ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک به کار «Creative Labs» پایان داد

دو سال پیش فیسبوک خبر داد که بخش جدیدی تاسیس نموده به نام «Creative Labs» و از همان زمان به بعد، اخبار این بخش را شاید بتوان جذاب ترین قسمت از خبرهای انتشار یافته در مورد ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ آذر ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

دو سال پیش فیسبوک خبر داد که بخش جدیدی تاسیس نموده به نام «Creative Labs» و از همان زمان به بعد، اخبار این بخش را شاید بتوان جذاب ترین قسمت از خبرهای انتشار یافته در مورد فیسبوک دانست چرا که کمپانی یاد شده این قسمت را به شکل یک استارتاپ در دل خود مدیریت می کرد.

این قسمت تاسیس شده بود تا اپلیکیشن های تازه ای توسعه پیدا کنند و بتوانند نظر کاربران را در مورد ایده های مختلف در مورد شبکه های اجتماعی جویا گردند، بدون اینکه ابتدا تاثیر مستقیمی بر اپ خود فیسبوک داشته باشند و سپس اگر شرایط و بازخوردها مناسب بود، قابلیت ها به اپ اصلی اضافه شوند. حال اما به نظر می رسد که این آزمایشات به پایان خود رسیده اند؛ امروز گرداننده بزرگ ترین شبکه اجتماعی جهان خبر می دهد که کار این قسمت به پایان رسیده و اپلیکیشن هایی که توسعه داده نیز از اپ استور اپل و پلی استور گوگل حذف خواهند شد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سخنگوی فیسبوک در همین رابطه می گوید: «حالا دیگر همه عناصری که در اپلیکیشن هایی نظیر Slingshot، Riff و Rooms وجود داشتند به اپ اصلی فیسبوک برای اندروید و iOS آمده اند. اگر توجه کرده باشید، سه اپلیکیشن یاد شده مدت هاست که دیگر بروز رسانی نشده اند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم به شکل رسمی به پشتیبانی از آنها پایان داده و از گوگل پلی و اپ استور نیز آنها را حذف نماییم.»

بیراه نیست اگر بگوییم که در دو سال اخیر، Creative Labs باعث شد تا طراحی اپلیکیشن فیسبوک به شکلی پویا تر رشد کند. در این میان باید اذعان داشت که Slingshot، از سوی فیسبوک عرضه شد که البته دارای قابلیت هایی همچون اسنپچت بود، Riffs تلاش کرد تا قابلیت Stories از همین شبکه اجتماعی را بازسازی کند اما به طور کلی Rooms از دو اپ دیگر جالب تر ایفای نقش نمود چرا که می کوشید تا به شکلی پویا انجمن های اینترنتی را در دستگاه های موبایل به نمایش بکشد.

فیسبوک همچنین خبر می دهد که هیچ کارمندی را اخراج نکرده و افرادی که در توسعه اپ های یاد شده مشارکت داشته اند در بخش های دیگری به کار مشغول شدند. البته فیسبوک البته هنوز اپلیکیشن Paper خود را از اپ استور حذف ننموده، هر چند که از آخرین بروز رسانی آن ۱۰ ماه سپری می شود. شرکت مورد اشاره همچنین خبر می دهد که توسعه Hyperlapse و Layout را برای اینستاگرام ادامه خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی