ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مروری بر بهترین تلفن های هوشمند سال ۲۰۱۵

در سال ۲۰۱۵ بیش از ۱.۵ میلیارد تلفن هوشمند در سراسر جهان به فروش رفتند، آماری که از فروش هزاران محصول مختلف توسط صدها برند متفاوت رقم خورده است. در چنین شرایطی اگر قصد خرید یک تلفن ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۳ آذر ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

در سال ۲۰۱۵ بیش از ۱.۵ میلیارد تلفن هوشمند در سراسر جهان به فروش رفتند، آماری که از فروش هزاران محصول مختلف توسط صدها برند متفاوت رقم خورده است. در چنین شرایطی اگر قصد خرید یک تلفن هوشمند جدید داشته باشید، لازم است خصوصیات و جزئیات محصولات متعددی را با یکدیگر مقایسه کنید تا به گزینه متناسب با نیازهای خود برسید.

از تنوع که بگذریم، بازار رقابت نیز هرگز تا این اندازه داغ نبوده و اکنون بسیاری از محصولات، سخت افزار و قابلیت های نزدیک به یکدیگر را ارائه می کنند و این مورد نیز، انتخاب از بین گزینه های موجود را سخت تر از پیش کرده است.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۲۰۱۵، فرصت را مغتنم شمردیم تا به محصولات عرضه شده در سال جاری میلادی نگاهی داشته و بهترین گزینه ها برای نیاز های مختلف کاربران را معرفی نماییم. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بهترین تلفن هوشمند اپل: iPhone 6S Plus

iphon960px-7_Copy1

در پلتفرم iOS انتخاب ساده است، اپل هر سال بهترین آیفون ممکن را تولید می کند و در آن پیشرفته ترین فناوری های خود را در اختیار کاربران قرار می دهد. سال گذشته iPhone 6 Plus محصولی جذاب و قدرتمند بود و حالا شرکت ساکن کوپرتینو با بهینه سازی این محصول، iPhone 6S Plus را عرضه کرده  که علاوه بر بهبودهای سخت افزاری، از امکانات جدیدی مثل فناوری مبتکرانه تاچ ۳ بعدی نیز بهره می برد.

این تلفن هوشمند ۵.۵ اینچی از دوربین فوق العاده، نمایشگر چشم نواز و طراحی زیبا برخوردار است. مجموعه بسیار متنوع نرم افزارهای باکیفیت نیز مورد دیگری است که آیفون را به یکی از بهترین تلفن های هوشمند موجود در بازار تبدیل کرده است.

علاوه بر این توجه داشته باشید که در صورت نیاز به محصولی کوچکتر می توانید iPhone 6S را تهیه کنید که از نمایشگر ۴.۷ اینچی بهره می برد و بخش عمده سخت افزار آن با برادر بزرگتر خود مشترک است.

بررسی دیجیاتو: iPhone 6S؛ لمس بُعد سوم

بهترین تلفن هوشمند ویندوزی: Lumia 950 XL

Microsoft-Lumia-950-XL-price-accessories

سال گذشته اگر به یک تلفن هوشمند مبتنی بر ویندوز موبایل احتیاج داشتید، محصولات چند تولید کننده در کنار میان رده های ساخت مایکروسافت وجود داشتند که می توانستید از بین آنها به انتخاب بپردازید.

اما امسال شرکت ساکن ردموند با عرضه Lumia 950 XL گمانه زنی ها در مورد بهترین تلفن هوشمند این پلتفرم را از بین برد و پرچمدار قدرتمند و جذابی خلق کرد که از قابلیت های چشمگیر در کنار ویندوز ۱۰ موبایل برخوردار است.

این محصول بدون تردید بهترین گزینه ای است که با استفاده از آن می توانید سیستم عامل موبایل مایکروسافت را تجربه کرده و از قابلیت های منحصر به فردی مثل Continuum و Windows Hello بهره مند گردید.

ضمناً توجه داشته باشید که سازنده علاوه بر این تلفن هوشمند ۵.۷ اینچی، یک نسخه کوچکتر ۵.۲ اینچی نیز با نام Lumia 950 عرضه کرده که در بسیاری از مشخصات با برادر بزرگتر خود مشترک است و در صورت تمایل می توانید تهیه آن را مد نظر داشته باشید.

بهترین تلفن هوشمند اندرویدی: Huawei Nexus 6P

google_nexus_6p-1257

تمایل گوگل به افزایش اندازه نمایشگر و امکان نمایش تبلیغات بیشتر، موجب شد سال گذشته Nexus 6 به یک تلفن هوشمند بزرگ و گران قیمت تبدیل شود، موضوعی که با فلسفه وجودی این خانواده محصولات همخوانی نداشته و به نارضایتی طرفداران اندروید خالص منجر شد.
شرکت ساکن مانتین ویو اما امسال راهکار دیگری پیش گرفت و برای نخستین بار ۲ تلفن هوشمند سری نکسوس عرضه کرد که نسخه بزرگتر Nexus 6P نام داشته و حاصل نخستین همکاری گوگل با هواوی به شمار می رود.

سازنده در این محصول بسیاری از ایرادات نسل های پیشین مثل عملکرد دوربین و عمر باتری را با وجود قیمت مناسب دستگاه رفع کرده و حالا Nexus 6P نه تنها بهترین نکسوس ساخته شده تاکنون، بلکه یکی از بهترین محصولات موجود در بازار به شمار می رود که با تهیه آن می توانید همواره از جدیدترین بروزرسانی ها و قابلیت های پلتفرم اندروید بهره مند باشید.

البته باید توجه داشته باشید که هرکدام از تلفن های هوشمند موجود در این لیست، در مجموع از بهترین های حال حاضر به شمار می روند. علاوه بر این محصولی مثل Galaxy S6 نیز وجود دارد که با وجود گذشت زمان نسبتاً طولانی از عرضه، هنوز یکی از بهترین گزینه ها در دنیای اندروید است.

اما گوگل و هواوی در Nexus 6P موفق شده اند با وجود قیمت مناسب تر، تجربه کاربری مشابهی فراهم کنند و همین موضوع در کنار امنیت مثال زدنی محصولات سری نکسوس، این تلفن هوشمند را به یک مجموعه مناسب برای اکثر کاربران تبدیل کرده و آن را شایسته دریافت عنوان نماینده سخت افزاری پلتفرم اندروید قرار داده است.

بهترین ضد آب: Sony Xperia Z5

sony-z-five-30

بررسی دیجیاتو: Sony Xperia Z5 [به همراه بررسی ویدیویی]

هرچند سونی تصمیم گرفته در تبلیغات پرچمدار جدید خود مانور کمتری روی ویژگی ضد آب بودن انجام دهد، اما Xperia Z5 با این حال بهترین گزینه ضد آب موجود در بازار به شمار می رود و در صورتی که به چنین قابلیتی نیاز داشته باشید، کمتر محصولی وجود دارد که بتواند نیاز شما را به خوبی Xperia Z5 تامین کند.

سونی مدتها در زمینه ساخت تلفن های هوشمند ضد آب تجربه کسب کرده و در سالهای اخیر موفق شده با حذف درپوش ها و موارد غیر کاربردی، طراحی این دسته از محصولات خود را به بلوغ مناسبی برساند.

پرچمدار جدید شرکت ژاپنی علاوه بر این در بسیاری بخش های دیگر مثل دوربین و عمر باتری یکی از بهترین عملکردهای بازار را ارائه می کند و در صورتی که طراحی دستگاه و رابط کاربری آن باب طبع شما باشد، به سادگی می توانید این محصول را به عنوان یکی از جذاب ترین گزینه های موجود مد نظر داشته باشید.

بهترین اقتصادی: LG Nexus 5X

000-2

این سومین بار است که LG با همکاری گوگل، تلفن هوشمند سری نکسوس را تولید می کند. محصولات پیشین حاصل از این همکاری در زمره نمونه های جذاب اندرویدی به شمار می رفتند که با قیمت ارزان، بهره مندی از جدیدترین بروزرسانی پلتفرم موبایل گوگل را برای کابران امکان پذیر می کردند.

Nexus 5X نیز محصولی است که علاوه بر امکانات مناسب، بسیاری از مشکلات نسل های پیشین مثل عملکرد دوربین و عمر باتری در آن رفع شده و این تلفن هوشمند اکنون یکی از جذاب ترین گزینه های اقتصادی موجود در بازار به شمار می رود.

هرچند Nexus 5X بدون تردید ارزش بسیار بالایی در مقابل هزینه پرداختی ارائه می کند، اما در این بخش گزینه های خارق العاده دیگری نیز مثل OnePlus 2 و Xiaomi Redmi Note 2 وجود دارند که اولی ارزان ترین محصولی است که از چیپست پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۱۰ بهره می برد و دومی نیز به چیپست پرچمدار مدیاتک با نام Helio X10 مجهز شده. اما محدودیت های عرضه، این ۲ تلفن هوشمند را از دسترس بسیاری از خریداران خارج کرده و موجب می شود نتوانیم آنها را به عنوان برترین تلفن هوشمند اقتصادی به همه کاربران معرفی کنیم.

بررسی دیجیاتو: Nexus 5X [به همراه بررسی ویدیویی]

بهترین باتری: (Motorola Moto X Force (Droid Turbo 2

droid-turbo-2

هرچند میزان عمر باتری تلفن های هوشمند تا حد زیادی به قابلیت های مورد استفاده توسط کاربر بستگی دارد و روش استانداردی نیز برای سنجش این موضوع وجود ندارد، اما بدون تردید می توان گفت Motorola Droid Turbo 2 (که با نام Moto X Force نیز عرضه شده است) یکی از بهترین عملکردها را در این زمینه ارائه می کند.

این تلفن هوشمند ۵.۴ اینچی از باتری با ظرفیت ۳۷۶۰ میلی آمپر ساعت بهره می برد و از دیگر قابلیت های آن در این بخش می توان به شارژ سریع و امکان شارژ بی سیم اشاره کرد. Droid Turbo 2 موفق شده در اکثر تست های باتری عملکردی خیره کننده از خود به جا گذارد و تنها نقطه ضعف آن را در این بخش می توان کمتر بودن میزان Standby نسبت به برخی رقبا به شمار آورد، موردی که انتظار می رود با دریافت بروزرسانی از سوی سازنده مرتفع گردد.

بهترین پخش صدا: +HTC M9

HTCM9PLUS-37

هرچند HTC در ارائه قابلیت های جذاب به کاربران موفق عمل نکرده و این روزها حال و روز خوشی ندارد، اما اسپیکرهای BoomSound این کمپانی به استانداردی بین تلفن های هوشمند تبدیل شده و هنوز یکی از بهترین عملکردهای بازار را ارائه می کند.

+M9 نسخه بهبود یافته پرچمدار شرکت تایوانی به شمار می رود که هرچند بخش زیادی از اسپیکر آن به حسگر اثر انگشت اختصاص داده شده، اما با این حال از کیفیت بسیار مناسبی برای پخش صدا برخوردار است و در صورتی که این موضوع در زمره نیاز های شما قرار داشته باشد، می توانید تهیه پرچمدار HTC را در نظر داشته باشید.

بررسی دیجیاتو: +HTC One M9

بهترین فبلت: Samsung Galaxy Note 5

IMG_9184

محصولات سری نوت همواره برخی از بهترین محصولات عرضه شده توسط سامسونگ به شمار می رفتند و حالا Galaxy Note 5 محصولی توانمند است که در اوج بلوغ قرار دارد و طراحی زیبا و چشم نواز آن بهانه ای برای چشم پوشی از این تلفن هوشمند جذاب و دلفریب باقی نمی گذارد.

این تلفن هوشمند از نظر سخت افزاری اشتراکات زیادی با Galaxy S6 دارد که هنوز با وجود گذشت زمان نسبتاً طولانی از عرضه، یکی از بهترین تلفن های هوشمند موجود در بازار است. از جمله ویژگی های متمایز Note 5 نیز می توان به نمایشگر خارق العاده و قابلیت های جذاب و کاربردی قلم استایلوس اشاره کرد.

عملکرد این فبلت در بسیاری از بخش ها در زمره بهترین های بازار به شمار می رود و تنها دلایلی که موجب می شود عنوان بهترین را به محصول دیگری اختصاص دهیم، قیمت بالا و اندازه بزرگ این تلفن هوشمند است که آن را از دایره نیازهای بخش قابل توجهی از کاربران خارج می سازد.

بررسی دیجیاتو: Galaxy Note 5؛ از خشت خام تا آینه

بهترین کامپکت: Sony Xperia Z5 Compact

IMG_2149

روند بزرگ شدن اندازه تلفن های هوشمند سالهاست ادامه دارد و حالا دیگر به نظر می رسد طرفداران محصولات کوچکتر به کلی فراموش شده اند. سونی اما در زمره معدود تولید کنندگانی به شمار می رود که این کاربران را فراموش نکرده و یک نسخه کوچک از پرچمداران خود را نیز عرضه می کند.

Xperia Z5 Compact تازه ترین تلفن هوشمند کوچک سازنده ژاپنی به شمار می رود که از سخت افزار بسیار قدرتمند در کنار قابلیت های پیشرفته مثل حسگر اثر انگشت و دوربین باکیفیت بهره می برد.

البته نسخه کامپکت پرچمدار سونی نقاط ضعفی نیز دارد، برای نمونه طراحی و ضخامت آن محصولات سالهای گذشته را تداعی می کند و برای تهیه آن نیز لازم است رقم نسبتاً بالایی را بپردازید، اما باید توجه داشته باشید که به دلیل عدم وجود رقابت چندان، گزینه جایگزینی در این بخش وجود ندارد که خصوصیات بهتری در اختیار شما قرار دهد.

بررسی دیجیاتو: Sony Xperia Z5 Compact؛ ماشین زمان

بهترین خلاقیت: فناوری 3D Touch در iPhone 6S و 6S Plus

iphonesixS-25

اپل سالها پیش با حذف کیبورد در نخستین آیفون، موجب شد بازار تلفن های هوشمند تغییر کرده و نحوه تعامل ما با این ابزارها به کلی دگرگون شود. از آن زمان تاکنون تغییر چندانی در این زمینه انجام نگرفته بود، تا اینکه شرکت ساکن کوپرتینو دوباره قدم به میدان گذارد.

این شرکت با عرضه فناوری تاچ سه بعدی، انجام کلیک راست روی نمایشگر تلفن های هوشمند را امکان پذیر کرده و بار دیگر قصد دارد نحوه تعامل ما با این ابزارها را دگرگون سازد. هرچند در سال جاری شاهد ابداعات دیگری نیز در دنیای تلفن های هوشمند بوده ایم، اما بدون تردید هیچ کدام را نمی توان به اندازه 3D Touch کاربردی و تاثیر گذار به حساب آورد.

بررسی دیجیاتو: iPhone 6S؛ لمس بُعد سوم

در پایان لازم است توجه داشته باشید که تقریباً همه محصولات معرفی شده، از نظر عملکرد عکاسی در زمره بهترین های موجود در بازار به شمار می روند و تفاوت های آنها به نقاط قوت و ضعف در بخش های جزئی عملکرد محدود می گردد که در آینده و در مطلبی جداگانه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

ضمناً از شما دعوت می کنیم مرور دیجیاتو بر بهترین تبلت های سال ۲۰۱۵ و بهترین ابزارهای پوشیدنی سال ۲۰۱۵ را نیز مطالعه بفرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (76 مورد)
  • Sasan
    Sasan | ۲ فروردین ۱۳۹۵

    سلام بروبچ
    من بین S6 edge و Z5 موندم کسی میتونه کمکم کنه ک کدومو بگیرم؟؟؟
    دوتاشونم پرچمدارن پس با بالاترین کیفیتن ولی کارایی و سرعت فرق میکنه
    هر کدومشون ی نوع چیپست دارن پس حتما باید فرقی داشته باشن
    میشه کمک کنید.....

  • حامد
    حامد | ۵ دی ۱۳۹۴

    پس بهترین دوربین چی میشه؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی