ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیشه جلویی خودروی فورد جی تی از گوریلا گلس ساخته خواهد شد

ابر ماشین فورد جی تی قطعا طیف گسترده ای از پیشرفته ترین تکنولوژی ها را در خود خواهد داشت: موتور توربوی دوگانه، بدنه ای از جنس فیبر کربنی و البته شیشه ای که به لطف ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ آذر ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

ابر ماشین فورد جی تی قطعا طیف گسترده ای از پیشرفته ترین تکنولوژی ها را در خود خواهد داشت: موتور توربوی دوگانه، بدنه ای از جنس فیبر کربنی و البته شیشه ای که به لطف همکاری کمپانی سازنده اش با شرکت Corning از گوریلا گلس ساخته می شود.

بله، این همان فناوری به خدمت گرفته شده در نمایشگر دستگاه های موبایل است که از ایجاد هرگونه خط و خش روی آنها جلوگیری می کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

شیشه ترکیبی و چند لایه یاد شده (متشکل از چندین نوع شیشه) قرار است که هم در قسمت جلویی این ماشین مورد استفاده قرار گیرد و هم قسمت عقب آن تا علاوه بر پایین آوردن وزن کلی خودرو (که این مساله در ابرماشین های ساخته شده برای مسابقه اهمیت بالایی دارد)، استحکام کلی اش را نیز افزایش دهد و امکان ایجاد خط و خش روی شیشه آن را به حداقل برساند.

یکی دیگر  از دلایل کاربرد گوریلا گلس برای تولید شیشه جلویی خودروی فورد جی تی آن است که در صورت بروز سوانح رانندگی، تکه های شیشه بیش از اندازه به اطراف پرت نشوند.

اما در مورد خودروی مورد بحث باید بگوییم که قرار است از نوع سه لایه این شیشه ها بهره بگیرد: لایه نخست که استحکامی هم سطح با استانداردهای تعیین شده در صنعت خودرو را دارد؛ «یک لایه میانی  ساخته شده از پلاستیک حرارتی که قابلیت جذب صدا را دارد» و در نهایت لایه شیشه ای بیرونی که در برابر ضربه مستحکم شده است.

همه اینها چه معنایی می توانند داشه باشند؟ شیشه ای که مجموعا 32 درصد از آنچه در خودروهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد سبک تر است و در عین حال، به خاط بهره مندی از تکنولوژی های پیشرفته شیشه سازی شرکت Corning مقاومت بیشتری را در برابر آسیب از خود نشان می دهد.

محصول کار آنطور که در گزارشات آمده بین 25 الی 50 درصد باریک تر است و ضخامتش تنها 3 الی 4 میلیمتر برآورد گردیده و سطح استحکام آن نیز دست کم برابر با شیشه های لمینیت است.

در هر حال، امید می رود که همکاری شرکت های فورد و Corning در نهایت به کم شدن هزینه ساخت این نوع شیشه ها منجر شود و در نهایت علاوه بر ابرماشین ها شاهد استفاده از این تکنولوژی در اتومبیل های مقرون به صرفه و ارزان قیمت هم باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • روح الله
    روح الله | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    چرا ایران نمیتونه خلاقیت داشته باشه ????????

  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    درود به همه علاقه مندان واقعی و باادب و بدون تعصب کور به تکنولوژی, وای عزیزم چه خوب! ازبس تکنولوژی پیشرفت کرده و مهم تر در حال پیشرفت هس باید منتظر خبرهای بسیار بسیار جالبتر از استفاده از شیشه گوریلا گلس در شیشه جلویی فورد باشیم , بعید نیس که مدتی دیگر بگویند در تولید تمام مانیتورهای داخلی در اتومبیل های پیشرفته از بهترین صفحه نمایش (( LED )) استفاده میشه و...
    ???

  • R3D
    R3D | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

    این جور ماشین هارو که من فقط در دنیای گیم تا حالا روندمشون. :)

    • 09339434229jean claude jamali nejad
      09339434229jean claude jamali nejad | ۲۵ آذر ۱۳۹۴

      ??

مطالب پیشنهادی