ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسمارت فون ها به حسگرهای تشخیص سموم بیماری زا مجهز خواهند شد

اسمارت فون ها تقریبا همه کاری از دستشان بر می آید؛ از ایجاد سرگرمی گرفته تا عکاسی، حساب و کتاب و تهیه لیست خرید و به لطف انواع متنوعی از اپلیکیشن هایی هم که دارند ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۵ آذر ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

اسمارت فون ها تقریبا همه کاری از دستشان بر می آید؛ از ایجاد سرگرمی گرفته تا عکاسی، حساب و کتاب و تهیه لیست خرید و به لطف انواع متنوعی از اپلیکیشن هایی هم که دارند می توانند در قالب کتاب، تلویزیون یا ضبط برای کاربر ایفای نقش کنند. در سال های اخیر نیز به واسطه تعبیه حسگرهای جدید حتی این توان را پیدا نموده اند تا میزان کالری، ضربان قلب و قدم های افراد را نیز شمارش نمایند.

تنها کاری که موبایل ها تاکنون توان انجامش را نداشتند، تشخیص میکروب ها و سموم غذایی بوده که ظاهرا به واسطه پیشرفت تکنولوژی در آینده نزدیک این قلم را نیز به لیست هنرهای بیشمار خود خواهند افزود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شرکت هایی همانند SCiO در حال توسعه بخشیدن به اسکنرهای مولکولی و کوچک هستند تا بتوان به واسطه آنها اطلاعات لازم در مورد مواد خوراکی مصرفی همانند میزان ارزش غذایی یا حتی وجود سموم بیماری زا را دریافت نمود.

برای این منظور به اپلیکیشن های مربوطه و داده های تحلیلی نیاز است. در حال حاضر اسکنرهایی با قیمت های حدودی 250 دلار در بازار موجود هستند و می توان با مجموعه ای از نرم افزارهای موبایلی و جفت کردن آنها با اسکنر موردنظر، اطلاعات مورد نیاز کاربر را در اختیار آنها قرار داد.

نکته جالبی که در مورد اسکنرهای SCiO وجود دارد این است که 4 حسگر موجود در آنها بسیار ریز هستند و پتانسیل این را دارند که بتوان آنها را مستقیما داخل بدنه تلفن هوشمند جای داد و به کار گرفت.

اسکنر مشابه دیگری که در حال حاضر با قیمت 250 دلار فروخته می شود، به کمپانی 6SensorLabs تعلق دارد و نامش «نیما»ست. بیمارانی که به سلیاک مبتلا هستند می توانند از این دستگاه برای اسکن غذاهای خود به منظور تشخیص کوچک ترین میزان گلوتن موجود در آنها استفاده نمایند و به این واسطه از رشد بیماری خود پیشگیری کنند.

تکنولوژی مورد بحث هنوز برای به مرحله اجرا درآمدن راه درازی در پیش دارد اما می توان امیدوار بود در آینده مردم بتوانند با موبایل های خود مقادیر مولکولی را اندازه گیری نموده و شانس سلامتی بیشتری را در زندگی برای خود رقم بزنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی