ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آمار ماه نوامبر NPD؛ پیروزی مقتدرانه پلی استیشن 4 و بلک آپس 3

گروه NPD به تازگی آمار مربوط به ماه نوامبر سال 2015 را به انتشار رسانده که حکایت از خبرهای خوبی برای کنسول های نسل هشتم دارد. سه کنسول پلی استیشن 4، اکس باکس وان و ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ آذر ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

گروه NPD به تازگی آمار مربوط به ماه نوامبر سال 2015 را به انتشار رسانده که حکایت از خبرهای خوبی برای کنسول های نسل هشتم دارد. سه کنسول پلی استیشن 4، اکس باکس وان و Wii U در کنار یک دیگر، ماه خوبی را سپری کردند و در مجموع، بیش از 3 میلیون واحد فروختند؛ البته 2.8 میلیون از این واحدها، مربوط به کنسول های نسل جدید سونی و مایکروسافت است.

نوامبر 2015، به عنوان بهترین ماه از لحاظ فروش کنسول های نسل هشتم (یعنی سه کنسول مذکور) شناخته شد و توانست میزان فروش ماه های دسامبر و نوامبر سال گذشته را پشت سر بگذارد. به گفته لیام کالاهان، فروش کنسول های نسل هشتمی تا 22 درصد افزایش یافت و فروش کنسول های نسل قبل، با کاهش 76 درصدی مواجه شد.

بنابراین، کنسول های نسل جدید فعلا 93 درصد از سهم فروش بازار سخت افزار را در اختیار دارند؛ که نسبت به نوامبر سال پیش، رشد 9 درصدی داشته است. بعد از گذشت 25 ماه از عرضه کنسول های پلی استیشن 4 و اکس باکس وان، مجموع فروش آن ها از مجموع فروش پلی استیشن 3 و اکس باکس 360، حدود 47 درصد بیش تر است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

نبرد کنسولی

xbox-one-vs-ps4-970-80

پلی استیشن 4 توانست بازهم برخلاف انتظار، اکس باکس وان را در فروش جای بگذارد؛ چرا که سال پیش، اکس باکس توانست در ماه های آخر سال و تعطیلات کریسمس، سونی را جای بگذارد. با این حال، استراتژی های مایکروسافت در پایین آوردن قیمت و عرضه باندل های مختلف، نتوانست اثر چندانی بر موفقیت پلی استیشن 4 بگذارد.

سونی در کنفرانس خبری اخیر خود، بار دیگر اعلام کرد که فروش پلی استیشن 4 از مرز 30 میلیون واحد گذشته است و در روز جمعه سیاه نیز با موفقیتی چشم گیر همراه بوده است. هم چنین به گفته بخش بازاریابی سونی، ماه نوامبر موفقیت آمیز ترین ماه از لحاظ میزان فروش در پلی استیشن استور بوده است و سونی روز به روز درآمد بیش تری کسب می کند.

در همین حال، مایکروسافت اعلام کرد که بهترین ماه نوامبر خود را در ایالات متحده پشت سر گذاشته و فروش بازی های انحصاری آن، تا 72 درصد رشد کرده است. نینتندو هم هنوز تمایلی به انتشار آمار و ارقام نشان نداده است.

فروش نرم افزار

fallout4_guide_x01_rooftop

گذشته از رشد بی نظیر کنسول و سخت افزار، بازی های خرده فروشی دچار رشد منفی شدند. این موضوع چندان دور از انتظار نیست؛ چرا که معمولا قیمت بازی های دیجیتالی کاهش می یابد تا مخاطبان ترغیب به خرید شوند. نوامبر ماه خوبی برای خرید بازی های تخفیف خورده به شمار می رود و در کشورهای غربی، لزوما نیازی نیست که در فضای وحشتناک فروشگاه ها در روز جمعه سیاه خرید کنید.

فروش کلی نرم افزار، 7 درصد افت داشت و به ارزش 1.02 میلیارد دلار رسید. بازی های مربوط به کنسول های دستی، کاهش فروش 66 درصدی را تجربه کردند و بازی های کنسولی با 1 درصد افت، تغییر چندانی به خود ندیدند. در هر صورت، بازی های کنسول های نسل جدید، 37 درصد واحد بیش تری نسبت به قبل فروخته اند.

گروه NPD گفته که بازی Call of Duty: Black Ops 3 [بررسی دیجیاتو] توانسته فروش نسخه قبلی خود، یعنی Advanced Warfare، را پشت سر بگذارد. فال آوت 4 [بررسی دیجیاتو] نیز با فروختن 70 و 9 درصد واحد بیش تر نسبت به فال آوت: نیو وگاس و فال آوت 3، بهترین فروش ممکن را تجربه می کند.

کالاهان می گوید که فال آوت 4، تا به امروز عملکرد بهتری نسبت به The Elder Scrolls V: Skyrim از خود به جای گذاشته؛ بنابراین و با توجه به فروش کم نظیر اسکایریم، باید منتظر باشیم که این اتفاق در قبال فال آوت نیز تکرار شود. در همین حال، Star Wars: Battlefront [بررسی دیجیاتو] نیز ماه خوبی را پشت سر گذاشت و به پر فروش ترین بازی مربوط به فرنچایز جنگ های ستاره ای در ماه نخست بدل شد.

لیست 10 بازی پر فروش ماه نوامبر را می توانید در پایین مشاهده کنید؛ توجه داشته باشید که پر فروش ترین نسخه ها به ترتیب در مقابل نام هر بازی مشخص شده اند:

  1. Call of Duty: Black Ops 3 - Xbox One, PS4, Xbox 360, PS3, PC
  2. Fallout 4 - PS4, Xbox One, PC
  3. Star Wars: Battlefront - PS4, Xbox One, PC
  4. Madden NFL 16 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3
  5. NBA 2K16 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3
  6. FIFA 16 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3
  7. Need For Speed - PS4, Xbox One
  8. Halo 5: Guardians - Xbox One
  9. Assassin's Creed: Syndicate - PS4, Xbox One, PC
  10. Just Dance 2016 - Wii, Wii U, Xbox 360, Xbox One, PS4, PS3

آمار عمومی

محموع درآمد صنعت بازی های ویدیویی در نوامبر سال 2015، به 2.47 میلیارد دلار رسید که نسبت به همین بازه زمانی در سال پیش، 2 درصد رشد داشته است.

فروش سخت افزار با رشد 11 درصدی از 1.02 میلیارد دلار به 1.12 میلیارد دلار رسید. ارزش کلی نرم افزار هم با کاهش 7 درصدی، از 1.09 میلیارد دلار به 1.02 میلیارد دلار رسید. فروش سخت افزارهای جانبی هم با 6 درصد رشد، به رقم 357 میلیون دلار رسید.

مثل همیشه، به یاد داشته باشید که این آمار و ارقام، تنها فروش خرده فروشی و فیزیکی را شامل می شوند؛ بنابراین، آمار کامل را نمایش نمی دهند. با توجه به محبوبیت روزافزون خرید دیجیتالی، آمار و ارقام صنعت بازی های ویدیویی خیلی بهتر از آن چیزی است که دیده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • shahryar
    shahryar | ۲۱ آذر ۱۳۹۴

    میگم‌مشکل نابیناییت هم مادرزادیه؟
    بلاد بورن متای ۹۲
    فلاورز متای ۹۰
    اون کینکتی که بهمراه کنترلر های فاقد جک ۳.۵ میلیمتری رفت تو‌ماتحتت کافی نبود ؟ نکنه افتخارت هیلو‌هست؟ همون که زیر دستینی له و نابود شد؟ یا راکت لیگ که زد فورزا رو داغون کرد :) سختدافزار ضعیف ایکس باکس روپمیخوای چی‌بگی ؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی