ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مورد انتظارترین رویدادها و بازی های ویدیویی سال 2016

دنیای تکنولوژی، و بازی های ویدیویی به عنوان یکی از سردمداران آن، به شکل خارق العاده ای در حال تغییر است. کنسول های خانگی، درست در لحظه ای که هیچکس فکرش را نمی کرد، به ...

تیم دیجیاتو
نوشته شده توسط تیم دیجیاتو | ۲۹ آذر ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

دنیای تکنولوژی، و بازی های ویدیویی به عنوان یکی از سردمداران آن، به شکل خارق العاده ای در حال تغییر است. کنسول های خانگی، درست در لحظه ای که هیچکس فکرش را نمی کرد، به موفقیت رسیدند و حالا نقشی اساسی در این صنعت ایفا می کنند. رایانه های شخصی نیز به اشکال و ابعاد گوناگون در اختیارمان قرار دارند و بازی های ویدیویی، جز جدا ناپذیر آن ها به شمار می روند.

در روزگاری نه چندان دور، امکان انجام بازی های ویدیویی تنها از طریق تهیه کنسول های خانگی میسر می شد و حالا بعد از گذشت بیش از دو دهه، بازی های ویدیویی نه تنها به شکل سنتی خود باقی مانده اند، بلکه به روش های مختلف و روی پلتفرم های مختلف ما را به خود مشغول می کنند.

حالا این صنعت، دوران گذشته خود را پشت سر گذاشته و دیگر به عنوان یکی از مهم ترین منابع درآمد هر کشور پیشرفته ای به حساب می آید. در دهه اخیر، بازی های ویدیویی اهمیتی بیش از پیش یافته اند و حالا از هر زمان دیگری مهم تر تلقی می شوند.

تاثیر عجیب بازی های ویدیویی روی زندگی افراد، غیرقابل انکار است و به نظر می رسد که فعلا قصد ندارد از زندگی هایمان خارج شود. در همین حال که این مقاله نگاشته می شود، صدها بازی به انتشار رسیده اند و این ارقام، روز به روز در حال رشد اند.

کنسول های نسل هشتم از یک سو و هدست های واقعیت مجازی از سوی دیگر، آینده ای درخشان برای سرگرمی های خانگی رقم زده اند و هیچوقت تا به این حد با بازی های ویدیویی مان احساس نزدیکی نکرده ایم. در هر حال، در دنیایی که ثانیه ها ارزشمند اند، تکنولوژی به شکلی باورنکردنی در حال حرکت است و تازه هنوز در مراحل آغازین خود دارد.

در همین حال و به تبع مسائل مورد بحث، بازی های ویدیویی به ارزشی بیش از میلیاردها دلار رسیده اند و درآمد کلانی نصیب کمپانی های مختلف می کنند. از بازی سازان و ناشران بزرگ گرفته تا وب سایت های خبری فعال در این حوزه، هر یک به نوبه ای در تلاش اند تا جایگاه خود را در این صنعت ارزشمند بیابند و در همین حال، مخاطبان را نیز راضی نگاه دارند.

حالا، رقابت در میان کمپانی های بزرگ به بیش ترین حد خود رسیده و یک اشتباه کوچک در کنفرانس خبری و یا ناراضی نگه داشتن طرفداران، می تواند پیامدی غیرقابل جبران به همراه داشته باشد و و از ارزش و اعتبار آن ها بکاهد.

کمپانی های غول آسا، دست به هرکاری می زنند تا مخاطبان خود را راضی نگه داشته و دائما به تولید محتوا و نوآوری های بیش تر می پردازند. هر سال که پیش می رویم، کمپانی های مورد بحث تلاشی مضاعف برای راضی و سرگرم نگه داشتن مخاطبان خود به خرج می دهند و تبع آن، هر دو طرف سود می کنند.

سال آتی میلادی، فرصتی خواهد بود برای کمپانی های مختلف، که بخش هایی مهم از بازار را به خود اختصاص دهند و رقبای خود را از میدان به در کنند. رقابت در میان بازی سازان، هیچ وقت به این اندازه شدید نبوده است و سه غول بزرگ کنسول سازی، در تلاش اند که با سیاست های بهتر، پول مردم را روانه جیب خود کنند. در همین حال، ظهور کمپانی های جدید با محتویات متفاوت هم خطری جدی برا فعالان این صنعت به شمار می رود و احتمالا تا چند سال آینده، با انقلابی عظیم در میان بازی های ویدیویی مواجه شویم.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا نگاهی بیندازیم به مهم ترین رویدادها و بازی های ویدیویی سال 2016.

رویدادهای پیش رو

playstation_vr-600x337

سرعت سرسام دنیای تکنولوژی و پیشرفت آن تاثیر مستقیمی روی بازی های ویدیویی داشته اند. به ده سال پیش بازگردید، نه تلفن همراه هوشمندی در دست کسی بود و نه هیچ بازی ویدیویی با کیفیت امروز دیده می شد. شاید باورش سخت باشد اما اوایل 2005، تازه چند ماه از عمر World of Warcraft گذشته بود و دنیا هنوز رنگ آیفون و هر مدل اسمارت فون دیگری را به خود ندیده بود.

اما حالا، World of Warcraft رو به نزول رفته و کم کم جای خود را به بازی های بروزتری داده و اسمارت فون ها هم بازار را اشغال کرده اند. موفقیت عظیم تلفن های همراه و یا به قول 10 سال پیش خودمان، کامپیوترهای جیبی قدرتمند به جایی رسید که حالا بازار کنسول های دستی را تقریبا از میان برده است. اندک موفقیت کنسول های دستی نیز حالا به سبب خلاقیت های نینتندو بوده است.

حرف از نینتندو شد، در این بازه ی زمانی، نینتندو یک کنسول خانگی موفق و بلافاصله یک کنسول ضعیف به بازار ارائه کرد و مایکروسافت بالاخره توانست در برابر سونی قد علم کند و اکس باکس را به برندی جهانی تبدیل نماید. عمده بازی هایی که نسل جدید گیمرها با آن خاطره دارند، اصلا پیش از 2005 وجود خارجی نداشتند.

زاکربرگ، یک سال پس از توسعه فیسبوک در خوابگاه دانشگاهش حالا به میلیاردی تبدیل شده و استیو جابز در حال رساندن اپل به نقطه اوج خودش است. همه چیز در سال 2005 حالا رنگ کهنگی دارند و برای مان قدیمی شده اند. سرعت پیشرفت بشر خارق العاده است و این همه اتفاق روز به روز در حال رخ دادن است. سال به سال، چهره ی دنیا تغییر می کند و حالا که یک سال دیگر را پشت سر گذاشته ایم، می شود تغییرات را حس کرد.

اما طی یک سال پیش رو و در سال 2016 چه خواهد شد؟ سونی همچنان به سلطنت خود بر بازار کنسول های ویدیویی ادامه خواهد داد یا بالاخره مایکروسافت می تواند همپای با ژاپنی ها کنسول به بازار ارائه دهد؟

صرفا باید پیش بینی کرد و گذشت اما به هر حال 2016 چند اتفاق بزرگ رخ می دهد و کاملا از آن ها اطمینان داریم. نینتندو بالاخره کنسول جدید خود را معرفی می کند و به ابهامات یک ساله پایان خواهد بخشید. اینگونه که مدیران ژاپنی و آمریکایی نینتندو از NX می گویند، باید مطمئن باشیم که ماریو و زلدا یک بار دیگر میزبان خانه های مان خواهند شد. چه بسا نمایش NX آنقدر خوب باشد که همه شیفته ی کنسول جدید شوند.

اما از سمتی دیگر، تصور کنید نینتندو هم اشتباه مایکروسافت در سال 2012 را تکرار کند و با برگزاری یک کنفرانس خبری دو ساعته، حیثیتی چند ساله را یک شبه بر باد دهد. پلی استیشن 4 فوق العاده است اما اکس باکس وان دست کمی از آن ندارد. آنچه اکس باکس وان را طی دو سال پس از عرضه پشت سر پلی استیشن 4 قرار داده قطعا ضعف سخت افزاری نیست، بلکه اشتباهات متعدد و فراموش نشدنی مدیران اسبق مایکروسافت است.

گیمرها عادت به صبر و تحمل ندارند، بدون کوچکترین تعارفی برندی که طی چند سال بزرگ کرده بودند، یک شبه نابود کردند و هیچ کس نمی توانست در برابر اینترنت بایستد. نینتندو قرار نیست یک ورژن ارتقا یافته از پلی استیشن یا اکس باکس بسازد و این مسئله می تواند به شکلی کاملا مستقیم برای اعتبار کمپانی در خطری چون نینتندو مخرب باشد.

یک حرکت اشتباه دیگر، ممکن است نینتندو را برای مدتی طولانی از اجتماع گیمرها جدا سازد و به جای توسعه سخت افزار، مهندسین نینتندو مشغول ساخت بازی موبایل شوند. خصوصا حالا که مدیرعاملی از جنس اقتصاد و سرمایه، سردمدار کمپانی شده است.

یادمان نرود که 2016 را بسیاری، سال هدست های واقعیت مجازی نام نهاده اند و با فرارسیدن زمان عرضه آکیلس ریفت، پلی استیشن وی آر و اچ تی سی وی آر، بازار به جنب و جوشی اساسی خواهد افتاد. با توجه به پشتیبانی بی سابقه ای که کمپانی های بزرگ نرم افزاری و سخت افزاری از موج واقعیت مجازی داشته اند، انتظار می رود که تا چند سال دیگر، همه ما یکی از این هدست ها در خانه داشته باشیم.

هنوز مرز و قلمرویی مشخص نشده و هر شرکتی که وارد شود، شانسی برای موفقیت دارد. والو در تلاش است تا اندروید واقعیت مجازی باشد و در سوی دیگر، سونی با ارائه تجربه ای واحد، تحت برند پلی استیشن، می خواهد تجارت خود را قدرتی دوچندان بخشد. حالا که پلی استیشن 4 در اوج قدرت و اقتدار است، پس پلی استیشن وی آر هم شانسی عظیم برای موفقیت دارد. همانطور که کینکت با اکس باکس 360 توانست شروعی بی نظیر داشته باشد.

اما باید در نظر داشت که واقعیت مجازی به نوعی یک پلتفرم مجزا محسوب می شود و قابل قیاس با ابزارهای جانبی نیست. کامپیوتر ها، لپ تاپ ها، کنسول های بازی، تلفن های همراه، تبلت ها و حالا واقعیت مجازی، محفلی شده اند برای علاقه مندان به بازی های ویدیویی و گیمرها باید این فرصت جدید را مغتنم شمارند.

بگذارید مستقیم برویم سراغ اصل مطلب: سرنوشت بازی های بزرگ سال آینده چه خواهد شد؟ منتظر کدام عناوین هستید؟ قطع به یقین نمی توان حدس زد که چه بازی هایی سال آینده عملکردی فوق العاده خواهند داشت و چه عناوینی انتظارات را برآورده نمی کنند.

حتی نمی توان حدس زد چه بازی های بزرگ دیگری قرار است تا پایان سال 2016 عرضه شوند. فرض مثال، سال گذشته در همین زمان، چه کسی فکرش را می کرد که Fallout 4 در فاصله ای 6 ماهه، معرفی و به بازار عرضه شود؟

این بار لیستی تهیه کرده ایم از بزرگ ترین عناوین سال آینده اما شکی نیست که بسیاری بازی های بزرگ به دلایل متعددی در این لیست حضور ندارند. بنابراین اگر نامی در خاطرتان دارید با ما به اشتراک بگذارید.

مورد انتظارترین بازی های سال آینده

Cuphead

1

در میان هیاهوی بازی های بزرگ، اغلب شاهد عناوین مستقلی هستیم که بدون پشتوانه ی مالی، موفقیت های عظیمی را به دست آورده و توجه افراد زیادی را به خود جلب می کنند. Cuphead با اولین نمایش های موفق اش توانست با دریافت بازخوردهای مثبت در میان این بازی های مستقل قرار گیرد.

کاپ هد روایت گر موجودی با سری جام مانند است که شرطبندی اش با شیطان را باخته و اکنون برای بازپرداخت آن باید تلاش کند. براساس گفته سازندگان، داستان ساده بازی به کارتون های قدیمی دهه ی 40 شباهت دارد که شخصیت اصلی، جهان خود را نجات می دهد. البته الهام گیری از آن دوره تنها به داستان محدود نشده و طراحی کلی بازی و رنگ بندی آن نیز بیان گر این موضوع است.

با وجود جذابیت و حس نوستالژیک این بخش، گیم پلی به عنوان اصلی ترین ویژگی بازی یاده شده. گیم پلی بازی در سبک Run 'n' Gun بوده و شخصیت اصلی در مسیری مستقیم و با نمایی دو بعدی به مبارزه با دشمنان می پردازد.

کاپ هد اولین تجربه ی استدیوی MDHR به شمار می رود که در ابتدا قرار بود اواخر سال 2014 به انتشار برسد؛ اما برای افزایش کیفیت بازی، سازندگان تصمیم گرفتند تا انتشار آن را به تاخیر اندازند. حدود شش سال از آغاز ساخت این عنوان می گذرد و کاپ هد قصد دارد که به یکی از موفق ترین عناوین مستقل سال آینده تبدیل شود.

Dark Souls III

2

هیدتاکا میازاکی، با سری بازی Souls، همواره چشم جهانیان را به هنر خود دوخته است و در چند سال اخیر با عرضه عنوانینی چون Dark Souls و نیز عنوان انحصاری Bloodborne، توانست به موفقیتی فوق العاده دست یابد. بعد از عرضه دو نسخه ابتدایی سری دارک سولز، حالا نوبت به سومنی نسخه از این فرنچایز منحصر به فرد رسیده که گیمرها را به چالش بکشد.

اگر یکی از نسخه های دارک سولز را تجربه کرده باشید، به خوبی از میزان دشواری آن آگاه هستید. سختی بیش از حد این فرنچایز، همواره به عنوان امضای این سری به حساب می آمده است و حالا به نظر می رسد که دارک سولز 3 می خواهد این دشواری را به غایت برساند.

گیم پلی، دقیقا روندی مشابه نسخه دوم دارد و گیمر با استفاده از المان های نقش آفرینی، به پیشروی در آن می پردازد. تنوع دشمنان بی نظیر است و هر یک، سطحی بی نظیر از هوش مصنوعی را به نمایش می گذارند. در نسخه سوم قرار است که هوش مصنوعی بسیار بهتر از پیش باشد و دشمنان حتی قادرند که استراتژی های خود را در میانه نبرد تغییر دهند.

در همین حال، مکانیک های مبارزه به تکامل رسیده اند و گیمر با آزادی عمل بیش تری دسترسی دارد که نقشی کلیدی در پیروزی در مبارزات ایفا می کند. مضاف بر این ها، بازی بسیار بالانس تر از پیش خواهد بود و با استفاده از المان های مالتی پلیر، می تواند برای ساعت ها هر گیمری را به خود مشغول کند.

دارک سولز 3 در تاریخ 12 آپریل (برابر 24 فروردین سال آتی شمسی) برای پلتفرم های پی سی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه می شود.

Deus Ex: Mankind Divided

3

سری Deux Ex به مرور به دفترچه خاطرات صنعت بازی های ویدیویی می پویست تا این که استودیو Eidos Montreal با ساخت Deus Ex: Human Revolution بار دیگر این سری را احیا کرد. حال پس از چند سال تیم توسعه دهنده عنوان قبلی دوباره جمع شده اند تا ادامه ای برای آن بسازند، Deus Ex: Mankind Divided.

Mankind Divided از دید داستانی ادامه ای است برای نسخه ی قبلی، بازیکنان بار دیگر در نقش آدام جنسن قرار خواهند گرفت تا پرده از سیاست ها و راز های نهاد های مخفی بردارند. گیم پلی بازی همانند نسخه قبلی ترکیبی از یک شوتر اول شخص و عنوانی مخفی کاری است که دست بازیکنان را برای به کار بردن هر روشی برای پیش برد مراحل باز می گذارد. قابلیت های آدام از قبل بیشتر و متنوع تر شده اند و در خدمت تمامی جوانب گیم پلی و شیوه های بازی هستند.

در بعد تکنیکی استودیو سازنده این بار از موتور گرافیکی جدید Dawn استفاده کرده و امید می رود مشکلات گرافیک فنی و انیمیشن ها که از نقاط ضعف نسخه قبل بودند تا حد قابل قبولی حل شوند.  Mankind Dividedروز 23 آگوست سال بعد عرضه خواهد شد.

Dishonored 2

4

یکی از بزرگ ترین غافل گیری های سال 2012، بازی Dishonored بود که با کیفیت مثال زدنیش در زمره بهترین عنوان های آن سال قرار گرفت. در جریال کنفرانس سال 2015 شرکت Bethesda بود که ساخت ادامه ای برای دیسانرد توسط شرکت خالق این سری یعنی استودیو Arkane تایید شد.

Dishonored 2 عنوانی در سبک اکشن مخفی کاری است و قرار است از هر آن چه که نسخه پیشینش را به یک بازی عالی تبدیل کرد برخوردار باشد. دیسانرد دو 15 سال پس از اتفاقات نسخه قبلی روی می دهد و کورو شخصیت اصلی نسخه قبلی و امیلی کالدوین باید در سفری خطرناک به جزیره سرکونوس، قدرت از دست رفته امپراطوری را باز گردانند.

تیم سازنده حق انتخاب کورو یا امیلی به عنوان شخصیت قابل بازی را به بازیکنان داده و به لطف سلاح ها و قابلیت های منحصر به فرد هر شخصیت ارزش تکرار بازی دو چندان خواهد شد. تیم هنری و طراحی آرکین هم بار دیگر گرد هم آمده اند تا جزیره سرکونوس را به زیبایی و رازآلودی هر چه تمام تر خلق کنند.

هنوز تاریخ عرضه مشخصی برای دیسانرد دو در نظر گرفته نشده و این عنوان در تاریخ نامعلومی در بهار 2016 عرضه خواهد شد.

DOOM

5

اگرچه سری بازی Doom سبک اول شخص را برای اولین بار پایه گذاری نکرده است، اما نمی توان از تاثیر شگرف آن روی این ژانر چشم پوشید و بسیاری از بازی های امروزی، موفقیت خود را مدیون آن هستند. کمپانی بتسدا در حال حاضر، حقوق دووم را در اختیار دارد و می خواهد که تغییری مهم در روند این سری بازی ایجاد کند.

دومم جدید، که به نوعی ریبوت این سری بازی به حساب می آید، گیمر را در دنیایی با همان سبک و سیاق بازی های قدیمی قرار می دهد اما با این تفاوت، که گرافیک امروزی و نسل هشتمی را نیز در کنار آن به نمایش می گذارد. آزادی عمل در گیم پلی زیاد است و همانند نسخه های قدیمی، تعداد بی شماری سلاح مختلف در اختیار بازیکن قرار داده می شود.

در داستان این قسمت، دروازه جهنم در فضا باز شده و گیمر در نقش یکی از تکاورهای زمینی، باید به نابودی این شیاطین پرداخته و در انتها، راه خود را به جهنم باز کند. با توجه به همین یک خط داستان هم می توان به خوبی پی برد که بازی تا چه حد روی گیم پلی تمرکز کرده است و می خواهد گیمرها را شیفته خود کند.

در کنار بخش داستانی، بخش چندنفره و حالت ساخت و ساز نیز در بازی فراهم آورده شده است. گیمرها می توانند علاوه بر رقابت در مقابل یک دیگر، به ساخت نقشه ها و مادهای جدید روی آورده و آن ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. نسخه ریبوت بازی دووم در تاریخی نامعلوم از نیمه نخست سال 2016، برای سه پلتفرم اصلی عرضه می شود.

Far Cry Primal

far_cry_primal

Ubisoft توانست با عرضه Far Cry 3 به فرمولی موفق برای سری Far Cry دست یابد و ظاهرا فعلا هم قصد ندارد آن را کنار بگذارد. Far Cry Primal عنوانی فرعی از این سری خواهد بود که در عصر سنگی اتفاق می افتد و داستان آن تلاش انسان برای بقا در مقابل طبیعت و دشمنان هم نوع خود خواهد بود.

Takkar، شخصیت اصلی با مهارت های خود وظیفه دارد قبیله خود را تشکیل دهد و در مقابل قبایل دشمنان و طبیعت از خود حفاظت کند، دقیقا همان فرمولی که در Far Cry های قبلی دیدیم، اما آن چه Primal را متمایز ساخته فضا و اتمسفر متفاوت آن و به واسطه این ها حذف سلاح از بازی و تاکید روی مبارزات نزدیک با نیزه، تبر و سلاح های این چنینی است.

با حذف شدن قابلیت خرید سلاح، نقش سیستم ساخت و ساز در Primal مهم تر و حیاتی تر شده و برای بقا باید سلاح ها را خودتان بسازید. شاید Primal از همان فرمول کلی Far Cry استفاده کند اما به لطف تغییراتش روح جدیدی در کالبد این سری خواهد دمید و طرفداران این سری و بازی های جهان باز قطعا نگاهی به Primal خواهند داشت.

Gears of War 4

6

اگرچه سری بازی Gears of War بعد از خروج کلیف بلسزینسکی از کمپانی مایکروسافت، دیگر مثل سابق نشد اما هنوز هم نمی توان از اهمیت این عنوان برای مایکروسافت و طرفداران کنسول اکس باکس چشم پوشی کرد. گیرز آو وار 4، در همایش E3 اخیر به نمایش درآمد و توانست با گرافیک حیرت انگیز خود، تعجب بسیاری را برانگیزد.

ساخت نسخه چهارم از سری Gears of War به دست استودیوی The Coalition انجام می شود؛ چرا که مایکروسافت بعد از نسخه Judgment حقوق فرنچایز مورد بحث را به طور تمام و کمال از Epic Games خریداری کرد. متاسفانه، هنوز اطلاعات زیادی درباره نسخه چهارم گیرز آو وار در دست نیست و مایکروسافت هنوز تمایلی به صحبت بیش تر درباره آن نشان نداده است.

اما با توجه به نمایش E3 گیرز آو وار 4، می توان گفت که ساخت نسخه جدید، به دست استودیوی کاربلد افتاده است و آن ها در تلاش اند که ضمن حفظ ماهیت و استقلال خود، عنوانی پدید آورند که درخورد طرفداران اکس باکس باشد و ریشه های آن را حفظ کند.

گیم پلی بازی کماکان تفاوت چندانی با نسخه های قبلی ندارد و گیمرها با همان سلاح سابق معروف، به جنگ دشمنان می روند. گرافیک چشم نواز گیرز آو وار 4، یکی از مهم ترین ویژگی های آن به شمار می رود و قدرت کنسول های نسل جدید را به رخ می کشد. تاریخ انتشار نسخه چهارم گیرز آو وار هنوز مشخص نیست اما انتظار می رود که این عنوان در نیمه دوم سال 2016، به صورت انحصاری برای پلتفرم اکس باکس وان عرضه شود.

Halo Wars 2

7

نسخه اول بازی Halo Wars، در سال 2009 روی کنسول نسل هفتمی اکس باکس 360 به انتشار رسید و علی رغم تفاوت های بسیاری که با سری هیلو اصلی داشت، توانست نظر بخش عمده ای از مخاطبان خود را جلب کند. ساخت Halo Wars را استودیوی Creative Assembly برعهده دارد و این بازی با پیروی از سبک استراتژی هم زمان (RTS) دنبال می شود.

استودیوی Creative Assembly، ساخت نسخه دوم هیلو وارز را نیز برعهده دارد و این بار، از کمک های استودیوی 343 Industries نیز بهره مند است. نسخه دوم همان سبک و سیاق سابق را دارد و گیمر می تواند در نقش دو گروه مختلف با اعضای مختلف، ظاهر شده و برای بقای خود بکوشد.

هر یک از گروه های مختلف بازی، شامل انسان ها و بیگانگان، توانایی های خاصی نسبت به دیگری دارند و می توانند در میانه نبرد، توانایی های متفاوت از خود به نمایش بگذارند. هیلو وارز 2، هم بخش داستانی را شامل می شود و هم بخش چندنفره و آنلاین. در بخش داستانی، همان طور که می توان حدس زد، گیمر باید از مراحل مختلف عبور کرده و پیرنگ بازی را به اتمام برساند. در همین حال، بخش چندنفره، گیمر را در مقابل سایر بازیکنان و یا هوش مصنوعی قرار می دهد تا با یک دیگر به مبارزه بپردازند.

تاریخ عرضه هیلو وارز 2 هنوز نامشخص باقی مانده است اما به نظر می رسد که مایکروسافت می خواهد این عنوان جدید را در سه ماهه آخر 2016 برای پلتفرم های پی سی و اکس باکس وان منتشر کند.

Hitman

8

بدون شک، سری بازی هیتمن یکی از بنیان گذاران سبک مخفی کاری در میان بازی های ویدیویی به شمار می رود و توانست در طول زمان، بسیاری از المان های انقلابی خود را بسط داده و به یکی از محبوب ترین بازی های تمام دوران بدل شود. بعد از عرضع نسبتا موفقیت آمیز نسخه Absolution، کمپانی اسکوئر انیکس تصمیم گرفت که روندی جدید در ساخت هیتمن جدید در پیش گیرد.

نسخه جدید بازی که قرار است در اسفند ماه به انتشار برسد، به سادگی Hitman نامیده می شود و هیچ پسوند یا پیشوند دیگری ندارد. این عنوان، که به نوعی ریبوت هیتمن به حساب می آید، قرار است که بخش Contract نسخه Absolution را گسترش داده و در قالبی جدید به گیمرها ارائه کند.

در ماه اسفند، نسخه ای نسبتا ناقص از بازی منتشر خواهد شد که گیمر را در سه لوکیشن پاریس، مراکش و ساپینزا قرار دهد. در هر یک از این سه لوکیشن، مراحل زیادی وجود دارد و می توان به طرق مختلف، اشخاص گوناگون را به قتل رساند. بعد از آن، قرار است که سه لوکیشن ایالات متحده، تایلند و ژاپن نیز به مرور زمان ارائه شوند و هر یک، مراحل بسیار بیش تری با خود به همراه می آورند.

در همین حال، قرار است که به صورت روزانه، چالش هایی به گیمرها عرضه شود که با عبور از آن ها، به امتیاز بیش تر دست یافته و می توانید به رقابت با سایر گیمرها در بخش لیدربرد بپردازید. هیتمن جدید در تاریخ 11 مارس (برابر با 21 اسفند) برای پلتفرم های پی سی، اکس باکس وان و پلی استیشن 4 عرضه شود.

Horizon Zero Dawn

horizon-zero-dawn-screen-01-us-15jun15

آخرالزمان همیشه یک سوژه ی جذاب و برای انسان ها بوده است. سازندگان نیز با واقف بودن بر این موضوع سعی می کنند تا داستانی در این بستر ارائه داده و به زندگی های مختلف در این دوره ی زمانی بپردازند. این بار نیز استودیوی گوریلاگیمز، خالق سری کیلزون، در عنوان جاه طلبانه Horizon Zero Dawn قصد دارد تا تصویری جدید از این رویداد با سبک زندگی انسان های نخستین به نمایش بگذارد.

در طی یک اتفاق عجیب زندگی پیشرفته ی انسان ها دگرگون شده و انبوهی از گیاهان سر از خاک بیرون می آورند. اکنون صدها سال از این اتفاق گذشته است. انسان ها از تکنولوژی فاصله گرفته و ربات هایی با شکل و شمایل دایناسور بر زمین حکومت می کنند.

در این عنوان اکشن نقش آفرینی، کنترلر شخصیت مونثی به نام Aloy را برعهده خواهید گرفت که باید برای بقا مبارزه کرده و به رازهای کشف نشده ی جهان عظیم بازی پی ببرید. با وجود حضور تکنولوژی، سلاح اصلی الوی، تیر و کمان (با تیرهای پیشرفته) و نیزه اش است که در کنار دیگر امکانات بازی – مانند تله گذاری یا ساخت وسایل با آیتم هایی که جمع کرده – باید دشمنانش را شکست دهد.

علاوه بر این می توانید به گشت و گذار در بازی پرداخته و علاوه بر لذت بردن از محیط ها و جنگل های طبیعی، با وجود سیستم آب و هوایی پیشرفته، داینامیک و نبود هیچ گونه بارگذاری، به قبایل دیگر نیز سر بزنید.

جدیدترین پروژه ی استودیوی گوریلاگیمز اثر جاه طلبانه ای است، به قدری که شاهد حضور برخی از سازندگان ویچر در این پروژه هستیم. 2016 سالی خواهد بود که زحمت پنج ساله ی این استدیو به ثمر می نشیند. اگر هورایزن همان طور که در نمایش ها و اطلاعات منتشر شده اش به نظر می رسد، عمل کند به اثری خاطره انگیز و موفق برای کنسول نسل هشتم سونی بدل خواهد گشت.

Mass Effect: Andromeda

9

قطعا یکی از بهترین و باشکوه ترین فرنچایز های جدید نسل قبل سری Mass Effect بود. سری ای علمی تخیلی ساخته شده توسط استودیو خوش نام Bioware که توانست به حدی بزرگ شود که در کنار نام های عظیمی مانند Star Wars و Star Trek قرار بگیرد.

اما سه گانه اصلی Mass Effect نتوانست عطش طرفداران این سری را فرو بنشاند و آن ها خواستار نسخه جدیدی از مس افکت بودند. خوشبختانه Bioware و EA فریاد طرفداران را شنیدند و Mass Effect Andromeda در کنفرانس E3 سال گذشته معرفی شد.

آندرومدا قرار است مس افکت را به بعد جدیدی ببرد و آن را مجدد تعریف کند، کهکشان آندرومدا، هدف بعدی ماجراجویی ما خواهد بود، نزدیک ترین کهکشان به کهکشان راه شیری که نژاد های مس افکت برای بقا مقابل حمله Reaper ها بدان پناه آورده اند. اما چه ماجراهایی در آندرومدا در انتظار ما خوهد بود؟ آیا Mass Effect Andromeda همان شکوه سری اصلی مس افکت را خواهد داشت؟ باید تا تاریخ نامعلومی در سه ماهه چهارم سال 2016 سخت انتظار بکشیم تا بار دیگر بتوانیم مس افکت را تجربه کنیم.

Mirror’s Edge Catalyst

10

Mirror’s Edge عنوانی متفاوت از استودیو D.I.C.E. بود که طرفداران خاص خود را داشت. حال EA تصمیم گرفته با ادامه دادن به این سری بار دیگر به آن مهلت خود نمایی بدهد.

نسخه جدید این سری که Miror’s Edge Catalyst نام دارد در کنفرانس E3 سال 2013 با یک تیزر فنی به طور رسمی معرفی شد و قرار است در 24م ماه می 2016 منتشر شود. Catalyst نه یک ادامه برای این سری بلکه یک Reboot کامل برای سری خواهد بود و داستان آن مجدد از نو تعریف خواهد شد.

مانند نسخه قبلی، کاتالیست هم بازیکن را در نقش Faith یک پارکور کار قهار قرار می دهد که با مهارت های خود روی سقف سازه های شهر مانور می دهد. بر خلاف نسخه قبلی سلاح ها کاملا از کاتالیست حذف شده اند و مبارزات فقط از نزدیک و با مشت و لگد صورت می گیرند، سیستم مبارزات بازی به صورت کامل تغییر کرده و مانند قبل دیگر بخشی جداگانه و نه چندان دلچسب به نظر نمی رسد.

مراحل خطی نسخه قبلی جای خود را به یک محیط جهان باز داده اند و برای انجام یک مرحله راه های متعدد و زیادی وجود خواهد داشتو خارج از مراحل اصلی به لطف جهان باز شدن محیط بازی، فعالیت های فرعی مانند مسابقات و پازل هم به بازی افزوده شده که از تکراری شدن محتیات آن بکاهد.

No Man’s Sky

11

بازی های مستقل، چند سالی است که جایگاه مهمی در صنعت بازی های ویدیویی پیدا کرده اند و هر سال، با عناوین مستقل جدید و متفاوتی مواجه می شویم که پتانسیل زیادی برای انقلاب در این صنعت شلوغ دارند. No Man’s Sky که قرار است برای پلتفرم های پلی استیشن 4 و پی سی عرضه شود، یکی از همین دسته بازی های مستقل است.

No Man’s Sky گیمر را در محیطی بسیار عظیم و با الهام گیری از فضا قرار می دهد. در محیط بازی، چیزی در حدود 18 کوینتیلیون ( عدد 18 و 18 صفر در مقابل آن) سیاره در خود جای داده است که تمام آن ها به صورت اتفاقی به وجود آمده اند و کاملا در دسترس گیمر قرار دارند.

هدف بازی این است که گیمر با مراجعه به هر سیاره، به منابع بیش تری برای ارتقای فضاپیما و سایر امکانات خود دست یافته و بعد، تلاش کند که بیش تر در اعماق فضا پیشروی کند و در نهایت، به سرچشمه هستی برسد.

تمام سیارات، میان تمام گیمرها مشترک اند و قرار نیست که هرکس با مجموعه ای سیارات متفاوت مواجه شود؛ بنابراین، هر گیمری که زودتر از بقیه سیاره ای خاص را کشف کند، می تواند نامی به دلخواه روی آن قرار داده و اطلاعات زیست بومی اش را با سایر گیمرها به اشتراک بگذارد.

المان های مبارزه هم در بازی وجود دارد؛ برای مثال گیمر نوعی سلاح خاص در اختیار دارد که اگر با آن موجودات طبیعی و زنده سیارات مختلف را به قتل برساند، محافظان آن سیاره به وی حمله خواهند کرد. No Man’s Sky قرار است که در تاریخی نامعلوم در ماه ژوئن میلادی (برابر با خرداد یا تیر سال 95 شمسی) برای دو پلتفرم پلی استیشن 4 و پی سی عرضه شود.

Overwatch

13

Blizzard را با عنوان های استراتژی و RPG آن می شناسیم، اما چند سالی است که تصمیم گرفته ریسک کند و پا به ژانر هایی بگذارد که تاکنون تجربه ای در آنان نداشته. Overwatch عنوانی شوتر از این استودیو، قرار است در تاریخ نامعلومی در نیمه اول سال 2016 منتشر شود.

در بعد گیم پلی Overwatch یک شوتر با محوریت کار تیمی است که دو تیم 6 نفره برای نبرد مقابل هم قرار خواهند رفت. هر بازیکن می تواند از بین شخصیت های موجود در بازی که هر کدام قابلیت های مخصوص خود را دارند یکی را انتخاب کند که این شخصیت نحوه بازی و نقش بازیکن را تعریف خواهد کرد.

در Overwatch از بخش داستانی و تک نفره خبری نخواهد بود و تمرکر تنها روی بخش چند نفره رقابتی گذاشته شده. در حال حاضر 21 شخصیت، سه مپ و دو Mode برای Overwatch معرفی شده و تا عرضه به احتمال فراوان تعداد و تنوع آن ها بیشتر خواهد شد.

Quantum Break

14

نام Remedy که می آید یاد دو نسخه اول سری مکس پین می افتیم، اما چند سالی است که استودیو فنلادی سراغ تجربه های جدیدی می رود. عنوانی که هم اکنون بر روی آن کار می کنند quantum Break نام دارد و به لطف رابطه خوب بین رمدی و مایکرو این عنوان انحصاری کنسول Xbox One خواهد بود.

Quantum Break از آن دسته انحصاری هایی است که مایکروسافت برای سال بعد رویش حساب باز کرده و ما هم انتظار داریم همانند بازی های پیشین رمدی با عنوان با کیفیتی مواجه شویم. QB عنوانی شوتر سوم شخص با قابلیت دست کاری در زمان به عنوان کلیدی ترین نکته در گیم پلی است. داستان بازی هم توسط Sam Lake یکی از بهترین داستان نویسان فعال در صنعت نوشته شده و ستون های داستانی همین تغییر و دست کاری در زمان هستند.

برای Quantum Break چند شو تلویزیونی هم در نظر گرفته شده که با بازی اصلی کاملا در ارتباط است. خود بازی داستان قهرمانان و این شو چند قسمتی داستان شخصیت های منفی را بازگو خواهند کرد و بازیکن ها قادر به گرفتن تصمیماتی در طی این دو هستند که روند بازی می دهند.

Quantum Break در 5 آپریل 2016 عرضه خواهد شد.

Ratchet & Clank

12

استودیوی موفق Insomniac، سابقه ای درخشان در عرضه عناوین مختلف دارد و آخرین شاهکار آن ها روی کنسول اکس باکس وان، یعنی Sunset Overdrive، با استقبال خوبی از سوی گیمرها و منتقدین مواجه شد. اما بعد از پایان پروژه Sunset Overdrive، نوبت به آن رسیده که این استودیو بار دیگر به ساخت نسخه ای جدید از سری بازی Ratchet And Clank برای کنسول سونی بپردازد.

Ratchet And Clank جدید برای اولین بار در همایش E3 سال 2014 به نمایش درآمد و اگرچه به اطلاعات خاصی همراه نبود، اما وعده از عرضه نسخه جدید این سری بازی می داد. بعد از آن، نوبت به مراسم PlayStation Experience رسید و اینسومنیاک اعلام کرد ورژن بازسازی شده نسخه های ابتدایی بزودی برای کنسول نسل هشتمی سونی به انتشار خواهند رسید.

با این حال، نسخه جدید یک بازسازی صرف نیست و قرار است بسیاری از المان های اصلی گیم پلی، با تغییرات فراوان مواجه شوند. برای مثال، برخی از المان هایی که بعدا به نسخه های جدیدتر Ratchet And Clank افزوده شدند، در این نسخه نیز قرار داده شده اند.

خوشبختانه، سازندگان اعلام کرده اند که بسیاری از توسعه دهندگان اصلی نسخه های ابتدایی نیز، مانند برایان آلگیر، روی پروژه جدید کار می کنند. نسخه ریبوت Ratchet And Clank در تاریخ 12 آپریل (برابر با 24 فروردین 1395) به صورت هم زمان با انیمیشن جدید خود، برای پلتفرم پلی استیشن 4 به انتشار می رسد.

Street Fighter V

15

سال 2016 بازگشتی برای پادشاه فایتینگ ها، Street Fighter V خواهد بود. آخرین نسخه از سری Street Fighter روز 16 فوریه برای پلتفورم های PS4، ویندوز و SteamOS عرضه خواهد شد و بخش رقابتی آن بین تمامی این پلتفورم ها قابلیت Cross Play خواهد داشت.

SFV تنها با 16 شخصیت قابل بازی عرضه خواهد شد، شاید این تعداد برای یک عنوان فایتینگ کم به نظر برسد ولی Capcom برای طراحی این شخصیت ها نهایت تلاش خود را به کار برده و به قدری جزئیات طراحی و انیمیشن در این کاراکتر ها فراوان است که هیچ انیمشن تکراری در بازی نخواهید دید.

برای SFV پشتیبانی طولانی مدتی در نظر گرفته شده و قرار است تا 5 سال پس از عرضه شخصیت ها و زمین های مبارزه جدید و به صورت کاملا رایگان برای آن عرضه شود.گیم پلی SFV هم نسبت به نسخه های قبلی متحول شده و مکانیزم های V-Trigger و V-Skill که برای هر شخصیت متفاوت خواهند بود اضافه شده. SFV بی شک مورد انتظار ترین عنوان فایتینگ سال آینده و خرید آن برای طرفداران این ژانر ضروری است.

The Last Guardian

e3-2015-the-last-guardian-is-coming-to-playstation_8nh9.1920

بازی The Last Guardian، بدون شک یکی از مورد انتظارترین عناوین کنسول نسل هشتمی سونی به شمار می رود که طرفداران آن، سال هاست در انتظار عرضه اش نشسته اند. The Last Guardian برای اولین بار در همایش E3 سال 2009 به نمایش درآمد و اعلام شد که ساخت و توسعه بازی، از سال 2007 کلید خورده است.

بعد از گذشت بیش از 8 سال از شروع توسعه عنوان مورد بحث، کماکان اطلاعات خاصی از آن در دست نیست. اما نمایش E3 امسال توانست بسیاری از اطلاعاتی که نیاز داشتیم را به ما نشان دهد. The Last Guardian از سبک اکشن ادونچر پشتیبانی می کند و گیمر در نقش پسری کوچک، باید به حل معماهای مختلف و عبور از موانع مختلف بپردازد؛ چیزی شبیه به گیم پلی عناوین Ico و Shadow of the Colossus.

در همین حال، موجودی شبیه به حیوان تخیلی گریفین به نام تریکو نیز در بازی حضور دارد و به گیمر در پیشروی در مراحل کمک می کند. به گفته سازندگان، تریکو از غرایز حیوانی برای کمک به گیمر بهره می گیرد و می توان به شیوه های مختلف، با آن تعامل داشت. مثلا می توان به کمک آن از جایی به جای دیگر جا به جا شد و مسیرهایی جدید بازی کرد.

تاریخ انتشار The Last Guardian کماکان در پرده ابهام قرار دارد و سونی هنوز مشخص نکرده که چه زمانی قادر به تجربه این عنوان بی نظیر خواهیم بود.

Uncharted 4: A Thief's End

Uncharted_4_Reveal_Wallpaper

سال 2016 برای طرفداران برند PlayStation سال بسیار خوبی خواهد بود. هر چه باشید یکی از بهترین، اگر نگوییم بهترین انحصاری های سونی قرار است در 18 مارچ سال آینده میلادی عرضه شود. Uncharted 4 سال دیگر مهمان کنسول PS4 خواهد بود و انتظار می رود که برای ناتی داگ، استودیو سازنده خداحافظی با شکوهی با این سری باشد.

همانند نسخه های قبلی این سری باری دیگر در نقش ناتان دریک این شخصیت دوست داشتنی قرار خواهیم گرفت و قرار است آخرین ماجراجویی او را با هم ببینیم. به گفته ناتی داگ، این مهیج ترین و خطرناک ترین ماجوراجویی ناتان خواهد بود و قدرت فیزیکی، روحی و اراده او مورد آزمون قرار خواهد گرفت.

گیم پلی آنچارتد 4 همان گیم پلی جلا داده شده نسخه های قبلی با یک سری المان های جدید و تازه است تا آنچارتد 4 حس کهنگی به خود نگیرد. گرافیک فنی و هنری هم به قدری در نمایش ها فوق العاده بوده که احتمال فراوان نسخه نهایی هوش از سرمان خواهد پراند. به تمام این ها بهش چند نفره رقابتی را هم اضافه کنید تا برای یک پکیج فوق العاده لحظه شماری کنید.

Unravel

unravel

هر از چند گاهی، ناشران بزرگ نظیر الکترونیک آرتز و یوبیسافت بازی هایی معرفی می کنند که اصلا انتظارش را نمی توان داشت. به غایت نوآورانه و بیش از حد فانتزی، به گونه ای که نمی توان باور کرد سرمایه گذاران هوشمند این کمپانی ها راضی شده باشند چنین عناوینی را منتشر سازند.

یارنی، شخصیت اول و اصلی بازی Unravel است. عروسکی نخ باف و قرمز رنگ که هیچگاه گذشته اش را فراموش نمی کند و ردی از آن را همیشه به دنبال خود دارد. از هر جا که گذر می کند و هر چه که انجام می دهد را با نخ های قرمز رنگی که از او جدا می شوند، علامت گذاری می کند.

یکی از ویژگی های منحصر به فردی که آنرول را در نمایش هایش هم بیش از حد جذاب جلوه می دهد، در هم تنیده شدن احساس، داستان، طراحی هنری و گیم پلی است و اگر هر یک از این المان ها را از بازی بگیرید، گویا همه چیز از هم می پاشد.

آنرول اوایل سال آینده برای پی سی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه می شود و اگر خوش شانس باشیم، با یکی از تاثیرگذارترین آثار سال آینده طرف خواهیم بود که در این صورت، شاید الکترونیک آرتز به ساخت بازی های این چنینی تمایل بیشتری پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • shadow
    shadow | ۳۰ آذر ۱۳۹۴

    شهریار....چی کارش داری داداش...بیخیال...ما بازی های خودمونو داریم ...اونام بازی خودشونو...همه میدونن کی بهتره...نیازی به حرف اضافه تر نیست...ندید بگیر

    • ps4
      ps4 | ۳۰ آذر ۱۳۹۴

      واقعا بحث با این طرف بی فایده هست.وقتی ps4با چند تا ریمستر تونست هیلو 5 و فورزا و پشتیبانی از نسل قبل ودسته الایت و ویندوز10 رو شکست بده و بیشتر بفروشه.یعنی چی? یعنی مردم به نظرشون ارزش خرید ps4 بیشتر بوده.حالا فکرکن سال بعد که لاین آپ قوی داره چه میکنه.

  • zia
    zia | ۳۰ آذر ۱۳۹۴

    پسر دیوونه میشه ادم دلم میخواد همرو بازی کنم همشون عالین همشون هی هرچی جلوتر میریم بهتروبهتر مسشه

  • shadow
    shadow | ۳۰ آذر ۱۳۹۴

    مورد انتظار ترین بازی های من....dishonored 2 با uncharted 4

  • مهدی3902
    مهدی3902 | ۳۰ آذر ۱۳۹۴

    دوستان من متوجه نشدم بالاخره بازیno man's sky تمام آنلاین هست یا نه؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی