ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جمعیت کاربران مرورگر اج مرتبا کمتر می شود

اینترنت اسکپلورر مدتهاست که از یاد و خاطر بسیاری از کاربران پاک شده است و به همین خاطر مایکروسافت هرچه در توان داشت انجام داد تا مرورگر منسوخ خود را نجات دهد و در همین ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ آذر ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

اینترنت اسکپلورر مدتهاست که از یاد و خاطر بسیاری از کاربران پاک شده است و به همین خاطر مایکروسافت هرچه در توان داشت انجام داد تا مرورگر منسوخ خود را نجات دهد و در همین راستا اج را توسعه داد.

اما ظاهرا تلاش های این شرکت ساکن ردموند موفقیت آمیز نبوده اند و آنطور که گزارشات نشان می دهند، کاربران ویندوز 10 همچنان جدیدترین مرورگر مایکروسافت را کنار گذاشته و به محصولات ارائه شده از سوی رقبای این شرکت روی می آورند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط سایت Computerworld، با وجود تلاش های مایکروسافت برای جان بخشیدن دوباره به مرورگر بداقبالش، شمار کاربرانی که به سمت اج جذب می شوند بسیار اندک است و روز به روز نیز از تعدادشان کاسته می شود.

در تایید این مساله بهتر است اشاره ای داشته باشیم به داده های منتشر شده از سوی سه منبع مختلف:

  • سایت Net Applications: شمار آن دسته از کاربران ویندوز 10 که از مرورگر اج استفاده می کنند از 39 درصد در ماه آگست به 31.2 درصد در ماه نوامبر رسید.
  • سایت StatCounter: سهم جهانی ویندوز 10 برای مرورگر اج در ماه اوت تنها برابر با 15.2 درصد اعلام شد که این رقم در ماه نوامبر به رقم 12.5 درصد رسید.
  • سایت DAP: در سپتامبر 2015، اج روی 24.6 درصد از سیستم های بهره مند از ویندوز 10 استفاده می شد که این رقم تا ماه نوامبر به 22.4 درصد تنزل یافت.

البته از حق که نگذریم، مایکروسافت در ماه های اخیر موفقیت های خوبی داشته و توانسته جمعیت کثیری از کاربران را متقاعد نماید که از ویندوز 10 استفاده نمایند، با این همه روشن نیست که آیا چنین موفقیتی در مورد مرورگر آن نیز تکرار می شود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • مهربان
    مهربان | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    و ...

  • حامد
    حامد | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    اج خیلی مرورگر خوبیه و من از نظر سرعت واقعاً ازش راضی بودم. اما دلیلی که دقیقاً باعث شد من هم برگردم سراغ کروم، باگ های عجیب غریبی بود که بعضی وقتا اعصابمو خورد می کرد. مثلاً از نوار favorite اگه بخوای چیزی رو باز کنی، بلافاصله بعد از باز شدن اج نمیشد. یعنی دفعه اول که روش کلیک می کنی هیچ واکنشی نشون نمیده، دفعه دوم درست کار می کنه. یا مثلاً بعضی وقتا یه تب رو می بندم، اما بسته نمیشد. از این باگ ها زیاد بود توش.
    امیدوارم ایراداتش رفع بشه. چون با قابلیت ایمپورت کردن favorite از کروم واقعاً می تونه جایگزینش بشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی