ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل نوع مقیاس پذیری از تکنولوژی 3D Touch را برای محصولات دارای نمایشگر بزرگ تر خود توسعه می دهد

براساس اعلام یک منبع آشنا با فعالیت اپل، این شرکت مستقر در کوپرتینو در بهینه سازی تکنولوژی 3D Touch برای استفاده در نمایشگرهای بزرگ تر نظیر پنل 9.7 اینچی مورد استفاده در آیپد ایر با مشکل ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ آذر ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

براساس اعلام یک منبع آشنا با فعالیت اپل، این شرکت مستقر در کوپرتینو در بهینه سازی تکنولوژی 3D Touch برای استفاده در نمایشگرهای بزرگ تر نظیر پنل 9.7 اینچی مورد استفاده در آیپد ایر با مشکل روبرو شده است.

این منبع که در گذشته اطلاعات موثق و دقیقی را در مورد طرح های آتی اپل منتشر کرده بود، اعلام داشته که شرکت مورد بحث روی نوعی تکنولوژی مشابه به 3D Touch برای استفاده در مدل های مختلف آیفون و آیپد کار می کند که قابلیت پشتیبانی از نمایشگر 12.9 اینچی آیپد پرو [بزرگ ترین دستگاه ساخته شده اپل که از iOS پشتیبانی می کند] را هم دارد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

گفتنی است که تکنولوژی یاد شده، سطح کنترل جدیدی را به iOS اضافه می کند و امکان دسترسی کاربران به پیش نمایش های موسوم به Peek و Pop و همچنین قابلیت سودمند دیگری به نام Quick Actions را فراهم می آورد.

این تکنولوژی همزمان با رونمایی از آیفون مدل 2015 معرفی گردید، اما شرکت سازنده اش نتوانست آن را در مدل کاملا جدید آیپد با نمایشگر غول پیکرش بگنجاند.

خود اپل، از 3D Touch تحت عنوان «نسل جدید تکنولوژی مالتی تاچ» یاد کرده است و اعلام نموده که آن را بر مبنای فناوری فورس تاچ با قابلیت تشخیص فشار طراحی کرده که چندی پیش همراه با اپل واچ معرفی گردید و بعدا به ترکپدهای ویژه مک بوک اضافه شد.

در حالی که فورس تاچ، مجموعه ای از حسگرهای پیرامونی را برای تشخیص فشار وارده از انگشت به کار می برد، 3D Touch با بهره گیری از تعداد زیادی حسگر خازنی که با نمایشگر دستگاه یکپارچه سازی شده اند، پوششی گسترده را در سرتاسر صفحه نمایش فراهم میکند.

صبح امروز نیز گزارشی از سوی مینگ چی کو تحلیلگر KGI منتشر شد که نشان می داد اپل احتمالا نمی تواند در سال 2016 میلادی، نسخه بهره مند از تکنولوژی 3D Touch آیپد ایر 3 را ارائه دهد و علت هم به مشکلات این شرکت در بخش تولیدش مرتبط می شوند.

این خبرها در حالی منتشر می شوند که بسیاری پیشتر ابراز امیدواری کرده بودند نسخه بعدی آیپد ایر این تکنولوژی را در خود داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی