ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ویرجین گلکتیک از بوئینگ 747 برای ارسال ماهواره به فضا استفاده خواهد نمود

شاید بسیاری از شما «ویرجین گلکتیک» را به عنوان نخستین خط پرواز فضایی بشناسید که مشتاقان را به سفری به دور مدار زمین می فرستد. اما این کمپانی که نامی بزرگ همانند «ریچارد برانسون» در ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۵ آذر ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

شاید بسیاری از شما «ویرجین گلکتیک» را به عنوان نخستین خط پرواز فضایی بشناسید که مشتاقان را به سفری به دور مدار زمین می فرستد. اما این کمپانی که نامی بزرگ همانند «ریچارد برانسون» در پشت خود دارد، در حال مهیا نمودن زمینه دیگری برای درآمدزایی است.

ایده جدید آنها، ارسال ماهواره به فضا خواهد بود که تصمیم دارند به کمک راکت هایی به نام LauncherOne این هدف را به انجام برسانند. کمپانی یاد شده امروز در خبری اعلام نموده وسیله حمل کننده ی راکت مذکور، هواپیمای بوئینگ 747-400 از شرکت هوایپمایی ویرجین آتلانتیک خواهد بود.

برای آشنایی با راکت موردبحث در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

«لانچر وان» عملکرد متفاوت از دیگر راکت های مورد استفاده توسط کمپانی هایی همانند اسپیس اکس یا بلو اوریجین دارد. به جای بلند شدن از روی زمین، پرتاب کننده ماهواره از میانه پرواز تیک آف خواهد نمود. این امر به کاهش مصرف سوخت و در نتیجه افزایش احتمال رسیدن محموله موردنظر به مدار زمین کمک شایانی می نماید.

تا پیش از امروز، ویرجین گلکتیک در نظر داشت لانچر وان را با WhiteKnightTwo، هواپیمای بزرگی که روزی قرار است برای فرستادن گردشگران فضایی از آن استفاده نماید، به فضا ارسال کند. اما شرکت مورد بحث امروز اعلام نمود نظرش تغییر کرده و برای این منظور از 747 استفاده خواهد کرد زیرا این هواپیما برای ظرفیت بار مفید راکت و فرکانس پرواز آن مناسب تر خواهد بود. در ضمن، این نوع سوئیچ کردن را می توان به دلایل مالی نیز ربط داد زیرا هزینه های بوئینگ 747 بسیار ارزان تر خواهند بود.

در نتیجه آن نیز هواپیمای مسافربری فضایی برای حمل توریست های فضایی آزاد و در دسترس باقی خواهد ماند.

البته آینده این فضاپیما چندان روشن نیست زیرا در سال گذشته در نخستین سفر سقوط کرد و خلبان آن نیز جان خود را از دست داد.

در آخر جا دارد اشاره کنیم لانچر وان از یک موتور با سوخت مایع بهره می گیرد که هنوز به طور کامل ساخته و تکمیل نگشته است. زمان پرتاب این راکت نیز به طور احتمالی در سال 2018 میلادی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • امیر
    امیر | ۱۵ آذر ۱۳۹۴

    ببخشید پیشخد مت
    اشتباه گفتم

  • امیر
    امیر | ۱۵ آذر ۱۳۹۴

    اونا چی هستن
    مال ما هم میرن خارج میشن دید ان گرد ی کارتنخوا ب!

  • امیر
    امیر | ۱۵ آذر ۱۳۹۴

    واقعا شرکته توپیه
    من و تو داره از درونش مستند میزاره
    عالین

مطالب پیشنهادی