ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل قصد دارد برخی قطعات کلیدی ماشین های خودران را خودش تولید کند

تا تحقق ایده ماشین های کاملا خودران هنوز زمان زیادی باقی مانده است و از میان موانعی که باعث کند پیش رفتن پروژه ساخت این ماشین ها شده می توان به مواردی چون پرسش ها ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ آذر ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

تا تحقق ایده ماشین های کاملا خودران هنوز زمان زیادی باقی مانده است و از میان موانعی که باعث کند پیش رفتن پروژه ساخت این ماشین ها شده می توان به مواردی چون پرسش ها و ابهامات حقوقی و قانونی و همچنین استقبال کاربران از اینخودروها اشاره کرد.

مساله دیگری که مطرح می شود، هزینه تولید این ماشین هاست که به خاطر نیاز آنها به انواع مختلف حسگرهای تخصصی، دوربین و دیگر ماشین آلات و تجهیزات رباتیک بسیار بالاست.

اما مهم ترین و گران ترین قطعه مورد نیاز در این ماشین ها، LIDAR نام دارذ؛ نوعی گجت جالب مخروطی شکل که اگر به تصاویر منتشر شده از ماشین های خودران گوگل، اوبر و دیگر کمپانی ها توجه کرده باشید، به سقف آنها متصل شده است. این قطعه به اطراف می چرخد و پرتوهای لیزری معینی را از خود ساطع می کند که نقشه های دیجیتالی با رزلوشن بالا و به صورت آنی از محیط پیرامونی ماشین تولید می کنند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو  همراه باشید.

مدل خاصی از LIDAR که گوگل در نمونه اولیه ماشین های خود مورد استفاده قرار داد توسط شرکتی به نام Velodyne ساخته شد و قیمتی در حدود 70 هزار دلار دارد. از آن زمان تاکنون، این شرکت نسخه های ارزان تری از محصول خود را نیز با قیمت های 8 و 30 هزار دلار تولید کرد که در آنها از تعداد کمتری لیزر استفاده شده بود.

همانطور که مشاهده کردید، این قطعه اهمیت بالایی در ماشین های خودران دارد و به همین خاطر واضح است که گوگل و  شرکت مادر تخصصی آن یعنی آلفابت اجاره نخواهند داد که تکنولوژی LIDAR در دست شرکت دیگری باقی بماند.

گوگل نیازمند سیستم های «نوین»

screenshot 2014-05-28 11.24.44

اخیرا گوگل آگهی استخدامی را منتشر و در آن اعلام کرده که به دنبال استخدام یک مهندس مکانیک است که تمرکزش روی لیزرها قرار داشته باشد و قصد دارد که این شخص را به گروه ماشین های بدون راننده خود اضافه نماید.

توضیحات ذکر شده برای این موقعیت شغلی نشان می دهند که مهندس مورد نیاز گوگل باید «طراحی مکانیکی سیستم های نوین LIDAR را بر عهده بگیرد و به مدیریت واحد تولید سیستم های پیچیده اپتیکال-مکانیکی-الکتریکی در آید».

در این آگهی همچنین ذکر شده که این فرد باید با تامین کنندگان و تیم تولید داخلی گوگل هم تعاملات خوبی داشته باشد تا طرح های ارائه شده اش را به مرحله تولید برساند.

این بدان معناست که شرکت مورد بحث احتمالا در نظر دارد که همچنان همکاری اش را با قطعه سازان بیرونی نظیر Velodyne ادامه دهد اما نقش پر رنگ تری را در طراحی سیستم مورد نیازش ایفا نماید. این خبر حتی می تواند بدان معنا باشد که گوگل تلاش دارد سیستم LIDAR مورد نیازش را تماما به صورت داخلی تولید کند و برای این منظور قطعات مورد نیازش را از تامین کنندگان خارجی بگیرد اما محصول نهایی تولید خودش باشد.

تصمیم گوگل هر چه که باشد آنطور که کریس اورسان یکی از اعضای کلیدی تیم ماشین های خودران آن گفته، چنین خبری نشان میدهد که این شرکت به اهمیت پایین آوردن هزینه تامین LIDAR پی برده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۲ آذر ۱۳۹۴

    تسلا اصلن از این استفاده نمیکنه. به گفته ایلان ماسک این ابزار اضافیه

مطالب پیشنهادی