ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپاد توردار پلیس توکیو
تکنولوژی

پلیس ژاپن از پهپادهای مجهز به تور برای به دام انداختن وسایل پرنده مشکوک استفاده خواهد کرد

بر اساس اعلام دفتر امنیت اداره پلیس توکیو، آنها قصد دارند از ماه آینده میلادی امنیت فضای هوایی مکان های حساس شهر را با استفاده از پهپادهای مخصوص مجهز به تور تامین کنند. این پهپادها می توانند ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۲ آذر ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

بر اساس اعلام دفتر امنیت اداره پلیس توکیو، آنها قصد دارند از ماه آینده میلادی امنیت فضای هوایی مکان های حساس شهر را با استفاده از پهپادهای مخصوص مجهز به تور تامین کنند. این پهپادها می توانند هرگونه وسیله پرنده ناشناس را به وسیله تور خود به دام بیاندازند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اولین نمونه های این پهپاد شکارچی قرار است حفاظت از حریم هوایی مکان های بسیار حساسی چون قصر سلطنتی و دفتر نخست وزیری را به عهد بگیرند. یکی از فرماندهان پلیس توکیو در توضیح این طرح می گوید: «حمله تروریستی به وسیله بسته های انفجاری متصل به پهپادها، یکی از روش های احتمالی برای انجام حملات تروریستی است. پس ما ناچاریم برای حفظ امنیت بدترین شرایط ممکن را در نظر بگیریم.»

در کشور ژاپن به پرواز درآرودن هرگونه وسیله پرنده در اطراف برخی مکان های خاص چون فرودگاه ها و نیروگاه ها و همچنین در ارتفاع بیش از 150 متر از سطح زمین ممنوع و مستحق جریمه و حتی مجازات زندان است. علاوه بر این در شهرهای توکیو و اوزاکا به پرواز درآوردن پهپادها در پارک ها نیز غیر مجاز به شمار می رود.

پهپاد دارای تور برای شکار پهپادهای مزاحم

بر طبق گزارش وبسایت خبری Asahi، به دنبال حادثه فرود آمدن یک وسیله پرنده ناشناس بر بام دفتر نخست وزیری ژاپن که حاوی خاک رادیواکتیو از نیروگاه فوکوشیما بود، پلیس توکیو به فکر افتاد از پهبادها برای شکار پرنده های مزاحم و ناشناس استفاده کند. طبق نظر آنها استفاده از تور ایمن ترین روش برای به دام انداختن پهپادهاست. با این کار دیگر هیچ نگرانی از بابت سقوط پرنده ها و یا بسته های خطرناک متصل به آنها روی سر افراد وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Erfimerfi
    Erfimerfi | ۲۲ آذر ۱۳۹۴

    بعد اینا تو نیروی انتظامی ایران بیاد تو رژه ی 31 شهریور میگه مگسهای تیزپرواز نیروی انتظامی مقتدرانه از اسمان شهرها و تاسیسات ایران زمین تا اخرین درصد باتری محافظت میکنند .. دد دد دررردرررددد

  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۲۲ آذر ۱۳۹۴

    معمولاً بعد از خواندن چنین خبرهایی یک سری افراد میان کامنت میذارن که: "ما کجا اونها کجا"، بعد میان تکنولوژی روز دنیا را اگه در زمینه خودرو باشه با پراید و اگه در زمینه تلفن همراه باشه با جی ال ایکس مقایسه میکنن و نمک میریزن.
    در مورد این مطلب، یاد خبری افتادم که چند سال پیش منتشر شد و همه دنیا را متعجب کرد: ایرانی ها پهپاد امریکایی را که برای جاسوسی وارد خاک ایران شده بود، بدون تور و استفاده از پهپاد دیگه ای، سالم روی زمین نشاندند.
    همیشه منفی نگر نباشیم، یه نیم نگاهی هم به نیمه پر لیوان بندازیم، جای دوری نمیره. برا سلامتیمون هم خوبه :)

    • shahryar
      shahryar | ۲۲ آذر ۱۳۹۴

      با گول زدن خودمون قدرت نظامیمون قوی تر نمیشه
      واقع بین باشید ، برا سلامتیتون هم خوبه

مطالب پیشنهادی