ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

۵ ترفند کم هزینه برای «هک رشد»

فرض کنیم شما می دانید چطور کسب و کار خود را بزرگ کنید. برای مشکلاتی واقعی راه حل دارید، تیم فوق العاده ای پشت خود دارید، و در حوزه هایی که به رشد کسب و ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۸ آذر ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

فرض کنیم شما می دانید چطور کسب و کار خود را بزرگ کنید. برای مشکلاتی واقعی راه حل دارید، تیم فوق العاده ای پشت خود دارید، و در حوزه هایی که به رشد کسب و کار شما کمک می کنند پول خرج می کنید. اما تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می توانید با هزینه ای ناچیز، رشد سریعی داشته باشید؟

اغلب کارآفرینان اعتقاد دارند اگر سرمایه گذار یا حداقل یک نیروی تمام وقت برای هک رشد شرکت خود نداشته باشید، کار دشواری پیش رو خواهید داشت. اما حرف آنان همیشه صادق نیست. تجربه نشان داده است با صرف هزینه ای ناچیز هم می توان به رشدی چشمگیر دست یافت. در ادامه ۵ ترفند کم هزینه برای رشد را به شما معرفی خواهیم کرد.

با دیجیاتو همراه باشید.

۱- بازاریابی محتوایی

همه می دانند محتوا در رشد یک کسب و کار نقش مهمی دارد، اما کسی نمی داند این نقش تا چه اندازه بزرگ و قدرتمند است. برای مثال شاید برایتان جالب باشد بدانید Kissmetrics و Buffer اغلب مشتریان خود را از طریق وبلاگشان جذب می کنند.

اما تفاوت بلاگ آنها با بلاگ های دیگر این است که آنها تمرکز خود را روی ارائه ی محتوای با کیفیت و نکات تازه ای قرار داده اند که اغلب بلاگ ها برای تولید آن وقت صرف نمی کنند.

به زبان دیگر، آنها از صحبت کردن درباره ی محصول خود اجتناب می کنند و سعی دارند از درِ بهتری وارد شوند.

در ثانی، پست های میهمان یکی از عوامل مهم پیشرفت بسیاری از کسب و کار ها بوده اند، به ویژه اینکه اطلاعات با ارزشی در مورد صنعت یا تاکتیک های حوزه ی خود ارائه می دهند.

به همین ترتیب اگر بتوانید رسانه ها را به نام بردن از خود وادار کنید، می توانید ترافیک وبسایت خود را تا حد چشمگیری افزایش دهید. این کار می تواند ترافیک جدید شما را به بازدید کنندگان دائمی و حتی مشتریان شما تبدیل کند.

۲- بازاریابی شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از تفاوت هایی که کسب و کار های ۱۰ سال پیش با الان داشته اند این است که آن زمان فیسبوک، توئیتر، لینکدین و پینترستی وجود نداشته است.

شبکه های اجتماعی را گروهی از مردم در نظر بگیرید که هر ساعت از این پلتفرم ها استفاده می کنند. برای جلب دنبال کننده های بیشتر، اپلیکیشن هایی نظیر Narrow.io یا Crowdfire مورد استفاده قرار می گیرند که به کاربران خود اجازه می دهند پیگیر ترین دنبال کننده های متخصصین هر حوزه را دنبال کنند.

برای مثال اگر شما هکر رشد هستید، می توانید از این اپلیکیشن ها برای فالو کردن جدی ترین فالوئر های تأثیرگذارترین شخصیت های این حوزه مثل شان الیس، هیتن شاه، یا گاگان بیانی استفاده کنید.

سپس می توانید با استفاده از نرم افزار های برنامه ریزی توئیت، برای مخاطبان خود به صورت منظم توئیت کنید. می توانید محتوای مورد نیاز خود را از منابع اختصاصی حوزه ی فعالیتتان پیدا کنید.

۳- تعامل مستقیم

هیچ چیز جای معاشرت مستقیم را نمی گیرد، مخصوصاً اگر توان مالی استخدام یک هکر رشد تمام وقت یا تبلیغات فیسبوکی و غیره را نداشته باشید.

یکی از بهترین ابزار های این کار قسمت جستجوی توئیتر است. این بخش از آن جهت مفید واقع می شود که می توانید در آن به جستجوی کلمات کلیدی خاصی بپردازید و کسانی را که دقیقاً در مورد موضوعات مد نظر شما صحبت می کنند پیدا کنید.

برای مثال اگر عبارت «روابط کسب و کاری» را در آن جستجو کنید، تمام کسانی که در این مورد روی توئیتر اظهار نظر کرده اند را پیدا خواهید کرد. پیدا کردن آنها به شما این فرصت را می دهد که با آنها وارد تعامل شوید. از این طریق می توانید با فعالان حوزه ی خود صحبت کنید و از آن مهم تر، به صحبتهای آنها گوش دهید.

۴- سنجش های مقایسه ای A/B

هیچ چیز به پای داشتن وبسایتی قدرتمند که برای مشتریانتان مفید و کاربردی باشد نمی رسد. اما شما از کجا خواهید فهمید مشتریانتان روی رایانه های شخصی خود چه کار می کنند؟

به لطف تیم SumoMe شما قادر خواهید بود از همان ابزارهایی که بازاریاب هایی مثل نیل پاتل هزاران دلار برایشان هزینه کرده اند، به صورت مجانی بهره مند شوید.

یکی از محبوب ترین ابزار های این کار HeatMap است که به شما اجازه می دهد ببینید کاربران روی کدام قسمت های وبسایت شما کلیک می کنند. این ابزار در کنار ابزار های دیگری مثل Hello Bar به شما اجازه می دهد از سطح عملکرد Pop-up ها یا دیگر قسمت های وبسایت خود باخبر شوید.

برای مثال تغییر چیز به ظاهر ساده ای مثل عنوان «ثبت درخواست» به «همین حالا شروع کن!» می تواند در افزایش نرخ تبدیل و کلیک وبسایت ها تأثیر چشمگیری داشته باشد که این در کسب و کار به تفاوت های میلیونی خواهد انجامید.

۵- بهسازی محصول

به یاد داشته باشید محصول شما اولین دلیل مراجعه ی مشتری به شماست. هر کسب و کاری در ارائه ی محصول خود، لحظه ی سرنوشت سازی دارد که در آن مشتری بالاخره به ارزش محصول ارائه شده پی می برد. شما می توانید با استفاده از شیوه های توسعه ی مشتری، درک کنید کجای محصولتان برای مشتری حائز ارزش بوده است و به این ترتیب، دسترسی سریع وی به آن نقطه را سرعت ببخشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی