ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در آزمایشگاه سِرّی خود روی نمایشگرهای میکرو-ال ای دی کار می کند

روز گذشته در خبرها خواندید که اپل در یک آزمایشگاه «سری» واقع در تایوان، تکنولوژی های تازه ای را برای استفاده در نمایشگر محصولاتش مورد بررسی قرار می دهد. حالا گزارشی جدیدی در این رابطه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ آذر ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

روز گذشته در خبرها خواندید که اپل در یک آزمایشگاه «سری» واقع در تایوان، تکنولوژی های تازه ای را برای استفاده در نمایشگر محصولاتش مورد بررسی قرار می دهد. حالا گزارشی جدیدی در این رابطه منتشر شده که نشان می دهد این غول فناوری روی نمایشگرهای میکرو-ال ای دی  (micro-LED) کار می کند که می تواند به ساخت محصولاتی باریک تر با مصرف انرژی کمتر بیانجامد.

نمایشگرهای میکرو- ال ای دی نیازی به نور پس زمینه ندارند و به همین خاطر، به لطف آنها می توان تلفن های هوشمند باریک تر با مصرف باتری کمتری را تولید نمود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این نمایشگرها همجنین رزلوشن تصویر بالاتری دارند و به لحاظ تنوع رنگی نیز در سطح بهتری نسبت به انواع دیگر قرار می گیرند. اما هیچ محصولی فاقد ایراد نیست و مشکل مهمی که در رابطه با نمایشگرهای میکرو-ال ای دی وجود دارد این است که وقتی در یک فرایند تولید TFT مورد استفاده قرار می گیرند، بازده شان به میزان غیرقابل قبولی پایین می آید (تولیدشان مقرون به صرفه نیست).

همین مساله تولید انبوه این نمایشگرها را به کاری بسیار دشوار بدل می کند و این همان موضوعی است که ذهن کارشناسان اپل را در آزمایشگاه سِرّی اش واقع در تایوان به خود جلب کرده است.

براساس اعلام جسی لین از تحلیلگران موسسه تحقیقاتی Digitimes Research اگر این شرکت بتواند بهره وری تولید این نمایشگرها را بهبود ببخشد، آنگاه قادر خواهد بود انواع OLED را به چالش بکشد.

پیشتر شایعات دیگر منتشر شد که نشان می داد اپل در نظر دارد برای ساخت آیفون های جدید از پنل های OLED بهره بگیرد با این همه، مینگ چی کو، تحلیلگر شرکت KGI Securities که به خاطر پیش بینی های عموما درست خود در مورد فعالیت های اپل شهرت دارد، در این باره گفته: آیفون های بهره مند از نمایشگرهای AMOLED تا قبل از سال 2019 میلادی، رنگ واقعیت به خود نمی گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • ali
    ali | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    تا جایی که من میدونم کلا امولد نیاز به نور پس زمینه نداره این یعنی نازکی و مصرف کمتر صفحه گوشی.

    • 09339434229jean claude jamali nejad
      09339434229jean claude jamali nejad | ۲۶ آذر ۱۳۹۴

      ?

  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    درود به همه علاقه مندان واقعی و باادب و بدون تعصب کور به تکنولوژی, انواع صفحه نمایش ها وجوددداره اما من به همین ها که بهترین هستن اشاره میکنم , بدون شک این صفحه نمایش LED که اپل که در اون زمان خودش که مشخص نیس کی کامل تازه بهش دست پیدامیکنه عالی هس , تازه فهمیده صفحه نمایش LED حالا میکرو و...بهترین هس! یه چی رو بدونید اگه هم اکنون صفحه نمایش LEDبهترین هس که هم اکنون صفحه نمایش LED اختصاصی سامسونگ سوپرآمولد مقام اول رو داره در اون زمان که اپل به صفحه نمایش LED دست پیدا کرده مطمئنن سوپرآمولدسامسونگ هم باید عالی تر از عالی فعلی بشه (( باید بیشتر پیشرفت کنه مطمئنن)) در اون زمان اپل طبق این خبر یک صفحه نمایش پیشرفته LEDخواهد داشت که بر طبق منطق صفحه نمایش LEDاختصاصی سامسونگ سوپرآمولد که هم اکنون مقام اول رو داره هم پیشرفت بیشتری کرده و باید بکنه, شما به عنوان مثال همین تکامل LCDرو در نظر بگیرید TFT و ips وips Quantom display و... همین حالت رو میتونید در LED در نظر بگیرید, درسال 2015 مانند گذشته در صنعت صفحه نمایش تلفن همراه مقام اول بهترین صفحه نمایش رو صفحه نمایش Super AMOLED سوپرآمولد اختصاصی سامسونگ آورد که در گلکسیS6هاونوت5 شاهدش بودیم و بعدش در مقام دوم صفحه نمایش ال جی G4 کهLCDبود مدلی جدید بانام ips Quantum display که اگه بخایم باانصاف باشیم هردو عالی بودن,همین دو صفحه نمایش هم مطمئنن در این حد عالی فعلی نمیمانند و پیشرفت بیشتری خواهند کرد , راستش به این فکر میکنم که آیفون چقدر عالی تر میشه اگه از صفحه نمایش LED بهره ببره ! تکامل صفحه نمایش ها خیلی راه طولانی خواهد داشت باید دید در سال های 2017 تا2019 چه اتفاقاتی رخ خواهد داد مطمئنن اتفاقاتی جالب در راه خواهد بود

  • eimanarenji
    eimanarenji | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    بي شك رقيبي براي amoled رو در حاله بررسي كردنه

    • 09339434229jean claude jamali nejad
      09339434229jean claude jamali nejad | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

      درود , مطمئنن اپل همین قصد رو که شمامیفرمای داره , مطمئنن این صفحه نمایشی که شاید اپل در اون زمان آماده کنه پیشرفته خواهد بود اما این راهم در نظر بگیرید که همین به قول شما AMOLEDمطمئنن نباید دراین سطح بمونه در این سطحی که هم اکنون مقام اول رو داره و در اون زمان باید پیشرفت کنه و عالیتر از عالی که هس بشه
      ?

  • sepehr
    sepehr | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    به زودی شاهد تقلب سامسونگ در این عرصه نیز خواهیم بود :)))))))))))))))

مطالب پیشنهادی