ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت «بایدو» در فکر ساخت اتوبوس خودران تا سال 2018 میلادی است

کمپانی چینی Baidu که «گوگل چین» هم لقب دارد تقریبا همه کارهای غول جستجوی جهانی را تقلید می کند و گویا دوست دارد خودش را به اندازه شرکت ساکن مانتین ویو بزرگ و مشهور نماید. ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۴ آذر ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

کمپانی چینی Baidu که «گوگل چین» هم لقب دارد تقریبا همه کارهای غول جستجوی جهانی را تقلید می کند و گویا دوست دارد خودش را به اندازه شرکت ساکن مانتین ویو بزرگ و مشهور نماید.

در همین راستا، چندی پیش در بیانیه ای رسمی اعلام نمود تا زمان تولید ماشین های خودران فاصله چندانی ندارد و نخستین اتومبیل بدون راننده خود را در جاده های چین مورد آزمایش قرار داده و نتایج آن نیز کاملا مثبت بوده اند.

امروز نیز در جدیدترین خبر خود اعلام داشته می خواهد تا سال 2018 میلادی اتوبوس های خودران را روانه جاده ها نموده و تا سال 2020 میلادی آنها را به تولید انبوه برساند.

برای آگاهی از این طرح در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بایدو در توسعه طرح ماشین های خودران و انجام آزمایشات از یکی از خودروهای شرکت BMW استفاده نموده بود و این گمانه وجود داشت که شاید پروژه مورد بحث خود را نیز با همکاری خودروساز آلمانی یاد شده به انجام برساند. اما سخنگوی کمپانی چینی از حضور شرکای دیگر برای تست اتوبوس های خودران خبر داده و در مورد هزینه های این طرح نیز هیچ سخنی به میان نیاورده است.

در سال های اخیر کمپانی های متعددی به این حوزه وارد شده اند و در صدر آنها می توان به گوگل و اپل اشاره نمود. در بازار چین نیز شرکتی به نام «گروه هلدینگ علی بابا» در صدد تولید نخستین اتومبیل خودران خود با همکاری SAIC موتورز (خودروساز چینی) است.

این تکنولوژی با سرعت بسیاری در حال همه گیر شدن است و کمپانی هایی که توان این کار را در خود می بینند سعی در ورود به این عرصه دارند. اما توسعه این خودروها با چالش های متعددی نیز مواجه خواهد بود و مستلزم فناوری های متنوعی همانند پکیج بزرگی از انواع حسگرهاست. بعلاوه، اینکه قوانین مربوط به این خودروها چگونه وضع خواهد گشت نیز از دیگر موارد قابل توجه در این عرصه به شمار می رود. مثلا اینکه آیا خطرات جانی برای مردم خواهند داشت؟ و یا اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی چگونه با این ماشین ها برخورد خواهد نمود. اما به لحاظ تئوری این خودروها نسبت به ماشین های معمولی امنیت بیشتری دارند. در ضمن، استفاده از آنها در کاهش میزان دی اکسید کربن موجود در هوا نیز تاثیر بسزائی دارد.

با اینکه هنوز تا تولید انبوه ماشین های خودران راه درازی در پیش است و دلایل آن نیز به هزینه های بالا و برخی محدودیت های قانونی مربوط می شود، اما خوشبختانه این طرح با استقبال زیادی از طرف کمپانی های مختلف در جهان رو به رو گشته و به قدری پیشرفت نموده که شرکتی همانند «بایدو» به فکر ساخت اتوبوس خودران افتاده است.

نظر شما درباره این طرح چیست؟ آیا حاضر هستید سوار اتوبوسی شوید که رانندگی آن به دست سیستم های کامپیوتری است؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی