ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروی مدل اس تسلا در جایگاه سوم پرفروش ترین ماشین های الکتریکی قرار گرفت

بسیاری از کارشناسان در حوزه خودروسازی و رسانه های مرتبط منتظر بودند تا ببینند نخستین خودروی برقی چهار در تسلا یعنی Model S با چه استقبالی از طرف مردم مواجه می گردد و آیا می ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۸ آذر ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

بسیاری از کارشناسان در حوزه خودروسازی و رسانه های مرتبط منتظر بودند تا ببینند نخستین خودروی برقی چهار در تسلا یعنی Model S با چه استقبالی از طرف مردم مواجه می گردد و آیا می تواند به واسطه قیمت بالایی که دارد فروش خوبی داشته باشد یا خیر.

در همین راستا امروز خبر فروش 100 هزارمین مدل اس تسلا منتشر گشته که نشان می دهد این وسیله نقلیه برقی در طول سه سال و 6 ماه پس از عرضه اش تا چه اندازه مورد توجه مشتری ها بوده.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

میزان فروش یاد شده در بالا، خودروی مورد بحث را در رتبه سوم پرفروش ترین ماشین های الکتریکی دنیا قرار می دهد. همچنین جا دارد یادآوری کنیم، تسلای مدل اس یک و سال و نیم زودتر از Chevy Volt و البته 5 ماه دیرتر از Nissan Leaf توانست به چنین رقمی دست پیدا نماید.

هر دو خودروی رقیب یاد شده یعنی «لیف» و «ولت» در دسامبر (آذر) سال 2010 میلادی وارد بازار گشتند؛ ولت در پاییز 2015 پس از 4 سال و 11 ماه توانست به فروش یکصد هزار دستگاه برسد. این در حالیست که نیسان لیف در دی ماه سال گذشته پس از سه سال به این رقم دست پیدا کرد و اکنون نیز صدرنشین پرفروش ترین خودروهای برقی در جهان به شمار می رود.

باید اشاره کنیم که کمپانی تسلا هرگز آمار رسمی از فروش ماهانه خود منتشر نمی کند اما بر اساس اخبار و آمارهای پیشین، 60 درصد از مشتری های خودروی مورد بحث را آمریکایی ها تشکیل داده اند. یعنی تقریبا 60 هزار شهروند آمریکایی به جای خرید سدان های بنزینی به سراغ این اتومبیل بسیار شیک رفته اند که تماما با باتری کار می کند.

اما با تمام این تفاسیر باز هم مدل اس تسلا نمی تواند به محصولات دو کمپانی نیسان و شورلت برسد زیرا شرکت های رقیب شهرت و محبوبیت بیشتری در میان مردم دارند. بعلاوه باید اشاره کنیم که نسل دوم Leaf در آینده نزدیک راهی بازار خواهد گشت و حتی خود شرکت تسلا نیز در نظر دارد Model X را تولید نماید، با این تفاسیر دیگر جای مانور بیشتری برای مدل اس تسلا باقی نخواهد ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • على
    على | ۲۸ آذر ۱۳۹۴

    به نظرم با توجه به قیمت تسلا اس(70هزار دلار و بالاتر) که بیش از دو برابر اون دو مدل دیگه س (هر دو حدود 30هزار دلار هستن) جایگاه سوم برای تسلا خیلی قابل قبوله!

  • مهدی3902
    مهدی3902 | ۲۸ آذر ۱۳۹۴

    و باز هم افسوسه این ملته زجر کشیده....

مطالب پیشنهادی