ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بزرگ ترین ناوشکن تاریخ آمریکا وارد آب های این کشور شد

بزرگ ترین و مدرن ترین ناوشکن آمریکایی برای نخستین بار در آب انداخته شد. این شناور جنگی چند منظوره «یو اس اس زاموالت» نام دارد و اوایل هفته جاری برای اولین بار به طور آزمایشی ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۸ آذر ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۵

بزرگ ترین و مدرن ترین ناوشکن آمریکایی برای نخستین بار در آب انداخته شد. این شناور جنگی چند منظوره «یو اس اس زاموالت» نام دارد و اوایل هفته جاری برای اولین بار به طور آزمایشی در اقیانوس حرکت نمود.

هشت سال برای ساخت سنگین ترین شناور جنگی تاریخ صرف گشته و باید گفت نخستین ناوشکن قرن است که بدنه ای مقعر دارد و منطبق بر اصول پنهان کاری طراحی گشته. کناره های کشتی به داخل شیب دارند و لبه های آن کاملا تیز هستند. Zumwalt در اصل نمادی از آینده نیروی دریایی آمریکا به شمار می رود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این ناوشکن به گونه ای ساخته شده که علاوه بر اقیانوس در آب های کم عمق نیز توان حرکت دارد و به طور کلی چند منظوره است و برای ماموریت های ضد هوایی، آتش پشتیبان و به طور خاص، برای جنگ های زمینی طراحی گشته. همچنین باید اشاره کرد بیشتر فعالیت های آن با استفاده از سیستم های خودکار و منطبق بر استانداردهای دریایی انجام می شوند و حدود 158 نفر خدمه دارد.

جالب است بدانید سیستم تسلیحاتی کلاس زاموالت به گونه ای طراحی شده که هر نوع پیشرفت های احتمالی ناوگان های دریایی در سال های آتی و مثلا اضافه شدن اسلحه هایی لیزری نیز در آن لحاظ گشته.

ابتدا قرار بود 32 فروند از این کشتی ساخته شود اما بعدها به 10 فروند و در آخر نیز به 3 فروند کاهش یافت و گفته می شود هزینه تولید نخستین ناوشکن این کلاس بدون احتساب هزینه های تحقیق و توسعه، کمتر از 4 میلیارد دلار بوده.

نخستین برنامه حرکتی این کشتی برای تست طراحی آن بسیار حائز اهمیت به شمار می رود. این کشتی بدنه مقعر دارد و بیشتر به کشتی های جنگی چوبی و زره پوش قرن 19 میلادی شبیه است که قرار دادن تسلیحات سنگین روی آنها دشوار بوده. اما نمونه کنونی کاملا مدرن ساخته شده و دیواره ها و زاویه های آن به طور کامل همه مشکلات ثبات شناوری روی آب را برطرف می کنند.

در ادامه می توانید تصاویر این ناوشکن زیبا را مشاهده نمایید.

1-w600

2-w600

3-w600

4-w600

5-w600

6-w600

7-w600

8-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (46 مورد)
  • amin
    amin | ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    نمیدونم چرا ما ایرانیا عقده خود بزرگ بینی داریم،بابا،قبول کنید که ما از نظر علم و تکنولوژی از امریکا و اروپا خیلی خیلی عقب تریم،چرا الکی فکمیکنید که ایران تو صدر جهانه یا تمام توجهات به ایرانه،باور کنید ۹۰درصد مردم دنیا اصلا نمیدونن ایران کجاس،اکثرا فکرمیکنن ما عرب هستیم،بعد یسریا میشینن میگن،ایران تو دنیا فلان و بهمانه،

  • حسن
    حسن | ۲۱ آذر ۱۳۹۴

    عروسک کاغذی قشنگیه

  • فریدون
    فریدون | ۲۱ آذر ۱۳۹۴

    این ناو هرچی باشه.به پراید ما نمی رسه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی