham | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

    فکر نکنم بخواد معرفی بشه با برنامه های یونیور سال احتیاجی به ویندوز دسکتاپ روی گوشی ای که سخت افزار ضعیفی داره نیست / اکثر برنامه های ویندوز دسکتاپ برای صفحه نمایش های لمسی بهینه نیستن و حتی اگر هم باشن کار با اونا روی صفحه 5 اینچی چندان لذت بخش نیست/از طرفه دیگه میتونه به جای عرضه این گوشی قابلیت کانتینیم رو ارتقا بده

مطالب پیشنهادی