ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

گوگل اپلیکیشن های Phone و Contacts اندروید را بروزرسانی کرد

گوگل در اقدامی عجیب، روز پنجشنبه دو اپلیکیشن پیش فرض اندروید - Phone و Contacts - را در گوگل پلی بروزرسانی کرد، اما به سرعت تغییر عقیده داده و این دو را از سرورهای خود ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ آذر ۱۳۹۴ | ۱۲:۴۵

گوگل در اقدامی عجیب، روز پنجشنبه دو اپلیکیشن پیش فرض اندروید - Phone و Contacts - را در گوگل پلی بروزرسانی کرد، اما به سرعت تغییر عقیده داده و این دو را از سرورهای خود حذف نمود.

علت این اقدام گوگل هنوز مشخص نشده، اما به نظر می رسد که غول تکنولوژی، اخیرا به انتشار اپلیکیشن های سیستمی اندروید به صورت جداگانه علاقه فراوانی نشان می دهد. انتشار اپلیکیشن های کیبورد، دوربین و لانچر گوگل ناو در پلی استور خود مثال بارزی برای این نظریه هستند.

احتمالا هدف گوگل از این کار، بروزرسانی آسان و به موقع اپلیکیشن های پیش فرض سیستم عامل اندروید بوده و برای Contacts و Phone نیز همین اتفاق افتاده است. اپلیکیشن Phone در این بروزرسانی به قابلیت مسدودسازی مخاطبین مجهز شده، ضمنا کالر آیدی بهینه ای را در آن شاهدید که حالا اطلاعات بیشتری برای اهداف تجاری به نمایش در می آورد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

شمارشگر گرافیکی پیام های صوتی از دیگر قابلیت های جدید Phone به شمار می آیند که البته در این مرحله تنها برای کاربران پروژه Fi گوگل، T-Mobile و Orange قابل دسترسی هستند. از طرف دیگر در اپلیکیشن Contacts نیز پیشرفت هایی را شاهد هستیم؛ از جمله امکان ویرایش آسان تر مخاطبین و رفع بسیاری از باگ ها و مشکلات.

Phone and Contacts 2

برای اجرای این اپلیکیشن ها به اندروید مارشملو احتیاج دارید و فقط می توانید آنها را روی دستگاه هایی همچون نکسوس، اندروید وان و دستگاه های Google Play Edition که نسخه های قبلی این دو اپ را به طور پیش فرض دارند نصب نمایید.

با وجود حذف این دو اپ از گوگل پلی، وبسایت APK Mirror فایل نصبی این دو را روی سرورهای خود بارگذاری کرده که می توانید با مراجعه به لینک های زیر آنها را دانلود کنید. توجه داشته باشید با نصب این اپلیکیشن ها ممکن است به باگ های فراوانی بربخورید و شاید علت احتمالی حذف آنها از گوگل پلی همین مسأله بوده باشد.

دانلود Phone | دانلود Contacts

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امین
    امین | ۱۴ آذر ۱۳۹۴

    باید ذکر میکردید که این اپ ها برای اندروید نسخه مارشملو به بعد قابل استفاده است.
    احتمالا گوگل برای نسخه های پایین تر آپدیت میذاره و ممکنه به همین خاطر اونها رو موقتا از استور حذف کرده

  • حامد
    حامد | ۱۴ آذر ۱۳۹۴

    کار بسیار خوبیه این که برنامه های سیستمی رو از استور بشه آپدیت کرد. مایکروسافت تو ویندوزفون این کار رو انجام داد و توی ویندوز 10 حتی خود استور هم از توی استور آپدیت میشه!
    اینطوری واقعاً تغییر دادن چند تا برنامه سیستمی نیاز به آپدیت کل سیستم عامل نداره. مثلاً زمانی که ویندوزفون تازه داشت آپدیت black ویندوزفون 8 رو می گرفت (اسمشو یادم رفته) یا باید کل سیستم عاملو آپدیت می کردی یا می تونستی تک تک آپدیت های سیستمی رو از استور دانلود کنی. نتیجش یکی بود.

مطالب پیشنهادی