ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک از آغاز جنگ جهانی سوم و به تعویق افتادن پروژه ارسال انسان به مریخ می گوید

در زمانه کنونی، سناریوهای بسیاری را می توان برای شکل گیری جنگ جهانی سوم تصور کرد اما ایلان ماسک، مدیر عامل کمپانی های تسلا و اسپیس اکس باور دارد که در صورت وقوع چنین موضوعی، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ آذر ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

در زمانه کنونی، سناریوهای بسیاری را می توان برای شکل گیری جنگ جهانی سوم تصور کرد اما ایلان ماسک، مدیر عامل کمپانی های تسلا و اسپیس اکس باور دارد که در صورت وقوع چنین موضوعی، تکنولوژی بیش از هر زمان دیگری به عقب رانده شده و از پیشرفت آن نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد.

این در حالی است که وی شخصا توسط اداره کمپانی Space X، در پی توسعه فناوری هایی است که بتواند در آینده ای نه چندان دور، افراد را ساکن کره مریخ نماید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ایلان ماسک در همین رابطه می گوید: «همه تصور می کنند که تکنولوژی همواره به شکلی بی وقفه به پیش رانده خواهد شد اما باید به یاد آورد که در تاریخ بشر، زمان هایی بوده که انسان ها دست به ساخت مواردی زده اند و نسل های بعدی قادر به انجام دوباره همان کار ها نبوده اند. برای مثال ساخت اهرام مصر را در نظر بگیرید.»

در حال حاضر اما نگرانی ماسک از این است که در صورت وقوع یک جنگ بزرگ دیگر، باز هم فناوری ها به عقب رانده شوند و انسان ها باز هم در این زمینه عقب افتند.

وی تصور می کند که اگر اتفاقات یاد شده رخ دهند، سفر به مریخ و ساکن آن شدن نیز به تاخیر خواهد افتاد: «تصور می کنم که به هیچ عنوان نمی توان احتمال وقوع جنگ جهانی سوم را دست کم گرفت. می دانید، در ابتدای قرن بیستم گفته می شد که این، یک عصر طلایی است و رفاه مردم در نهایت خود خواهد بود. سپس جنگ جهانی اول و دوم رخ دادند و بعدا نیز که جنگ سرد شروع شد. حالا هم تصور می کنم که احتمال وقوع جنگ جهانی سوم بسیار بالا خواهد بود؛ اتفاقی که اگر رخ دهد، مقیاس آسیب ها بسیار گسترده تر از جنگ های پیشین خواهد بود چرا که در جنگ بعدی از سلاح های هسته ای نیز استفاده می شود و پس از آن، شاید جنبش هایی بسیار قدرتمند بر علیه تکنولوژی صورت گیرد.»

گفتنی است که ایلان ماسک در ابتدای هفته جاری، شرکتی تازه به نام OpenAI تاسیس کرده که تلاش می کند فناوری های توسعه یافته در زمینه هوش مصنوعی را از حالتی انحصاری خارج نماید.

در هر حال، شاید برای پیشگیری از آغاز جنگ جهانی سوم تنها عمل کردن به پیشنهاد «جف بزوس»، مدیر عامل آمازون کافی باشد. وی هفته گذشته پیشنهاد داده بود که می تواند «دونالد ترامپ»، یکی از معروف و جنگ طلب ترین نامزدهای انتخابات بعدی ایالات متحده را با موشک های Blue Origin به فضا ارسال کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • محمد
    محمد | ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    میدونید چی جالبه ؟
    ی موشک که احتمالا ساخته ی کارخونه ی خودش باشه داره پشت سرش میره بالا ، و این آقا با خونسردی تمام نشسته و داره عکس میگیره ، که البته مشخصه با برنامه ریزی قبلی بوده ولی خونسردی از قیافه اش میباره :-)

  • فرتاش
    فرتاش | ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    وجود جنگ به پیشرفت تکنولوژی کمک زیادی کرده

  • علی
    علی | ۲۴ آذر ۱۳۹۴

    به نظر من هیچ چیز اونطور که بشر انتظار داره پیش نخواهد رفت

  • امیر
    امیر | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

    این مدیرعامله
    عکساش رو ببین چقدر باوقار
    بالمر دلقـک رو هم ببین
    یه عکس مثله ادم نداره
    اونم مدیرعامل بود!

  • امیر
    امیر | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

    اینم دیده 4تا خبر زدن ازش توی سایتا شروع کرده به مهمل بافتن
    به جای این کارا کارت رو بکن که امازون پوزه ات رو بخاک مالیده
    اینم شده بالمر

    • علی
      علی | ۲۴ آذر ۱۳۹۴

      بدبخت جان خودتو چی فرض کردی. همین آقا در آینده انرژی تو و هفت خاندانتو تامین می کنه تا از گرسنگی نمیرید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی