ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک، فرار اپل از پرداخت مالیات را کاملا بی اساس می داند

تیم کوک معمولا شخصیتی بسیار خونسرد از خود بروز می دهد اما در مصاحبه اخیرش با «چارلی رز» در برنامه «60 Minutes»، کنترل خود را از دست داد و در پاسخ به این سوال که «آیا ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۹ آذر ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

تیم کوک معمولا شخصیتی بسیار خونسرد از خود بروز می دهد اما در مصاحبه اخیرش با «چارلی رز» در برنامه «60 Minutes»، کنترل خود را از دست داد و در پاسخ به این سوال که «آیا اپل واقعا از پرداخت مالیات فرار می کند؟» گفت: «این گفته ها صرفا بی اساس هستند و هیچ حقیقتی هم پشت آنها نهفته نیست. اپل هر تک دلار از مالیاتی که بدهکار بوده را پرداخت کرده است.»

آقای رز در ادامه از تیم کوک می پرسد که چرا اپل، میلیاردها دلار از سرمایه شرکتش را در خارج از مرز های ایالات متحده نگهداری می کند. تیم کوک هم به سادگی پاسخ می دهد که در صورت آوردن این مبلغ به داخل کشور، بخش زیادی از آن سهم دولت می شود و به همین دلیل، اپل چنین کاری نخواهد کرد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تیم کوک در خصوص برگرداندن سرمایه های شرکتش به داخل آمریکا می گوید:‌ «در صورتی که بخواهیم این پول ها را وارد کشور کنیم، باید حدود ۴۰ درصد از آن را به دولت تقدیم کنیم که به هیچ عنوان رقمی توجیه پذیر نیست. چنین قانونی، برای عصر صنعتی مناسب بوده نه عصر دیجیتالی امروزی.»

وی ادامه می دهد: «چنین قانونی در واقع یک عقب گرد بوده و برای ایالات متحده شرم آور است. سال ها پیش این قانون می بایستی دوباره نگارش می شد.»

سال ۲۰۱۳ و زمانی که همین اتهامات به اپل و تیم کوک وارد شدند، وی گفته بود که مالیاتی که از این مبلغ به دولت تعلق میگیرد باید عددی تک رقمی باشد تا اپل تصمیم به برگرداندن این سرمایه چندین میلیارد دلاری به داخل کشور نماید. لازم به ذکر است که حدود دو-سوم درآمدهای اپل از منابع بین المللی و فروش محصولات در سراسر جهان گرد به دست می آید.

از سال ۲۰۱۳ تا کنون، کمتر پیش آمده بود که انگشت اتهام به علت فرار از پرداخت مالیات به سوی اپل کشیده شود که دوباره این موضوع از سوی یک مجری تلوزیونی مشهور به نام «چارلی رز» مطرح گشت. لازم به ذکر است که عمده سرمایه های میلیارد دلاری اپل اکنون در کشور ایرلند قرار دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مهران م.
    مهران م. | ۲۹ آذر ۱۳۹۴

    خوب کاری میکنه اپل سرمایشو نمیده به این دولت کثیف آمریکا...

مطالب پیشنهادی