ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فضانوردی که در مسابقه دوی ماراتن شرکت میکند
تکنولوژی

برای اولین بار در تاریخ، یک نفر از فضا در مسابقه دوی ماراتن شرکت می کند

مسابقه دوی ماراتن شهر لندن یکی از مشهورترین و مهمترین رویدادهای ورزشی در رشته دو و میدانی به حساب می آید که هر سال دوندگان زیادی را از کشورهای مختلف دنیا به این کشور می ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۶ آذر ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

مسابقه دوی ماراتن شهر لندن یکی از مشهورترین و مهمترین رویدادهای ورزشی در رشته دو و میدانی به حساب می آید که هر سال دوندگان زیادی را از کشورهای مختلف دنیا به این کشور می کشاند تا توان و استقامت خود را در رقابت با دیگران به نمایش بگذارند.

اما در سال آینده، این ماراتن شاهد یک اتفاق نادر خواهد بود. فضانورد انگلیسی، آقای Tim Peake اولین شخصی در تاریخ این مسابقات خواهد بود که از فضا در آن شرکت می کند. با دیجیاتو و ادامه خبر همراه باشید.

این فضانورد ۴۳ ساله که پیش از این در ارتش خلبان بوده، یک بار در سال ۱۹۹۱ در این مسابقه شرکت کرده است، اما حالا قصد دارد بعد از حدود ۲۵ سال دوباره شانس خود را امتحان کند، البته این بار از ایستگاه فضایی بین المللی.

او قصد دارد در روز ۲۶ آوریل سال ۲۰۱۶ و همزمان با ۳۷۰۰۰ شرکت کننده دیگر به صورت مجازی و روی یک تردمیل مخصوص مسیر ۲۶.۲ مایلی ماراتن لندن را بدود، آن هم در حالی که ایستگاه بین المللی با سرعت ۱۷۰۰۰ مایل بر سر ساعت در حال گشتن به دور زمین است.

با استفاده از یک نرم افزار مخصوص، آقای Peake در هر لحظه قادر خواهد بود با توجه به سرعت و مسافت طی شده جایگاه خود را در میان شرکت کننده ها ببینید. شرکت اس‍پانسر او در یک کنفرانس خبری اعلام داشته که موقعیت مکانی او توسط یک آواتار که لباس فضانوردان را به تن دارد، بر روی زمین و در مسیر مسابقه به نمایش درخواهد آمد.

رکورد این فضانورد در سال ۱۹۹۱ سه ساعت و هجده دقیقه بوده، ولی بعید به نظر می رسد او بتواند رکورد دوران جوانی خود را، آن هم در حالت بی وزنی و بر روی یک تردمیل مخصوص بشکند.

او در مصاحبه خود گفته که بزرگترین چالش پیش رویش حفظ تعادل و باقی ماندن روی تردمیل است. او می افزاید: «در حالت بی وزنی اگر خود را به تردمیل نبندم، در هوا معلق می شوم. بنابراین باید از یک سیستم مهار استفاده کنم، چیزی که بی شباهت به یک کوله پشتی سفری نیست. از این طریق نیروی رو به پایین لازم برای باقی ماندن روی دستگاه تامین می شود، اما قطعاْ بعد از ۴۰ دقیقه، دویدن به این شکل ناراحت کننده خواهد بود.»

باید تا روز مسابقه منتظر ماند و دید که آیا اولین شرکت کننده فضایی مسابقه دوی ماراتن می تواند به هر نحو ممکن از خط پایان عبور کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی