ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید و بحرانی که عمیق تر می شود؛ موبایل های ۲۰۱۶ سامسونگ سیستم عاملی متعلق به یک سال پیش را اجرا می کنند

هنگامی که بزرگترین تولید کننده تلفن های هوشمند اندرویدی از سه دستگاه جدید و البته مهم و با کیفیت خود پرده بر می دارد که رسماً به صورت پیش فرض سیستم عاملی متعلق به یک ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۲ آذر ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

هنگامی که بزرگترین تولید کننده تلفن های هوشمند اندرویدی از سه دستگاه جدید و البته مهم و با کیفیت خود پرده بر می دارد که رسماً به صورت پیش فرض سیستم عاملی متعلق به یک سال پیش را اجرا می کنند می توان به وضوح دریافت که اشکال یا نقیصه ای بزرگ در رابطه با پلتفرم موبایلی اهالی مانتین ویو وجود دارد.

پیکان آنچه در بالا آمده به سمت سامسونگ است که دیروز از سه تلفن هوشمند اندرویدی جدید رونمایی به عمل آورد. گلکسی A3 دستگاهی دارای نمایشگر ۴.۷ اینچی، گلکسی A5 موبایلی با صفحه نمایش 5.2 اینچی و در نهایت گلکسی A7 دیوایسی با نمایشگر ۵.۵ اینچی؛ هیچ یک از این سه اسمارت فون مجهز به اندروید مارشملو نبودند و هر سه با اندروید ۵.۱ آب نبات چوبی معرفی شدند. اتفاقی که به یقین برای بسیاری ناخوشایند است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

می بایست یادآوری کنیم که تقریباً دو ماهی از ارائه ی ایمیج های کارخانه ای اندروید مارشملو می گذرد و البته شش ماهی نیز هست که گوگل در کنفرانس I/O سال جاری خودش از نسخه ی یاد شده پلتفرم مورد بحث رونمایی به عمل آورده.

برخی شاید در پاسخ به این نکته اشاره کنند که موبایل های ارزان قیمت الزاماً نباید با آخرین نسخه از سیستم عاملی که بر اساس آن توسعه یافته اند عرضه شوند. اما راجع به سری گلکسی A سامسونگ چنین استدلالی به علل مختلف قابل پذیرش نیست.

پیش از هر چیز باید گفت هنوز قیمت رسمی محصولات مورد اشاره اعلام نگشته و البته می توان با اطمینان خاطر و با توجه به طراحی و امکانات این اسمارت فون ها اظهار داشت که با دیوایس هایی اقتصادی طرف نیستیم و آنها موبایل هایی حائز اهمیت هستند که قدری از میان رده های معمول بالاتر قرار می گیرند.

سامسونگ از زبان طراحی پرچمداران کهکشانی خود در تلفن های هوشمند سری A بهره جسته و می دانیم ساخت بدنه ای از جنس شیشه و فلز و اضافه کردن امکاناتی همانند حسگر اثر انگشت و لرزشگیر اپتیکال دوربین به آنها ارزان تمام نمی شود.

اما در این بین میان رده هایی که بسیار زیبا و قدرتمند به نظر می رسند در یک نقطه، یعنی نسخه ی سیستم عاملی که بر آنها سوار شده دچار لغزش هستند و می توانند از این مسئله خجالت زده باشند.

شاید به شکل دیگری هم بتوان از اقدام اخیر کره ای ها دفاع کرد؛ تعداد تلفن های هوشمند مبتنی بر مارشملو هنوز بسیار کم است. این گفته در ابتدا به نظر درست می رسد، نکسوس های گوگل جز معدود موبایل های دارای اندروید ۶.۰ هستند ولی آنچه معادلات را بر هم می زند اسمارت فونی با نام One A9 از شرکت HTC‌ است.

برند تایوانی مورد اشاره تیره ترین روزهای تاریخ اش را می گذراند، دستگاهی میان رده را به عنوان ناجی خود معرفی می کند که طراحی آن کپی محض از محصولی شناخته شده در بازار به حساب می آید ولی با این وجود موبایل مذکور به اندروید مارشملو تجهیز شده. کاری که ظاهراً مهم ترین و فعال ترین تولید کننده ی اسمارت فون های مبتنی بر پلتفرم موبایلی گوگل حاضر نیست زحمت انجامش را به خود بدهد.

فراموش نکنید گلکسی A های سامسونگ در دسامبر در چین ارائه می شوند و عرضه جهانی آنها از ژانویه سال آتی میلادی شروع می گردد، بدین ترتیب تا آن زمان شاهد موبایل های بیشتری خواهیم بود که اندروید ۶.۰ را اجرا می کنند.

پرسشی که مطرح می شود این است که چرا سامسونگ در ۲۰۱۶ قصد دارد موبایل هایی را با سیستم عاملی تاریخ مصرف گذشته و با قیمتی گزاف به کاربران عرضه کند؟ آیا سازگار کردن رابط کاربری این کمپانی با پلتفرم گوگل تا این حد دشوار است، یا مهندسین آن تا بدین حد ناتوان هستند؟ یا اینکه کره ای ها می خواهند بازار را تشنه نگه دارند تا وقتی که پرچمدار جدیدشان از راه می رسد همه برای به دست آوردن تجربه ی نرم افزاری جدید مشتاق خریدش باشند؟

از همه ی اینها که بگذریم بدون شک رفتار غول تکنولوژی کره ای به پلتفرم گوگل ضربه خواهد زد، خصوصاً در روزهایی که می شنویم نسخه ی آخر سیستم عامل موبایلی رقیب چند ماه پس از عرضه بر روی بیش از ۷۰ درصد دستگاه های مربوطه اش نصب شده و البته هر چه در زمان پیش می رویم انشعابات اندروید بیشتر گشته و اوضاع ناخوشایند تر می شود.

نظر شما در رابطه با اقدام اخیر سامسونگ چیست و فکر می کنید گوگل برای پایان دادن به اوضاع نابسامان کنونی باید چه سیاستی را اتخاذ نماید؟ آیا راهی برای برون رفت از شرایط فعلی وجود دارد یا باید وضعیت کنونی را پذیرفت؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • Amir_Slip
    Amir_Slip | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    گوگل باید کم کم فشار هارو بیشتر کنه و همه برند ها ملزم ب استفاده از اندروید 6 کنه

  • Mh
    Mh | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    به نظر من گوگل باید خودش یه کنتر رو اندروید داشته باشه وقتی دید شرکی تو اپدیت کم کاری میکنه خودش اپدیت بده اونم اندروید خالص این قابلیتو تو قلب اندروید جا بده که قابل دستکاری هم نباشه اپل این همه گوشی را اپدیت میده توانشو داره گوگلم میپونه

  • mohammad
    mohammad | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    به نظرم گوگل خودش باید با تذکر جدی باعث بشه که سامسونگ و بقیه شرکت ها هر چه سریعتر اپدیت اندروید رو بدن حتی در صورت داشتن تغییرات کم بعد با اپدیت های بعدی سامسونگ تغییرات رو بیشتر کنه.
    در غیر اینصورت فک کنم بهترین راه وارد شدن خود گوگل به ساخت گوشی موبایل هست و تمام قدرتشو بزاره برای ساخت یک گوشی عالی

    • 09339434229jean claude jamali nejad
      09339434229jean claude jamali nejad | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

      آفرین به شما , کامل با فرمایشتون موافقم?

  • بهزاد
    بهزاد | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    به نظر من دلیل اینکه سامسونگ دیر آپدیت میده اینه که اندروید رو خیلی تغییر میده. بعد هم سامسونگ مدل های زیادی داره که آپدیت میخوان.
    از طرفی چون فروشش بالاست خیلی تو آمار اندروید تاثیر داره باید رو این بخش بیشتر کار کنه.

    • 09339434229jean claude jamali nejad
      09339434229jean claude jamali nejad | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

      با شما موافقم ??

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی