ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

۷ ویژگی مفید یک مربی کارآزموده

رشد شما در مراحل مختلفی از زندگی نیازمند استفاده از تجربیات افراد مختلف با مهارت های گوناگون خواهد بود. هر کسی در هر کاری، با جدی تر شدن فعالیت هایش به کسی نیاز خواهد داشت ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۳۰ آذر ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

رشد شما در مراحل مختلفی از زندگی نیازمند استفاده از تجربیات افراد مختلف با مهارت های گوناگون خواهد بود. هر کسی در هر کاری، با جدی تر شدن فعالیت هایش به کسی نیاز خواهد داشت که جهان بینی گسترده تری دارد. هر مشاوری برای شما مناسب نیست، اما اگر خوب بگردید و برای جستجوی خود به دنبال ویژگی های مشخصی باشید، با کمی اقبال موفق خواهید شد فرد مورد نظر خود را بیابید.

از اینجا به بعد فشار روی شماست. زمان یک مشاور یا مربی بی نهایت ارزشمند است. حتی اگر او برای در اختیار گذاشتن زمان خود اشتیاق زیادی از خود نشان دهد، در صورتی که شما نتوانید با پیشرفت جواب زحماتش را بدهید، مدت زمان زیادی از این فرصت بهره مند نخواهید بود. قدردانی از ارزشی که یک مشاور به روابط شما می بخشد کمک می کند بیشترین استفاده را از بینش این گروه ببرید. بخشی از آنچه که باید از مشاور خود انتظار داشته باشید را در ادامه می توانید بخوانید.

با دیجیاتو همراه باشید.

۱- بی طرفی

شما خیلی راحت ممکن است آنقدر در نسخه ی خودتان از واقعیت غرق شوید که از درک روایت دیگران عاجز بمانید. یک مربی خوب دیدگاه تازه ای دارد. مشاوران با کوله بار احساسی شما درگیری ندارند و بنابراین می توانند از جنجال های درونی شما یک پله بالاتر قرار بگیرند. مربی شما قادر است طوری به موقعیت شما نگاه کند که گویی تنها به همان بخش از زمان نگاه می کند و این به شما کمک می کند بدون جانبداری به موقعیت خود و واقعیت های آن بنگرید.

۲- دیدگاه چالشی

کسانی که به خواسته های خود می رسند معمولاً رفتار قاطعانه تری دارند و سریع تر مسائل را پردازش می کنند. یک مربی از این جنس می تواند به شما کمک کند پیش از آنکه به بیراهه بروید یک قدم به عقب برگردید و نقشه ی راه خود را مورد بازبینی کامل قرار دهید. چنین فردی شما را وادار می کند شیوه ی تفکر خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید فرضیاتتان بی پایه و اساس نیستند.

۳- تشویق

شما درست همان گونه که نیاز دارید به چالش کشیده شوید تا از اشتباه های احتمالی به دور بمانید، نیاز خواهید داشت وقتی در مسیر درست قرار دارید کسی شما را تشویق کند. مشاور شما باید وقتی پیشرفت خوبی دارید از کنار زمین شما را تشویق کند و انرژی لازم برای تلاش بیشتر را در شما به وجود بیاورد.

۴- موشکافی

هرچه سن شما بالاتر می رود، شیوه ی تفکر شما نیز سختگیرانه تر خواهد شد. این سختگیری ها برای ادامه ی راه مفید هستند اما گاهی اوقات نیز شما را از دیدن کلیت تصویر پیش رو باز می دارند. یک مربی خوب به شما کمک می کند این فرایند را با ریز ترین جزئیات زیر سؤال ببرید تا بتوانید موانع پیش رویتان را پیش از برخورد با آنها شناسایی کنید.

۵- پختگی

در سن پنجاه سالگی خیلی کارها هست که می توانید خوب انجامشان بدهید، اما کارهایی که می توانستید بهتر انجام دهید بسیار بیشتر از آنهاست. یک مشاور خوب به شما کمک می کند این اشتباهات کوچک را شناسایی کنید و تغییراتی در عملکرد خود به وجود بیاورید که آن را از خوب به عالی تغییر می دهند.

۶- نگاهی متفاوت

بهترین مربیان کسانی هستند که جنبه های خاصی از سفر شما را قبلاً شخصاً تجربه کرده اند. آنها بسیاری از چیزهایی که شما با آنها مواجه می شوید را می بینند اما با نگاه و تجربیاتی دیگر. آنها با نگاه به همان داده هایی که پیش روی شما قرار دارند می توانند دید متفاوتی در اختیار شما قرار دهند. مشاوران متبحر به شما کمک می کنند یک موقعیت را از جهات مختلف ببینید.

۷- ارتباطات قوی

شما می توانید خودتان شخصاً با دیگران صحبت کنید و داستان خود را برایشان شرح دهید. اما خیلی بهتر است اگر اجازه دهید کسی این داستان را روایت کند که بسیار شناخته شده تر و مورد اعتماد تر از شماست. یک مشاور یا مربی خوب شما را وارد شبکه ی ارتباطات خود می کند. به همین دلیل است که در وهله ی اول در انتخاب شما دقت زیادی به خرج می دهد. به یاد داشته باشید که این وظیفه ی شماست که خود را لایق این آشنایی ها نشان دهید و مربی خود را سربلند کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی