ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهپادی که پرواز انسان را میسر می سازد

ماشین های پرنده یکی از رویاهای تعداد زیادی از مردم است تا بتوانند در مواقع گیر افتادن در ترافیک یا رسیدن به مکان های صعب العبور، به کمک آن به هوا بلند شوند و خود ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۷ آذر ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

ماشین های پرنده یکی از رویاهای تعداد زیادی از مردم است تا بتوانند در مواقع گیر افتادن در ترافیک یا رسیدن به مکان های صعب العبور، به کمک آن به هوا بلند شوند و خود را با سرعت بیشتر به مقصد دلخواهشان برسانند. اما واقعیت این است که با این همه پیشرفت تکنولوژی هنوز چنین ماشین های ساخته نشده.

اما یک تیم تحقیقاتی در سنگاپور امیدوار است تا هر چه سریع تر این هدف و آرزو را تحقق بخشد و در همین راستا، نمونه آزمایشی از یک وسیله نقلیه شخصی و تک نفره ساخته و ارائه داده که Snowstorm نام دارد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وسیله نقلیه یاد شده ظاهری شبیه یک پهپاد غول پیکر و یک صندلی در مرکز خود دارد و به وسیله 24 ملخ هواپیما که درون یک قالب شش ضلعی جای داده شده اند، پرواز می نماید. ادوات فرود این دستگاه 6 توپ پرباد هستند که قابلیت ضربه گیری نیز به آنها اضافه شده.

این ماشین آزمایشی، در حال حاضر فقط برای پرواز در داخل خانه یا مکان مسقف طراحی گشته و نمی توان در فضای باز از آن استفاده نمود. اما نشان می دهد که رویای پرواز شخصی انسان ها چندان هم غیر قابل اجرا نیست و می توان انتظار داشت در آینده ای نزدیک این پهپادها به عضو جدیدی از وسایل نقلیه رایج در دنیا تبدیل گردند.

از موارد منفی و ایراداتی که به این وسیله برقی وارد است یکی باید به زمان بسیار کوتاه و 5 دقیقه ای پرواز آن اشاره نمود و دیگری نیز تیغه های در حال چرخشی هستند که بدون هیچ حفاظی در بالای سر فرد حرکت دورانی دارند. اگر این پره ها به جایی گیر کنند احتمال دارد خسارت زیادی به بار بیاورند و واقعا خطرناک به نظر می رسند.

در ویدئوی تست این دستگاه می بینید که از سرنشین عروسکی استفاده شده و تمام مدت زمانی که یک انسان واقعی با آن پرواز نموده، فقط 2 ثانیه است.

اما به طور کلی باید گفت همین که چنین نمونه ای از وسایل نقلیه شخصی با قدرت پرواز ساخته شده نیز جای بسی امیدواری دارد تا منتظر باشیم به زودی  محققان دیگری در این حوزه قدم بگذارند و نمونه های واقعی تر با امکانات بیشتر طراحی نمایند و در اخیتار بشر قرار دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • dara
    dara | ۱۷ آذر ۱۳۹۴

    آینده خوبی درپیش است.

مطالب پیشنهادی