ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موسسه IDC: اندروید ۸۱.۲ درصد از بازار جهانی موبایل را تا پایان سال ۲۰۱۵ به خود اختصاص می دهد

چند روز پیش، موسسه تحقیقاتی IDC در گزارشی اعلام نموده بود که رشد جهانی اسمارت فون ها با میزان فروش احتمالی 1.43 میلیاردی در سال 2016 میلادی حدود 9.8 درصد کاهش خواهد داشت. امروز نیز همین ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۴ آذر ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

چند روز پیش، موسسه تحقیقاتی IDC در گزارشی اعلام نموده بود که رشد جهانی اسمارت فون ها با میزان فروش احتمالی 1.43 میلیاردی در سال 2016 میلادی حدود 9.8 درصد کاهش خواهد داشت.

امروز نیز همین شرکت طی انتشار گزارشی به مبحث تاثیرگذاری سیستم عامل های اصلی موبایل در سال های آتی پرداخته است. کارشناسان این موسسه پیش بینی کرده اند که در انتهای نیمه دوم سال جاری میلادی، حدود 1.16 میلیارد دستگاه تلفن هوشمند (در طول یک سال کامل) فروخته خواهد شد و این رقم نشان دهنده رشد 9.5 درصدی فروش نسبت به سال 2014 میلادی است.

بر اساس این اعداد و ارقام، پلتفرم متن-باز گوگل حدود 81.2 درصد از کل بازار جهانی موبایل را به خود اختصاص می دهد.

برای آگاهی بیشتر از گزارش یاد شده در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

به ادعای IDC، اپل تا پایان سال جاری میلادی 226 میلیون آیفون را روانه بازار خواهد نمود. این ارقام سهم 15.8 درصدی این شرکت از بازار جهانی موبایل را به ارمغان خواهد آورد و از همه مهم تر اینکه نشان می دهد میزان فروش تلفن های هوشمند شرکت ساکن کوپرتینو نسبت به سال گذشته حدود 17.3 درصد افزایش داشته.

بر اساس پیش بینی های موسسه تحقیقاتی مورد بحث، آمار فروش اسمارت فون های ویندوزفون در پایان سال جاری میلادی به 31.3 میلیون دستگاه خواهد رسید. با این میزان، مایکروسافت فقط 2.2 درصد از سهم بازار موبایل را در دست خود دارد. با توجه به فروش دیوایس های مبتنی بر این پلتفرم، گفته می شود محبوبیت آنها نسبت به سال گذشته حدود 10.2 درصد نزول خواهد داشت.

این موسسه همچنین گمانه زنی هایی نیز برای سال 2019 میلادی یعنی 4 سال آینده داشته و بر اساس آن اعلام داشته تا آن زمان حدود 1.54 میلیارد تلفن هوشمند اندرویدی فروخته خواهد شد؛ یعنی 82.6 درصد از سهم جهانی موبایل.

موسسه مورد بحث همچنین اشاره دارد که در سال ۲۰۱۹ اپل قادر به فروش ۲۶۳.۴ میلیون آیفون خواهد بود. با همین آمار شرکت ساکن کوپرتینو در آن سال، ۱۴.۱ درصد از سهم بازار فروش جهانی موبایل را در اختیار خواهد گرفت.

IDC همچنین گمانه زنی می کند که در سال ۲۰۱۹، مایکروسافت موفق به فروش ۴۳.۶ میلیون موبایل مبنتی بر پلتفرم ویندوز فون می گردد. در صورت به حقیقت پیوستن این گمانه زنی، ۲.۳ درصد تلفن های هوشمندی که به شکل جهانی به فروش می روند از سوی اهالی ردموند خواهند بود.

موسسه تحقیقاتی IDC حدس می زند در سال 2019 میلادی حدود 1.86 میلیارد اسمارت فون فروخته خواهد گشت. یعنی رشد فروش محصولات یاد شده در فاصله سال های 2015 تا 2019 حدود 7.4 درصد خواهد بود.

در آخر لازم است یادآوری کنیم از امروز تا چهار سال دیگر اتفاق های گوناگونی روی می دهند و شاید همه این احتمالات به شکل دیگری رقم بخورند. با اینحال آنچه در فوق مطالعه نمودید، گمانه زنی های یکی از معتبرترین موسسه های تحقیقاتی جهان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • اوهوم
    اوهوم | ۱۴ آذر ۱۳۹۴

    اندروید همیشه بهتر از ios بوده
    هم متن باز بودنش ( از سالها پیش ) هم سادگی برنامه نویسیش با java
    برنامه نویسیش بین سیستم عامل ها تبعیض نمیزاره
    برعکس ویندوز فون و ios که به ترتیب با زبان های vb و swift برنامه نویسی میشن

  • هـــیـــــوا
    هـــیـــــوا | ۱۴ آذر ۱۳۹۴

    به من چه . من که گوشیم همه کاری که بخوام انجام میده . موسیقی و ایمیل و تقویم برا کارهام و زنگ و اس و فیس بوک و یوتوب و وبگردی و دوربین دیگه از این بیشتر چی از یه گوشی میخوام .
    دو درصد به معنی بد بودن یه سیستم عامل نیست . دیگه شما ازش خاطره بد داری میای تند تند کامنت میدی به خودت مربوطه

    • امیر
      امیر | ۱۴ آذر ۱۳۹۴

      میدونی عقل جمعی یعنی چی؟
      2درصد به معنای اینه میلیون ها نفر با فکر و اندیشه حاضر نیست پول بدن وینفون بخرند
      پس حتما ایرادی داره

      • هـــیـــــوا
        هـــیـــــوا | ۱۴ آذر ۱۳۹۴

        عقل جمعی همیشه درست نیست . همه ی مردم باورداشتند یونیورس دور زمین می چرخه ، گالیله باور نداشت .
        این چیزا هم سلیقه ست شما تو اپل سهام داری به مربوط نیست. تا صبح هم بگی من کل کارهامو باهاش انجام میدم . شما برو وقتت رو یه جور بهتر حیف کن . واقعا حیفه زمانت رو روز و شب واسه یه چیز پوچ تلف کنی

      • چشم ، الان میگم
        چشم ، الان میگم | ۱۴ آذر ۱۳۹۴

        بچه جان کمتر حرف بزن ، خرد جمعی کاربرای این سایت هم میگه تو یه بچه پررو هستی ، مهم تر از پررو بچه بودنته ، بدو برو سر درس و مشقت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی