ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فنجان ابداعی ناسا نوشیدن مایعات در فضا را ساده تر می کند

معمولا، آشامیدن مایعات در جاذبه صفر نیازمند مکش آن از درون یک محفظه به وسیله نی است. با این حال، تحقیقات جدید به ساکنین ایستگاه بین المللی فضایی این امکان را خواهد داد تا به ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۲ آذر ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

معمولا، آشامیدن مایعات در جاذبه صفر نیازمند مکش آن از درون یک محفظه به وسیله نی است. با این حال، تحقیقات جدید به ساکنین ایستگاه بین المللی فضایی این امکان را خواهد داد تا به شیوه ای نسبتا ساده تر این فرآیند را انجام دهند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در ویدیوی جدیدی که منتظر شده، تصاویری از فنجان های فضایی را می بینیم که در ایستگاه فضایی مورد استفاده قرار گرفته اند. در GIF زیر نیز می توانید نحوه نوشیدن یک فنجان قهوه را توسط اسکات کلی مشاهده کنید.

ناسا طی برنامه پژوهشی خود قصد دارد تا نوشیدن مایعات را برای فضانوردان به سادگی انجام این عمل در کره زمین کند. فضانوردها به راحتی یک لیوان داشته باشند و رفتار مایعات تا حد امکان نزدیک به حالت زمینی باشد. در واقع مایعات از لیوان فرار نمی کنند و درون آن باقی می مانند.

mnk924gbajdpaem8w5ok

با این حال، تحقیقات ناسا صرفا در ارتباط با آب خوردن ساده تر فضانوردان نیست. مهندسین ناسا قصد دارند تا دینامیک مایعات را مورد مطالعه قرار دهند و رسیدن به این نتایج هم بسیار قابل توجه است.

در ادامه می توانید نحوه مصرف مایعات در این فنجان ها را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MZ
    MZ | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    دمشون گرم عجب چیزی ساختن

مطالب پیشنهادی