ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی بر ماندگارترین اتفاقات سال 2015 میلادی از دیدگاه کاربران توئیتر

تا آغاز سال نوی میلادی زمان زیادی باقی نمانده و مردم کشورهای مختلف دنیا خود را برای استقبال از سال جدید و شروعی دوباره آماده می کنند. اما در سالی که گذشت جهان اتفاقات تلخ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ آذر ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

تا آغاز سال نوی میلادی زمان زیادی باقی نمانده و مردم کشورهای مختلف دنیا خود را برای استقبال از سال جدید و شروعی دوباره آماده می کنند. اما در سالی که گذشت جهان اتفاقات تلخ و شیرین زیادی را به خود دید و شبکه های اجتماعی در کسری از ثانیه شرح این وقایع را به سمع و نظر مردم رساندند.

لباسی که با دو ترکیب رنگی مختلف دیده می شد، حملات تروریستی در پاریس و هجوم پناهجویان خسته از جنگ خاور میانه به مرزهای اروپا، همه و همه از مواردی هستند که ذهن کاربران شبکه های احتماعی را برای مدتی به خود مشغول کردند و برای همیشه در دفتر تاریخ ثبت شدند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا همراه با هم نگاهی داشته باشیم به برخی از مهم ترین اتفاقات و حوادث سال 2015 که بیشترین میزان توجه را از سوی کاربران توئیتر به خود اختصاص دادند و در زمره ترندهای این شبکه قرار گرفتند.

PrayForParis#

paris

به دنبال وقوع حوادث تروریستی ماه اخیر در پاریس که به کشته شدن ده ها تن منجر گردید، مردم سراسر دنیا در توئیتر با یکدیگر یکصدا شدند تا خشم و انزجار خود را از ترور و تروریسم نشان دهند. در همین راستا کمپینی با هشتگ PrayForParis# به راه افتاد که خیل عظیمی از کاربران را با خود همراه کرد و به دنبال آن کمپین PortOuverte# شکل گرفت که هدفش اسکان دادن به شهروندانی بود که به دنبال سرپناهی برای خود بودند.

BlackLivesMatter#

NYC action in solidarity with Ferguson. Mo, encouraging a boycott of Black Friday Consumerism.

این کمپین توئیتری که در راستای اعتراض به سیاست های تبعیض آمیز و بعضا همراه با خشونت پلیس در مقابله با سیاه پوستان شکل گرفت در ادامه به یک جنبش اجتماعی عظیم بدل شد و بسیاری را با خود همراه کرد. گفتنی است که این هشتگ یا عبارت در سال 2015 میلادی بیش از 9 میلیون مرتبه توئیت شد.

RefugeesWelcom#

Turkey-syrian-refugees-ku-014

در سال جاری میلادی، جنگ و ناامنی بر بسیاری از کشورهای خاور میانه از جمله سوریه و عراق سایه افکند و حضور شوم گروه های تروریستی چون داعش، مردم این کشورها را آواره و سرگردان دریاهای پرتلاطمی کرد که آنها را به کشورهای اروپایی می رساند. هجوم یکباره این پناهجویان به مرزهای اروپا باعث شد که نهادهای مردمی جنبشی مجازی را با هشتگ یاد شده در توئیتر به راه بیاندازند و در ادامه مردم اقصی نقاط دنیا برای مجاب نمودن دولتمردان اروپایی در اعطای اقامت به پناهجویان با آنها همراه شدند.

IStandWithAhmed#

Ahmed-Mohammed-Clock-750x400

ماجرای این هشتگ به نوجوان 14 ساله ای به نام احمد محمد باز می گردد که به خاطر همراه داشتن یک ساعت دیجیتالی دست ساز مورد ظن معلم خود و نیروهای پلیس قرار گرفت و برای انجام بررسی های بیشتر و سنجنش میزان خطر آن ساعت با دستبند از مدرسه به ایستگاه پلیس انتقال داده شد. انتشار عکس همراه با دستبند احمد در فضای مجازی خبر ساز شد و در ادامه 370 هزار نظر با هشتگ یاد شده در فضای مجازی منتشر شد که همگی به حمایت از او می پرداختند.

FIFAWWC#

soc-wcup-canada-china-20150606

آن دسته از طرفداران فوتبال که در تابستان گذشته امکان سفر کردن به کانادا و تماشای رقابت های جام جهانی فوتبال زنان را نداشتند، فرصت را مغتنم شمرده و با استفاده از توئیتر به هواداری از تیم دلخواه خود و همچنین پیش بینی نتایج بازی ها پرداختند و از تاریخ 16 خرداد تا 14 تیرماه توئیت های حاوی این هشتگ بیش از 9 میلیارد بار دیده شدند.

PlutoFlyby#

150714084003-01-pluto-horizon-0714-super-169

وقتی فضاپیمای افق های نوی ناسا زمین را در سال 2006 میلادی به مقصد پلوتو ترک کرد، توئیتر اصلا وجود خارجی نداشت اما حالا این شبکه اجتماعی به تریبونی برای تمام دنیا بدل شده تا به بحث و تبادل نظر در مورد پرواز تاریخی این فضاپیما برفراز پلوتو بپردازند.

عکس ها و اطلاعات به دست آمده از این فضاپیما در تاریخ 23 تیرماه بیش از یک میلیون توئیت را با هشتگ PlutoFlyby# در توئیتر به راه انداخت.

BlueandBlack# و WhiteandGold#

Untitled-12-1024x518

اوایل اسفند ماه سال گذشته بود که تصویر لباسی با ترکیب رنگی مختلف در شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های پیام رسان منتشر گردید و ذهن بسیاری را به خود مشغول کرد. مردم نمی دانستند که علت خطای دید است یا نوعی حقه و همین مساله در تاریخ های هفتم و هشتم اسفند حدودا 4.4 میلیون توئیت را در توئیتر به راه انداخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • پوریا
    پوریا | ۱۷ آذر ۱۳۹۴

    به خاطر رسیدن نور به چشمه.تو اینترنت سرچ کن میاد دوست عزیز

  • محمد۱۸
    محمد۱۸ | ۱۷ آذر ۱۳۹۴

    لباسه از هم باحالتر بود...واقعا چجوری به دو رنگ میشه؟؟؟؟

    • _Alish_
      _Alish_ | ۱۹ آذر ۱۳۹۴

      توی همین دیجیاتو دلیلش رو زده بود!

مطالب پیشنهادی