ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

16 پیشگویی واحد تحقیقات مایکروسافت برای سال 2016 میلادی

واحد تحقیقات مایکروسافت (Microsoft Research) متشکل از هزار دانشمندان و متخصص حوزه کامپیوتر است و می توان آن را بازوی پرتوان این شرکت برای آینده خواند. وظیفه این واحد تمرکز کردن روی اتفاقات و تکنولوژی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ آذر ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

واحد تحقیقات مایکروسافت (Microsoft Research) متشکل از هزار دانشمندان و متخصص حوزه کامپیوتر است و می توان آن را بازوی پرتوان این شرکت برای آینده خواند. وظیفه این واحد تمرکز کردن روی اتفاقات و تکنولوژی هایی است که در آینده رخ می دهند نه حال.

بازوی تحقیقاتی مایکروسافت حالا 25 سالی می شود که مشغول فعالیت است و در اصل توسط بیل گیتس راه اندازی شد تا آنطور که پیتر لی نایب رئیس این واحد می گوید «عصری طلایی از پیشرفت های تکنولوژیکی را رقم بزند».

برخی پروژه های تحقیقاتی مایکروسافت تماما آکادمیک هستند و بیشتر با هدف پیشرفت علم انجام می گیرند تا سودآفرینی. موارد دیگر نظیر کینکت اما در قالب محصولاتی واقعی نمود پیدا می کنند و مورد استقبال کاربران و مصرف کنندگان قرار می گیرند.

حالا پژوهشگران این شرکت پیش بینی های خود را برای اتفاقات تکنولوژیکی سال 2016 مطرح کرده اند. روز گذشته خلاصه ای از این پیش بینی ها را به سمع و نظرتان رساندیم و در ادامه قصد داریم به تفصیل در مورد آنها صحبت کنیم.

با دیجیاتو همراه باشید.

معماری های جدید سیلیکون به ساخت کامپیوترهای سریع تر می انجامند

new-silicon-architectures-will-enable-faster-computers

کریس بیشاپ، پژوهشگر ارشد  کمبریج پیش بینی کرده که در سال 2016 میلادی، شاهد معرفی معماری های جدید سیلیکونی خواهیم بود که در پردازنده ها مورد استفاده قرار می گیرند و به عرضه کامپیوترهای سریع تر و کارامدتر می انجامند.

بیشاپ همچنین پیش بینی کرده که در سال جدید تکنولوژی های دوربینی تازه ای در تلفن های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند که به احتمال زیاد شبیه به فناوری مورد استفاده در دوربین های Lytro هستند و امکان فوکوس مجدد روی تصاویر را برای کاربران فراهم می کنند.

عملکرد بهبود یافته کلاود

vastly-improved-cloud-performance

داگ برگر رئیس بخش سخت افزار، دستگاه ها و تجربیات واحد تحقیقاتی مایکروسافت پیش بینی کرده که معماری محاسبات ابری در سال جدید سریع تر و قدرتمندتر می شود و در نتیجه مدیریت حجم بالای داده ها، بیوانفورماتیک و مواردی از این دست را راحت تر خواهد کرد.

برگر همچنین پیش بینی کرده که در این سال، کامپیوترهای دارای قابلیت پیکره بندی مجدد در دنیای دیتاسنترها به صورت فراگیر در می آیند.

ترسیم، حاشیه نویسی و یادداشت برداری از طریق تبلت ها فراگیرتر می شود

drawing-annotation-and-note-taking-will-go-mainstream-on-tablets

بیل باکستون از پژوهشگران ارشد مایکروسافت است که پیش بینی کرده حاشیه نویسی، یادداشت برداری و ترسیم از طریق تبلت ها فراگیرتر می شود. سرفس پرو مایکروسافت و آیپد پرو هر دو همراه با استایلوس در اختیار کاربران قرار داده شده اند که کار ترسیم از طریق این ابزارها را ساده تر کنند.

باکستون همچنین پیش بینی کرده که در سال 2016 میلادی، تمرکز صنعت فعال در حوزه تکنولوژی های مصرفی به سمت بهبود تجربیات کاربران حرکت خواهد کرد.

دستیارهای مجازی نظیر سیری و کورتانا شخصیت غنی تری خواهند یافت

virtual-assistants-such-as-siri-or-cortana-will-become-more-personable

لی لی چنگ مدیر کل واحد تحقیقات مایکروسافت و از مهندسان این شرکت پیش بینی کرده دستیارهای مجازی نظیر سیری و کورتانا در سال جدید سودمندتر شده و برای خود شخصیت پیدا می کنند.

چنگ همچنین پیش بینی کرده که مشاغل (خصوصا برای جمعیت جوان) شکلی مجازی به خود می گیرند.

مردم از اصول اخلاقی پشت پرده گردآوری اطلاعات آگاه تر می شوند

people-will-become-more-aware-of-the-ethics-behind-data-collection

کیت کراوفورد از پژوهشگران ارشد مایکروسافت است که پیش بینی کرده در سال 2016 میلادی، آگاهی عمومی بیشتری در مورد اخلاقیات گردآوری اطلاعات در مقیاس وسیع حاصل می شود. اطلاعات فاش شده توسط ادوارد اسنودن نشان دهنده پیامدهای منفی جمع آوری اطلاعات در مقیاس وسیع است.

وی همچنین پیش بینی نموده که نرم افزار مورد استفاده در سیستم های اطلاعاتی بر حوزه بهداشت و درمان، املاک و تصمیماتی که در مورد اشتغال اتخاذ می شوند اثر خواهند گذاشت.

کامپیوترها بهتر ما را درک خواهند کرد

computers-will-get-better-at-understanding-us

لی دنگ از مدیران واحد تحقیقات مایکروسافت است که پیش بینی کرده در سال آینده میلادی، کامپیوترها بهتر می توانند به واسطه اطلاعات عظیم و یادگیری عمیق ما را درک کنند و از این طریق موفق خواهند شد تصویری کامل از آنچه می شنوند را برای خود ترسیم کنند.

دنگ همچنین پیش بینی کرده که به لطف سرمایه گذاری های قابل توجه از سوی شرکت های بزرگ، یادگیری عمیق فراتر از تشخیص صرف متون، عکس ها و مواردی از این دست خواهد بود.

تکنولوژی های حوزه سلامت پیشرفته تر می شوند

health-technology-will-become-far-more-advanced

جاسمین فیشر از پژوهشگران و محقیقن ارشد مایکروسافت در کمبریج است که پیش بینی کرده فناوری های حوزه سلامت چند کاربره خواهند شد و در نتیجه به ارائه فناوری هایی می انجامند که به بهبود و افزایش طول عمر افراد منجر خواهند شد.

فیشر همچنین پیش بینی کرده که پلتفرم های ابری نظیر Azure مایکروسافت در جهت تغییر و بهبود زندگی بیماران مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

دستیارهای مجازی در چین پرطرفدار می شوند

virtual-assistants-will-take-off-in-china

Hsiao-Wuen Hon معاون واحد تحقیقات مایکروسافت در آسیاست که پیش بینی کرده هوش مصنوعی در سال 2016 میلادی، طرفداران زیادی در چین پیدا می کند. هان اعتقاد دارد که در سال جدید، انسان در این تجربه جایی پیدا می کند و در نتیجه به آن شخصیت می بخشد.

هان همچنین پیش بینی کرده که انتشار ویدئو از دستگاه های تلویزیون به وب و اینترنت منتقل خواهد شد. برای مثال بازی های المپیک بیشتر به صورت آنلاین تماشا خواهند شد تا از طریق شبکه های تلویزیونی.

انسان می تواند با کامپیوترها صحبت کند

we-will-be-able-to-talk-with-computers

اریک هورویتز یکی از مدیران واحد تحقیقاتی مایکروسافت پیش بینی کرده که در سال جدید میلادی، عملکرد کامپیوترها در مکالمه با انسان بهبود می یابد و صرفا به پاسخ دادن، درک مفهوم، بیان درخواست های ساده و ارائه پاسخ خلاصه نخواهد شد.

هورویتز همچنین پیش بینی کرده که دستیارهای شخصی به تدریج ما را درک خواهند کرد و برای مثال متوجه خواهند شد که چه چیز را دوست داریم و از چه چیز متنفر هستیم.

پایش محیط پیرامون از طریق تکنولوژی ساده تر خواهد شد

technology-will-make-it-easier-to-monitor-the-environment

لوکاس جوپا از دانشمندان حوزه مکالمه و تعامل در این شرکت ساکن ردموند است که پیش بینی کرده تکنولوژی با همراهی حسگرها کار پایش جهان پیرامون را برای انسان ساده تر می کنند و چشم اندازهایی را پیش روی انشان می گشایند که تاکنون مشاهده نشده اند.

جوپا همچنین پیش بینی کرده که تکنولوژی بشریت را در پیشگیری از انقراض هولوسن یاری خواهد داد و نحوه پایش زمین را دگرگون می کند.

کامپیوترها باید در برابر «پردازش کوآنتومی» ایمن شوند

computers-will-need-to-become-secure-against-quantum-computing

Brian LaMacchia مدیر بخش امنیت و رمزنگاری واحد تحقیقات مایکروسافت است که پیش بینی کرده در سال 2016 میلادی، شاهد معرفی سیستمی خواهیم بود که امکان کرک کردن آن از طریق کامپیوترهای کوانتومی وجود نخواهد داشت. حفظ امنیت و ایمنی یک سیستم دربرابر چنین دستگاهی می تواند پیشرفتی قابل توجه باشد.

LaMacchia همچنین پیش بینی کرده که پردازش کوانتومی در سال جدید گسترش بیشتری می یابد و به مردم در مورد تهدیدات این نوع محاسبات برای امنیت زندگی روزمره هشدار داده است.

اقتصاددان ها در می یابند که آیا امکان بازیابی اقتصاد وجود دارد یا خیر

economists-will-figure-out-whether-the-economic-recovery-is-working

پرستون مکافی اقتصاددان ارشد مایکروسافت پیش بینی کرده که سیستم های اقتصادی دنیا در سال جدید در می یابند که آیا بازیابی اقتصاد امکان پذیر است یا خیر. مکافی همچنین در اظهاراتش اشاره کرده که اقتصاد دان ها باید تشخیص دهند آیا کم شدن بهره وری یک عرف تازه است یا اینکه باید مورد بررسی و موشکافی قرار گیرد. وی پیش بینی نموده که سیلیکون ولی به ارزش اوبر در بازار بیشتر پی خواهد برد.

کارشناسان امنیت در می یابند که چطور از بخشی از یک کامپیوتر به طور کامل حفاظت نمایند

security-experts-will-work-out-how-to-protect-part-of-a-computer-completely

Sriram Rajamani معاون مدیر عامل واحد تحقیقاتی مایکروسافت در هند پیش بینی کرده که کارشناسان امنیت در می یابند چطور باید جنبه ای خاص از یک کامپیوتر را حتی در صورتی که بخش های دیگر آن تضعیف شده اند مورد حفاظت قرار دهند و میزان اطلاعاتی که یک هکر می تواند به آن دسترسی داشته باشد را از این طریق به حداقل برسانند.

Rajamani همچنین مدعی شده که در سال جدید، سخت افزار و نرم افزار در حوزه امنیت هماهنگی و تعامل بیشتری با همم خواهند داشت.

پردازش کوانتومی گام های بزرگی را به سمت جلو بر می دارد

quantum-computing-will-take-big-leaps-forward

Krysta Svore از پژوهشگران ارشد مایکروسافت است و پیش بینی کرده که در سال جدید، محاسبات کوانتومی پیشرفتی قابل توجه را تجربه خواهند کرد. او همچنین اشاره داشته که با افزایش روز افزون اهمیت محاسبات کوانتومی، افراد بیشتری به یادگیری اصول و فرایندهای کوانتومی روی می آورند.

افزایش دستگاه های ارزان قیمت موجب اقبال اینترنت در هند می شود

low-cost-computing-will-help-the-internet-take-off-in-india

Chandu Thekkath از مدیران تحقیقاتی Microsoft Research در هند است و پیش بینی کرده در سال جدید، قطعات الکترونیکی ارزان قیمت به گسترش روز افزون اینترنت در هند کمک خواهند کرد.

او حتی ابراز امیدواری کرده که در سال 2016، مناطق روستایی هند نیز به صورت آنلاین در خواهند آمد و صدها میلیون کاربر اینترنتی جدید خواهیم داشت.

انسان ها به واسطه تکنولوژی توجه بیشتری به سلامتی شان خواهند کرد

technology-will-help-people-remain-aware-of-their-own-health

جنت وینگ نایب رئیس واحد تحقیقاتی مایکروسافت است که پیش بینی کرده تکنولوژی های حوزه سلامت نظیر HealthKit اپل به انسان ها کمک خواهند کرد تا بیشتر در مورد سلامتی خود مطلع شوند و همین مساله سلامت کلی جوامع را بهبود می بخشد.

وینگ همچنین پیش بینی کرده که رقابت های ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 میلادی تا حدود زیادی روی امنیت سایبری و گردآوری انبوه اطلاعات شهروندان این کشور تمرکز خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • golnaz
    golnaz | ۱۹ آذر ۱۳۹۴

    خب یعنی چی؟

  • مهدی
    مهدی | ۱۹ آذر ۱۳۹۴

    درسته از حرفاتون خندیدم و لحظاتی شادم کردین ولی خب بهتره آدما رو از رو قیافه قضاوت نکنیم چون کار درستی نیس

  • مهمان ناخوانده
    مهمان ناخوانده | ۱۹ آذر ۱۳۹۴

    موارد ذکر شده تا بیان جای خودشونو تو ایران پیدا کنن سال2050میلادی رو گذشته

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی